Дата и час: Нед Сеп 21, 2025 6:59 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Предимствата на дизела пред бензина и обратното... 
Автор Съобщение
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm
Мнения: 1315
Местоположение: София 04 Оборище
UNREAD_POST Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
...не говоря за горивата, а за двигателите
Интересно беше зачекната темата в viewtopic.php?t=7316&start=15
Нека всеки каже това което знае и да сподели опита си... Мисля че ще е интересно и след като приключим темата ще напишем всичко интересно на едно място, така че да е достъпно за хората, на които им предстои да направят своя избор.

ВАЖНО: Без кавги и заяждания! Нека всеки каже по нещо интересно и сподели опита и мнението си!

_________________
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Изображение


Сря Юни 21, 2006 6:18 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm
Мнения: 2041
Местоположение: София
UNREAD_POST 
аз не съм карал съвремен дизел
но пък съм карал бензинова кола с турбо :D
става въпрос за 1,8 Т двигател на Ауди - 163 к.с
усещането е доста приятно
ако трябва да избирам кола:
- ако зависи от джоба - дизел
- за усещане и емоции - бензин
не става въпрос за сравнително нови и по-скъпи коли разбира се, защото там разликата в динамиката вече е доста малка
ако сравним среден клас кола - Стило 1.8 115 к.с и 1.9 JTD 115 к.с. мисля, че като динамика разликата ще е малка
но пък разхода - доста различен
в този случай бих избрал дизела

_________________
Изображение
Brava 1.6 ELX


Сря Юни 21, 2006 7:54 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 31, 2005 5:02 pm
Мнения: 263
Местоположение: Пловдив 01 Централен
UNREAD_POST 
sev написа:
ако трябва да избирам кола:
- ако зависи от джоба - дизел
- за усещане и емоции - бензин


точно на това мнение съм и аз!

_________________
Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г. Yellow_Flash_Colorz_PDT_45
www.marea.hit.bg


Сря Юни 21, 2006 8:56 pm
Профил
UNREAD_POST 
аз предпочитам дизеловия мотор по два вида причини : теоретични и практически. Ето някои от тях:
1. К.П.Д на дизелите е по-висок от този на бензиновите, което води до по-ниска консумация на гориво.
2. При класическите дизели липсват сложни настройки на карбуратор/инжекцион. Регулира се само ГНП и баста.
3. по-малко емисии на СО2, на неизгорели въглеводороди и на СО, май
4. възможност за работа с алтернативни горива -- биодизел и растителна мазнина :D
5. по-висок въртящ момент при същата мощност

Не отричам качестава на бензинките -- тиха работа, бързо ускорение, "нерв", но няма идеални неща -- необходимо е да избираме.

Р


Сря Юни 21, 2006 9:44 pm
UNREAD_POST 
Може би малко ще разводня темата, но според мен трябва да се спомене и газта - според мен добра алтернатива на безина. Ето и малко предимства ( от един пост на Кирчо):

• Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
• L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
• Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.
• Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
• L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя.
• Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.

Особено внимание заслужават съвременните газови системи - газови инжекциони, които напълно елиминират всички познати от традиционната газова уредба проблеми. По този начин колата запазва динамиката си при един подобен на бензиновия разход, като обаче цената на експоатация на автомобила се намалява драстично.


Сря Юни 21, 2006 10:29 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Пон Яну 16, 2006 12:35 am
Мнения: 32
Местоположение: София 17 Витоша
UNREAD_POST Дизел или бензин
Много точно е избрана темата.Дизел или бензин.Газта не трябва да се обсъжда,защтото тя не е номинално гориво за двигатели с вътрешно горене.Почти всичко което изброява Згабровски е верно,но спестява да изброи още толкова недостатаци.Въртящия момент на двигателя е по нисък при газта,не защото изгаря по бавно,а защото е 20% с по ниска калоричност от бензина.Калоричноста на бензина е 10500 ккал.А на газта е 8000 ккал.От тук следва по нисък вартящ момент,по ниска динамика,по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.


Сря Юни 21, 2006 11:05 pm
Профил
UNREAD_POST 
Едно от основните предимства на дизела е огромния въртящ момент, който идва още от ниските обороти. Това създава усещане за сила, а дизела се справя много лесно с наклони и препятствия. Моя опит е от 1.9 JTD 105 коня и 1.9 JTD Multijet 120 коня. Чудесна динамика за дизелов двигател. Среден разход за града при моя стил на шофиране 6.4


Сря Юни 21, 2006 11:18 pm
UNREAD_POST Re: Дизел или бензин
Stefan Nikolov написа:
.......................по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.


Погледни тук, мисля, че тези са достатъчно сериозни.. :wink:
http://www.yeworld.net/index/Culture/SZ/Auto/CM/143_20011123/143%2031%2020011123162337.asp
http://www.infomotori.com/a_36_IT_1122_1.html

А пък тези :mrgreen: ползват CNG:
http://www.alle-autos-in.de/volkswagen/volkswagen_golf_variant_20_bi-fuel_ktb1634.shtml

Естествено всички опипват пазара все още, ама.... :?:


Чет Юни 22, 2006 12:25 am
UNREAD_POST 
FIAT също имат коли с фабрична газова. Това са версиите bifuel на Albea и Ulysse.


Чет Юни 22, 2006 12:34 am
UNREAD_POST 
Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си :D

Изображение

Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.

Изображение


Последна промяна Stilo на Чет Юни 22, 2006 8:38 am, променена общо 1 път



Чет Юни 22, 2006 7:35 am
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Пон Яну 16, 2006 12:35 am
Мнения: 32
Местоположение: София 17 Витоша
UNREAD_POST Б или Д
Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.


Чет Юни 22, 2006 8:01 am
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 8:50 pm
Мнения: 412
Местоположение: София
UNREAD_POST 
добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D
sev го каза :
Цитат:
ако трябва да избирам кола:
- ако зависи от джоба - дизел
- за усещане и емоции - бензин

_________________
"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.


Чет Юни 22, 2006 10:27 am
Профил
UNREAD_POST 
toko написа:
добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D
sev го каза :
Цитат:
ако трябва да избирам кола:
- ако зависи от джоба - дизел
- за усещане и емоции - бензин


Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.


Чет Юни 22, 2006 10:34 am
UNREAD_POST 
Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство
пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!


Чет Юни 22, 2006 10:34 am
UNREAD_POST 
kiro_of_the_day написа:
Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство
пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!


И на дизел може но засега съм го виждал само на мотокар.


Чет Юни 22, 2006 10:37 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg