Автор |
Съобщение |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Моят го махнах преди 2-3 месеца. Интересното беше, че на самия механизъм нищо му нямаше. Проблемът идваше от рамото , на което е закачена пружината - беше се "заварило" направо от ръжда. Следователно не може да натиска и отпуска цилиндърчетата, който регулират усилието. Ако има интерес ще направя снимки на самото устройство и на детайлите за да представя по-нагледно действието му.
Сега за спирането - празен или пълен автомобил - няма значение. Усилието всеки път е едно и също. Свиква се ( тук ще отбележа, че карам така временно - регулатора ще се монтира със сигурност, след като направя от неръждавейка ръждясалите
раменца), но всеки път при спиране в завой се активира системата за активен контрол на спирачките, намираща се дълбоко в малкия ми мозък ( малкия мозък контролира заучените, автоматизирани двигателни функции на тялото  ). Това е общо взето - без регулатора си е опасно - особено на лед и пясък в завой.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Апр 05, 2006 10:09 am |
|
 |
velko_sz
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 8:22 pm Мнения: 210 Местоположение: София Младост II
|
Колеги знаете ли при пунтото дали има такъв регулатор на спирачното усилие
_________________ PUNTO 1.1 94г.
|
Сря Апр 05, 2006 9:00 pm |
|
 |
Dimi3x
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am Мнения: 24 Местоположение: София 18 Овча Купел
|
за спирачките на Фиат Брава
днес ходих на валове
пича ми вика спирачките са ти перфектни
обаче ми хващат много задните колела
това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост
и се получава завъртане на колата
възможно ли е да е от този регулатор ?
мерси предварително
|
Чет Апр 06, 2006 1:37 am |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Dimi3x написа: за спирачките на Фиат Брава днес ходих на валове пича ми вика спирачките са ти перфектни обаче ми хващат много задните колела това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост и се получава завъртане на колата възможно ли е да е от този регулатор ? мерси предварително
Имаш лш бележка с данните? Какво значи много хващат?
|
Чет Апр 06, 2006 8:02 am |
|
 |
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
Dimi3x написа: за спирачките на Фиат Брава днес ходих на валове пича ми вика спирачките са ти перфектни обаче ми хващат много задните колела това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост и се получава завъртане на колата възможно ли е да е от този регулатор ? мерси предварително
Да. Но може и да е друга причината също.
|
Чет Апр 06, 2006 10:52 am |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
BlueStorm написа: Моят го махнах преди 2-3 месеца. Интересното беше, че на самия механизъм нищо му нямаше. Проблемът идваше от рамото , на което е закачена пружината - беше се "заварило" направо от ръжда. Следователно не може да натиска и отпуска цилиндърчетата, който регулират усилието. Ако има интерес ще направя снимки на самото устройство и на детайлите за да представя по-нагледно действието му. Сега за спирането - празен или пълен автомобил - няма значение. Усилието всеки път е едно и също. Свиква се ( тук ще отбележа, че карам така временно - регулатора ще се монтира със сигурност, след като направя от неръждавейка ръждясалите раменца), но всеки път при спиране в завой се активира системата за активен контрол на спирачките, намираща се дълбоко в малкия ми мозък ( малкия мозък контролира заучените, автоматизирани двигателни функции на тялото  ). Това е общо взето - без регулатора си е опасно - особено на лед и пясък в завой.
При мене раменцата нямат капка ръжда, обаче регулатора не пропуска почти никаква течност. От там-няма налягане към задните спирачки.
Точно за опасността питах всеки който знам че има познания в тая област. Един от логичните отговори беше, че единствената разлика е в износването на задните гуми и накладки. Без регулатора се износвали почти колкото предните. Иначе за самото спиране...по-добро било без него.
|
Чет Апр 06, 2006 11:45 am |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
До колкото ми е известно "кантарчето" служи да регулира спирачното усилие в задните колелета, когато колата е натоварена т.е. когато задната седалка е заета от хора или багажника е така натоварен, че е опрял на тампоните  Тъй като спирачното усилие е по-голямо на предните колела, при натоварена задница работата на "кантарчето" е да направи така, че "хванат" по-яко задните спирачки и да помогнат на предните. Иначе ако се разчита само на предните при увеличена маса (тегло) спирачния път би се увеличил не знам колко пъти!!! Според мен не трябва да се маха кантарчето - иначе защо ще го слагат??? Просто явно трябва една профилактика. При мен е също някакво такова дереже. Миналата година на ГТП при първо натискане показа 900N след това слезе на 600. Ръчната не помня колко беше. Всъщност ме върнаха за ръчната, че не държала. Тя наистина не държеше и причината беше, че трябваше да регулира от барабана, но после се получи този ефект с намаляващото спирачно усилие. Явно и при мене "кантарчето" е вече "тръгнало" :cry:
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Апр 06, 2006 11:29 pm |
|
 |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
brat_John написа: Явно и при мене "кантарчето" е вече "тръгнало" :cry:
Не е толкова страшно. Подлежи на ремонт.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Пет Апр 07, 2006 11:14 am |
|
 |
Dimi3x
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am Мнения: 24 Местоположение: София 18 Овча Купел
|
а при мен е раждясало супер много и ще видя в понеделник да го сваля ако се раздвижи раздвижи ако не ново
защото е блокирало на положение натоварен автомобил и ми хващат много задните гуми и като е празна колата се получава се едно съм дръпнал ръчната  а всички знаят какво би станало ако има вираж на пътя
ще спечеля златен медал от фигурното пързаляне и аз 
|
Пет Апр 07, 2006 3:56 pm |
|
 |
Dimi3x
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am Мнения: 24 Местоположение: София 18 Овча Купел
|
geshabeli
ми значи
Мост Ляво Дясно
Преден 4012 4061
Заден 1756 1795
Ръчна 1561 1549
Този дето ми тества спирачките каза че са перфектни
но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните
а по резултатите няма логика
|
Пон Апр 10, 2006 9:27 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Dimi3x написа: но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните а по резултатите няма логика
Така е на абсолютно всички МПС - та. С някакви милисекунди спират първо задните
колела, ако спираха едновременно или пък първо предните - инерционните сили твърде много
ще изхвърлят към предното стъкло. Дори при по-високи скорости и рязко спиране би имало
и по-голяма опастност.
|
Вто Апр 11, 2006 9:13 am |
|
 |
Dimi3x
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am Мнения: 24 Местоположение: София 18 Овча Купел
|
kiro_of_the_day
до колкото знам при колите първо спират предните след това задните и на всички коли които съм карал е така
само на тоз фиат е куцичко
а при камионите е както казваш ти първо задните след това предните и ако има ремарке от наи последната ос започват
|
Вто Апр 11, 2006 4:46 pm |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Dimi3x написа: geshabeli ми значи
Мост Ляво Дясно
Преден 4012 4061 Заден 1756 1795
Ръчна 1561 1549
Този дето ми тества спирачките каза че са перфектни но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните а по резултатите няма логика
При тия показатели е невъзможно да ти спират първо задните!
Погледни в началото и ще видиш моите преди ремонта. Твоите предните са яко здрави....
Логично е колата да спира първо с предните, защото е с предно. Те за това са и дискови, с по-къси пътища и към тях силата е по-голяма.
|
Вто Апр 11, 2006 4:53 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Защо да е невъзможно, я някой да обясни! Това не са ли показания за силата на задържане?
Ако са - то предните пак може да си държат по-силно - нищо, че спират по - късно.
А относно това кои спират по-рано - да не би пък да съм се заблудил с моторите и
мотоциклетите. Там задължително спира първо задната, защото иначе - кълбо напред!
А логиката при автомобилите (нищо, че са с 4 колела) не би ли трябвало да е същата
за да се намалят инерционните сили?
|
Вто Апр 11, 2006 5:19 pm |
|
 |
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
kiro_of_the_day написа: Защо да е невъзможно, я някой да обясни! Това не са ли показания за силата на задържане? Ако са - то предните пак може да си държат по-силно - нищо, че спират по - късно. А относно това кои спират по-рано - да не би пък да съм се заблудил с моторите и мотоциклетите. Там задължително спира първо задната, защото иначе - кълбо напред! А логиката при автомобилите (нищо, че са с 4 колела) не би ли трябвало да е същата за да се намалят инерционните сили?
Моторетките си имат отделно ръчка и педал за предни/задни.
|
Вто Апр 11, 2006 5:25 pm |
|
|