 |
 |
 |
|
Дата и час: Нед Юни 22, 2025 1:49 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......
Автор |
Съобщение |
Nikcho
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 12:24 pm Мнения: 287 Местоположение: София, жк Дървеница
|
 Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......
Имам едно питане, към по-разбиращите от мен(и баща ми  ) Как може зарядно у-во за акумолатор за 6 волта, да се направи за 12 волта!? Дали трябва да се навиват намодки или да се отнемат такива!?!?!?!
_________________ Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046
|
Съб Юли 22, 2006 1:18 am |
|
 |
peho
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm Мнения: 384 Местоположение: Габрово
|
Определено трябва да се навиват на вторичната намотка още навивки.Само дето на практика не е толкова просто за да стане както трябва.Всичко би трябвало да се изчисли или да се вземе от таблици.
_________________ Brava ELX 1.6 16v
|
Съб Юли 22, 2006 9:39 am |
|
 |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
На теория съотношението на броя на навивките в намотките (първична към вторична) = на съотношението на входното към изходното напрежение.
b1 / b2 = u1 / u2 [където: b1 - броя навивки в първичната намотка; b2 - броя навивки във вторичната намотка; u1 - сойността на входното напрежение; u2 - стойността на изходното напрежение]
Това на теория... на практика нещата са по-сложни. Формулите са много, тъй като не са едно и две неща.
Освен това в зарядното ти устройство имаш освен транформатор още изправител и стабилизатор. С изправителя няма да имаш проблеми. Но със стабилизатора би трябвало да имаш. Тъй като от 6V на 12V - това е разлика от 6V, която (зависи от стабилизатора) би трябвало да улови. Има и такива които стабилизират независимо от стойността на напрежението.
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Съб Юли 22, 2006 10:40 am |
|
 |
Gugev
|
Колега, искам да ти го обясня, но не знам дали ще ме разбереш. За да направиш зарядно за акумулатор 12V, трябва да имаш вторично напежение 17-18V. Теоретично в твоя случай трябва да навиеш още толкова и още малко навивки за да го докараш. Практически, едва ли ще имаш светъл отвор за да го направиш. После,с изправителя нямаш проблеми, но с електрониката за поддържане на 14.4 V в автоматичен заряд проблемът стои. Бих те посъветвал - купи си ново зарядно, вече не са толкова скъпи.
|
Пет Ное 24, 2006 1:46 am |
|
 |
kluchar
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am Мнения: 2021 Местоположение: София 10
|
 зарядно
от някоя стара техника сваляш по голам трансформатор
с 16-18 V и етна схема от млад конструктор и си готов
днес си заредих инцидентно акуморатора с траф от касетофон
става
_________________ За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/ и FIAT http://fiat.comnet.bg/ Купе http://www.polak.ch/coupemanual/ http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/ http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat
|
Пет Ное 24, 2006 2:33 am |
|
 |
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Аз си го направих от АТХ захранване - сетваш изхода на 14.5Б и няма проблеми  - първо зарежда с повече после затихва, т.е. няма проблем да се остави цяла нощ...
_________________ Brava 1.6 16v
|
Пет Ное 24, 2006 10:11 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |
|