 |
|
Дата и час: Нед Сеп 21, 2025 6:59 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
Автор |
Съобщение |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
 Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
...не говоря за горивата, а за двигателите
Интересно беше зачекната темата в viewtopic.php?t=7316&start=15
Нека всеки каже това което знае и да сподели опита си... Мисля че ще е интересно и след като приключим темата ще напишем всичко интересно на едно място, така че да е достъпно за хората, на които им предстои да направят своя избор.
ВАЖНО: Без кавги и заяждания! Нека всеки каже по нещо интересно и сподели опита и мнението си!
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Сря Юни 21, 2006 6:18 pm |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
аз не съм карал съвремен дизел
но пък съм карал бензинова кола с турбо
става въпрос за 1,8 Т двигател на Ауди - 163 к.с
усещането е доста приятно
ако трябва да избирам кола:
- ако зависи от джоба - дизел
- за усещане и емоции - бензин
не става въпрос за сравнително нови и по-скъпи коли разбира се, защото там разликата в динамиката вече е доста малка
ако сравним среден клас кола - Стило 1.8 115 к.с и 1.9 JTD 115 к.с. мисля, че като динамика разликата ще е малка
но пък разхода - доста различен
в този случай бих избрал дизела
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Сря Юни 21, 2006 7:54 pm |
|
 |
valataat
Кара кола
Регистриран на: Чет Мар 31, 2005 5:02 pm Мнения: 263 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
sev написа: ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин
точно на това мнение съм и аз!
_________________
Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
www.marea.hit.bg
|
Сря Юни 21, 2006 8:56 pm |
|
 |
Rayo
|
аз предпочитам дизеловия мотор по два вида причини : теоретични и практически. Ето някои от тях:
1. К.П.Д на дизелите е по-висок от този на бензиновите, което води до по-ниска консумация на гориво.
2. При класическите дизели липсват сложни настройки на карбуратор/инжекцион. Регулира се само ГНП и баста.
3. по-малко емисии на СО2, на неизгорели въглеводороди и на СО, май
4. възможност за работа с алтернативни горива -- биодизел и растителна мазнина
5. по-висок въртящ момент при същата мощност
Не отричам качестава на бензинките -- тиха работа, бързо ускорение, "нерв", но няма идеални неща -- необходимо е да избираме.
Р
|
Сря Юни 21, 2006 9:44 pm |
|
 |
zgabrovski
|
Може би малко ще разводня темата, но според мен трябва да се спомене и газта - според мен добра алтернатива на безина. Ето и малко предимства ( от един пост на Кирчо):
• Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
• L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
• Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.
• Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
• L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя.
• Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.
Особено внимание заслужават съвременните газови системи - газови инжекциони, които напълно елиминират всички познати от традиционната газова уредба проблеми. По този начин колата запазва динамиката си при един подобен на бензиновия разход, като обаче цената на експоатация на автомобила се намалява драстично.
|
Сря Юни 21, 2006 10:29 pm |
|
 |
Stefan Nikolov
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Пон Яну 16, 2006 12:35 am Мнения: 32 Местоположение: София 17 Витоша
|
 Дизел или бензин
Много точно е избрана темата.Дизел или бензин.Газта не трябва да се обсъжда,защтото тя не е номинално гориво за двигатели с вътрешно горене.Почти всичко което изброява Згабровски е верно,но спестява да изброи още толкова недостатаци.Въртящия момент на двигателя е по нисък при газта,не защото изгаря по бавно,а защото е 20% с по ниска калоричност от бензина.Калоричноста на бензина е 10500 ккал.А на газта е 8000 ккал.От тук следва по нисък вартящ момент,по ниска динамика,по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.
|
Сря Юни 21, 2006 11:05 pm |
|
 |
Ferrari
|
Едно от основните предимства на дизела е огромния въртящ момент, който идва още от ниските обороти. Това създава усещане за сила, а дизела се справя много лесно с наклони и препятствия. Моя опит е от 1.9 JTD 105 коня и 1.9 JTD Multijet 120 коня. Чудесна динамика за дизелов двигател. Среден разход за града при моя стил на шофиране 6.4
|
Сря Юни 21, 2006 11:18 pm |
|
 |
Korun
|
 Re: Дизел или бензин
Stefan Nikolov написа: .......................по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.
Погледни тук, мисля, че тези са достатъчно сериозни..
http://www.yeworld.net/index/Culture/SZ/Auto/CM/143_20011123/143%2031%2020011123162337.asp
http://www.infomotori.com/a_36_IT_1122_1.html
А пък тези :mrgreen: ползват CNG:
http://www.alle-autos-in.de/volkswagen/volkswagen_golf_variant_20_bi-fuel_ktb1634.shtml
Естествено всички опипват пазара все още, ама.... :?:
|
Чет Юни 22, 2006 12:25 am |
|
 |
Ferrari
|
FIAT също имат коли с фабрична газова. Това са версиите bifuel на Albea и Ulysse.
|
Чет Юни 22, 2006 12:34 am |
|
 |
Stilo
|
Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си
Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.

Последна промяна Stilo на Чет Юни 22, 2006 8:38 am, променена общо 1 път
|
Чет Юни 22, 2006 7:35 am |
|
 |
Stefan Nikolov
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Пон Яну 16, 2006 12:35 am Мнения: 32 Местоположение: София 17 Витоша
|
 Б или Д
Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.
|
Чет Юни 22, 2006 8:01 am |
|
 |
toko
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 8:50 pm Мнения: 412 Местоположение: София
|
добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт
sev го каза : Цитат: ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин
_________________ "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
|
Чет Юни 22, 2006 10:27 am |
|
 |
Ferrari
|
toko написа: добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт sev го каза : Цитат: ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин
Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.
|
Чет Юни 22, 2006 10:34 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство
пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!
|
Чет Юни 22, 2006 10:34 am |
|
 |
Ferrari
|
kiro_of_the_day написа: Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!
И на дизел може но засега съм го виждал само на мотокар.
|
Чет Юни 22, 2006 10:37 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |