Дата и час: Нед Юни 22, 2025 1:12 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Въпрос за зарядно у-во за акумолатор....... 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 12:24 pm
Мнения: 287
Местоположение: София, жк Дървеница
UNREAD_POST Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......
Имам едно питане, към по-разбиращите от мен(и баща ми :wink: ) Как може зарядно у-во за акумолатор за 6 волта, да се направи за 12 волта!? Дали трябва да се навиват намодки или да се отнемат такива!?!?!?!

_________________
Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046


Съб Юли 22, 2006 1:18 am
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm
Мнения: 384
Местоположение: Габрово
UNREAD_POST 
Определено трябва да се навиват на вторичната намотка още навивки.Само дето на практика не е толкова просто за да стане както трябва.Всичко би трябвало да се изчисли или да се вземе от таблици.

_________________
Brava ELX 1.6 16v


Съб Юли 22, 2006 9:39 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm
Мнения: 1315
Местоположение: София 04 Оборище
UNREAD_POST 
На теория съотношението на броя на навивките в намотките (първична към вторична) = на съотношението на входното към изходното напрежение.
b1 / b2 = u1 / u2 [където: b1 - броя навивки в първичната намотка; b2 - броя навивки във вторичната намотка; u1 - сойността на входното напрежение; u2 - стойността на изходното напрежение]
Това на теория... на практика нещата са по-сложни. Формулите са много, тъй като не са едно и две неща.
Освен това в зарядното ти устройство имаш освен транформатор още изправител и стабилизатор. С изправителя няма да имаш проблеми. Но със стабилизатора би трябвало да имаш. Тъй като от 6V на 12V - това е разлика от 6V, която (зависи от стабилизатора) би трябвало да улови. Има и такива които стабилизират независимо от стойността на напрежението.

_________________
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Изображение


Съб Юли 22, 2006 10:40 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Колега, искам да ти го обясня, но не знам дали ще ме разбереш. За да направиш зарядно за акумулатор 12V, трябва да имаш вторично напежение 17-18V. Теоретично в твоя случай трябва да навиеш още толкова и още малко навивки за да го докараш. Практически, едва ли ще имаш светъл отвор за да го направиш. После,с изправителя нямаш проблеми, но с електрониката за поддържане на 14.4 V в автоматичен заряд проблемът стои. Бих те посъветвал - купи си ново зарядно, вече не са толкова скъпи.


Пет Ное 24, 2006 1:46 am
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am
Мнения: 2021
Местоположение: София 10
UNREAD_POST зарядно
от някоя стара техника сваляш по голам трансформатор
с 16-18 V и етна схема от млад конструктор и си готов
днес си заредих инцидентно акуморатора с траф от касетофон
става

_________________
За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/
и FIAT http://fiat.comnet.bg/
Купе http://www.polak.ch/coupemanual/
http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/
http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat


Пет Ное 24, 2006 2:33 am
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Аз си го направих от АТХ захранване - сетваш изхода на 14.5Б и няма проблеми :) - първо зарежда с повече после затихва, т.е. няма проблем да се остави цяла нощ...

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Пет Ное 24, 2006 10:11 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg