Дата и час: Пет Юни 20, 2025 2:39 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Проблем с спирачки на Типо 
Автор Съобщение
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Моят го махнах преди 2-3 месеца. Интересното беше, че на самия механизъм нищо му нямаше. Проблемът идваше от рамото , на което е закачена пружината - беше се "заварило" направо от ръжда. Следователно не може да натиска и отпуска цилиндърчетата, който регулират усилието. Ако има интерес ще направя снимки на самото устройство и на детайлите за да представя по-нагледно действието му.
Сега за спирането - празен или пълен автомобил - няма значение. Усилието всеки път е едно и също. Свиква се ( тук ще отбележа, че карам така временно - регулатора ще се монтира със сигурност, след като направя от неръждавейка ръждясалите
раменца), но всеки път при спиране в завой се активира системата за активен контрол на спирачките, намираща се дълбоко в малкия ми мозък ( малкия мозък контролира заучените, автоматизирани двигателни функции на тялото :offtopic: ). Това е общо взето - без регулатора си е опасно - особено на лед и пясък в завой.

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Сря Апр 05, 2006 10:09 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 8:22 pm
Мнения: 210
Местоположение: София Младост II
UNREAD_POST 
Колеги знаете ли при пунтото дали има такъв регулатор на спирачното усилие

_________________
PUNTO 1.1 94г.


Сря Апр 05, 2006 9:00 pm
Профил
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am
Мнения: 24
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST 
за спирачките на Фиат Брава
днес ходих на валове
пича ми вика спирачките са ти перфектни
обаче ми хващат много задните колела
това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост
и се получава завъртане на колата
възможно ли е да е от този регулатор ?
мерси предварително


Чет Апр 06, 2006 1:37 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
Dimi3x написа:
за спирачките на Фиат Брава
днес ходих на валове
пича ми вика спирачките са ти перфектни
обаче ми хващат много задните колела
това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост
и се получава завъртане на колата
възможно ли е да е от този регулатор ?
мерси предварително

Имаш лш бележка с данните? Какво значи много хващат?


Чет Апр 06, 2006 8:02 am
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Dimi3x написа:
за спирачките на Фиат Брава
днес ходих на валове
пича ми вика спирачките са ти перфектни
обаче ми хващат много задните колела
това не го отчете защото все пак валците са на преден после на заден мост
и се получава завъртане на колата
възможно ли е да е от този регулатор ?
мерси предварително


Да. Но може и да е друга причината също.


Чет Апр 06, 2006 10:52 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
BlueStorm написа:
Моят го махнах преди 2-3 месеца. Интересното беше, че на самия механизъм нищо му нямаше. Проблемът идваше от рамото , на което е закачена пружината - беше се "заварило" направо от ръжда. Следователно не може да натиска и отпуска цилиндърчетата, който регулират усилието. Ако има интерес ще направя снимки на самото устройство и на детайлите за да представя по-нагледно действието му.
Сега за спирането - празен или пълен автомобил - няма значение. Усилието всеки път е едно и също. Свиква се ( тук ще отбележа, че карам така временно - регулатора ще се монтира със сигурност, след като направя от неръждавейка ръждясалите
раменца), но всеки път при спиране в завой се активира системата за активен контрол на спирачките, намираща се дълбоко в малкия ми мозък ( малкия мозък контролира заучените, автоматизирани двигателни функции на тялото :offtopic: ). Това е общо взето - без регулатора си е опасно - особено на лед и пясък в завой.

При мене раменцата нямат капка ръжда, обаче регулатора не пропуска почти никаква течност. От там-няма налягане към задните спирачки.
Точно за опасността питах всеки който знам че има познания в тая област. Един от логичните отговори беше, че единствената разлика е в износването на задните гуми и накладки. Без регулатора се износвали почти колкото предните. Иначе за самото спиране...по-добро било без него.


