Дата и час: Нед Сеп 21, 2025 8:55 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Предимствата на дизела пред бензина и обратното... 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 
ivo098 написа:
toko написа:

Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.
вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!
това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!


добро сравнение, всички сравняват турбо дизели с атмосеферни бензини, и викат брей тия дизели вървят колкото бензинка със същия работен обем..., да ама бензинката е с атмосферно пълнене...така че поне за динамика спора приключва :wink:


защо сравнявате двигатели с еднакъв работен обем, а не с еднаква мощност ?

вторият двигател в поста на Токо е с 90кс., а дизелчето е със 65. Но дори и при така направеното сравнение се вижда, че при доста негативно за дизела съотношение в мощността (печката има 72% от мощността на бензинката) дизелът има 92% от въртящия момент на бензиновия мотор.

Ако вземете данните на същия дизел от същия сайт и ги сравните с данните на бензинов двигател от 70кс., картинката ще е друга.

Големият работен обем на дизела е конструктивна особеност, необходима за работата му, както беше обяснено по-горе от Токо -- работното вещество е въздухът, който се сгъстява от буталото при движението му нагоре и под действие на изгарящата нафта, подадена в ГМТ, се загрява още повече, което създава необходимото налягане, избутващо надолу буталото, при което се отдава работа. Големият ход на буталото определя и по-ниските обороти. Дизелът конструктивно е с по-ниска литрова мощност -- т.е, с по-ниско съотношение м/у работния обем и отдаваната мощност.

феновете на дизелите -я вижте тук : http://www.membrana.ru/articles/technic ... 05400.html .

За "модерните дизели", разхода и "маркетинговите трикове", за които пише Стило -- производителите дават разхода при определена скорост -- при 90 км/ч. и при 120 км/ч. за нов автомобил, равен път и други идеални условия, при това в идеална комбинация :mrgreen:. Естествено същите не винаги могат да се реализират на практика. Но това важи за всички двигатели и коли. има и разлика м/у отделните производители -- дори стария вече 1.9 ТДИ на Фолксваген дава по каталог разход от 3.8 л/100 км при 90 км/ч. (монтиран на голф-3). Не можем да искаме от дизела нещо, за които не е направен -- да бъде резачка. А ако се мъчим да го превърнем в такава, не бива да се очудваме, че гори повече. Турбото, с извинение, че ви пиша известни неща, е да вкарва повече въздух в цилиндрите и съответно да позволи да се впръска повече гориво.

Аз съм против показателя "разход на гориво в града", защото той е повече функция на огранизацията на движението в конкретния град, отколкото на качествата на двигателя. Вярно, че по-икономичният двигател ще работи по-икономично в града, но сравнението м/у двигателите по този показател е според мен е ненадеждно.

поздрави,
Р


Съб Юни 24, 2006 2:23 pm
UNREAD_POST 
Rayo написа:
защо сравнявате двигатели с еднакъв работен обем, а не с еднаква мощност ?


Мда... и аз се сетих да попитам същото!? Освен това се сетих за още едно предимство на дизела-в наводнения, като вчерашните едва ли може да закъса с някоя локва. :wink: Бензинките са много по-уязвими в такива ситуации. Сега някой ще каже-да, ама моите кабели за високото са много добре излолирани и тем подобни. :)


Съб Юни 24, 2006 3:46 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 13, 2006 5:30 pm
Мнения: 90
Местоположение: София 23 Панчарево
UNREAD_POST И двигателят пее и джоба ти пее!
kiro_of_the_day написа:
Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство
пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!


Да ама багажника не може да пее защото е глътнал някаква бутилка.
Алтернативата ДИЗЕЛ.

_________________
Stilo 1.9JTD


Пон Юни 26, 2006 2:28 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg