Цитат:
Няма никакво обучаване.
Не само, че има, но и не подлежи на никакъв коментар съществуването му!
Друг е въпроса, кой как разбира този вид самоадаптиране!
Темата е много обширна, но ще се опитам да бъда кратък!
Принципните основни функции на едно ЕКУ, в най-елементарния си вид, са точно такива :
Контролни и изпълнителни.
Но половината от паметта е ангажирана точно с интелигентните функции, функция за самодиагностика, функция за авариен режим, функции на адаптивната система и т.н.
Най-елементарния тест, при по-старите системи например е с откачане на акумулатора, при което след включването му ще забележите, че мотора за известно време работи неравномерно, докато ЕКУ-то си направи наново настройките!
Ами как например се адаптира системата според стила на каране? Заложено е пресмятане на времето за промяна на съпротивлението на TPS-а, или дали плавно подаваш газ или рязко!
Подмяната на който и да е основен компонент от системата, е свързан със специална обучаваща процедура, която ако не я извършиш, компонента все-едно че го няма!
Специално за ФИАТ са ни предоставени процедури за обучението на какво ли не:
Не можеш един педал за газта да смениш/ говоря за педал-потенциометър/ без да му приложиш процедура на обучение!
Ами обучението на ключа, с ФИАТ Коде? Но най ярък пример е обаче кислородния датчик, който използва за сравнение самонастройваща се диаграма и стойностите са неповторяеми!
Така, че тук не може да се говори за предварително заложени константни варианти 2,3,5, и т.н. и с това да се изчерпят възможностите за настройка!
Ами карате една и съща кола, имате ли чувството, че понякога работи различно?
Примери много, но всичко около самоадаптирането на системата и най-вече използваните при ФИАТ, на практика се усеща когато карате монотонно, с гъделичкане на газта и при преминаването в динамичен режим, колата не тегли и когато известно време я понастъпите, после става съвсем различна!?