Чет Апр 06, 2006 11:45 am
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
До колкото ми е известно "кантарчето" служи да регулира спирачното усилие в задните колелета, когато колата е натоварена т.е. когато задната седалка е заета от хора или багажника е така натоварен, че е опрял на тампоните :wink: Тъй като спирачното усилие е по-голямо на предните колела, при натоварена задница работата на "кантарчето" е да направи така, че "хванат" по-яко задните спирачки и да помогнат на предните. Иначе ако се разчита само на предните при увеличена маса (тегло) спирачния път би се увеличил не знам колко пъти!!! Според мен не трябва да се маха кантарчето - иначе защо ще го слагат??? Просто явно трябва една профилактика. При мен е също някакво такова дереже. Миналата година на ГТП при първо натискане показа 900N след това слезе на 600. Ръчната не помня колко беше. Всъщност ме върнаха за ръчната, че не държала. Тя наистина не държеше и причината беше, че трябваше да регулира от барабана, но после се получи този ефект с намаляващото спирачно усилие. Явно и при мене "кантарчето" е вече "тръгнало" :cry:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Апр 06, 2006 11:29 pm
Профил ICQ
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
brat_John написа:
Явно и при мене "кантарчето" е вече "тръгнало" :cry:


Не е толкова страшно. Подлежи на ремонт.

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Пет Апр 07, 2006 11:14 am
Профил
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am
Мнения: 24
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST 
а при мен е раждясало супер много и ще видя в понеделник да го сваля ако се раздвижи раздвижи ако не ново
защото е блокирало на положение натоварен автомобил и ми хващат много задните гуми и като е празна колата се получава се едно съм дръпнал ръчната :) а всички знаят какво би станало ако има вираж на пътя
ще спечеля златен медал от фигурното пързаляне и аз :)


Пет Апр 07, 2006 3:56 pm
Профил ICQ
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am
Мнения: 24
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST 
geshabeli
ми значи

Мост Ляво Дясно

Преден 4012 4061
Заден 1756 1795

Ръчна 1561 1549

Този дето ми тества спирачките каза че са перфектни
но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните
а по резултатите няма логика


Пон Апр 10, 2006 9:27 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Dimi3x написа:
но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните
а по резултатите няма логика

Така е на абсолютно всички МПС - та. С някакви милисекунди спират първо задните
колела, ако спираха едновременно или пък първо предните - инерционните сили твърде много
ще изхвърлят към предното стъкло. Дори при по-високи скорости и рязко спиране би имало
и по-голяма опастност.


Вто Апр 11, 2006 9:13 am
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:48 am
Мнения: 24
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST 
kiro_of_the_day
до колкото знам при колите първо спират предните след това задните и на всички коли които съм карал е така
само на тоз фиат е куцичко
а при камионите е както казваш ти първо задните след това предните и ако има ремарке от наи последната ос започват


Вто Апр 11, 2006 4:46 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
Dimi3x написа:
geshabeli
ми значи

Мост Ляво Дясно

Преден 4012 4061
Заден 1756 1795

Ръчна 1561 1549

Този дето ми тества спирачките каза че са перфектни
но имам чуството 4е като натисна реско спирачка ми спират първо задните
а по резултатите няма логика

При тия показатели е невъзможно да ти спират първо задните!
Погледни в началото и ще видиш моите преди ремонта. Твоите предните са яко здрави....
Логично е колата да спира първо с предните, защото е с предно. Те за това са и дискови, с по-къси пътища и към тях силата е по-голяма.


Вто Апр 11, 2006 4:53 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Защо да е невъзможно, я някой да обясни! Това не са ли показания за силата на задържане?
Ако са - то предните пак може да си държат по-силно - нищо, че спират по - късно.
А относно това кои спират по-рано - да не би пък да съм се заблудил с моторите и
мотоциклетите. Там задължително спира първо задната, защото иначе - кълбо напред!
А логиката при автомобилите (нищо, че са с 4 колела) не би ли трябвало да е същата
за да се намалят инерционните сили?


Вто Апр 11, 2006 5:19 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
kiro_of_the_day написа:
Защо да е невъзможно, я някой да обясни! Това не са ли показания за силата на задържане?
Ако са - то предните пак може да си държат по-силно - нищо, че спират по - късно.
А относно това кои спират по-рано - да не би пък да съм се заблудил с моторите и
мотоциклетите. Там задължително спира първо задната, защото иначе - кълбо напред!
А логиката при автомобилите (нищо, че са с 4 колела) не би ли трябвало да е същата
за да се намалят инерционните сили?


Моторетките си имат отделно ръчка и педал за предни/задни.


Вто Апр 11, 2006 5:25 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg