|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 2:51 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Проблем с EGR /клапан за изгорели газове/
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
не го променя
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Съб Юни 14, 2008 3:01 pm |
|
|
megabot
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Ное 07, 2006 2:05 am Мнения: 11 Местоположение: Кърджали
|
Колеги оправих го до работи заради следното....Когато карам са 100-120 км. и искам рязко да изпревария ниаква кола тогава колата не върви се едно ми е спаната нито турбо нито двигателя набира основно причина да си го направия да работи...Сега си работи и всичко си е ОК незнам кво влияние има върху системите на двигателя! Карам Мареа 2.4 ТДИ комби
_________________ Dimitar Nakev
|
Вто Юни 17, 2008 7:50 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Колега в какъв смисъл си го оправил... отремонтирал си клапана или си го изолирал?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Юни 17, 2008 9:58 pm |
|
|
megabot
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Ное 07, 2006 2:05 am Мнения: 11 Местоположение: Кърджали
|
Клапана си работеше просто го бях изолирал за известно време и не сам доволен сега си го сложих пак да си работи.....
_________________ Dimitar Nakev
|
Пет Юни 20, 2008 7:20 pm |
|
|
Geraka
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 12:16 pm Мнения: 27 Местоположение: София 16 Студентски
|
Е добре де...някой би ли сподели къде точно се намира този клапан и как точно се изолира на мотор 1,9 тд100...Някой колега каза че може да приложи снимков материал....ако не е проблем да помогне със малко снимки.
|
Чет Юни 26, 2008 10:26 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
За съжаление снимки не мога да пусна,но мога да обясня подробно за този клапан.Намира се на смукателния колектор
точно там където се свързва маркуча.Всъщност трябва да стане ясно че този клапан има две части,едната е изпълнителен механизъм и се управлява от вакум,другата е ел. и се управлява от ЕКУ.Обикновено се изключва вакума на на изпълнителния механизъм ,но има и едно условие,трябва да се убедим че клапата е изправна и не засяда именно тя.Тази клапа в покой на мотора е в затворено положение и се отваря само когато и въздейства вакум пуснат от ел.клапана.Ако е затворена спокойно може да се изключи вакума и да се запуши маркучето с нещо подходящо.
Уверявам всички че с изключване то на тази клапа не могат да си навредят или да станат свидетели на по-лош разход и
динамика.Единствено ако минават преглед евентуално някой по-модерен уред би засякал завишени емисии на нещо си.
Обикновено колегите свалят маркуча на входа на смукателния колектор за да разберат омаслен но ли е там от турбото
но едва ли някой е погледнал на вътре в колектора за да види какъв нагар се е наслоил точно до входа на ЕГР клапата.Колеги мислете когато правите нещо.При правилно изключена клапа би трябвало да се наблюдава незначително увлечение на оборотите на празен ход и по-добра(не очаквай те чудеса) динамика до към средните обороти.
|
Пет Юни 27, 2008 9:45 pm |
|
|
Geraka
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 12:16 pm Мнения: 27 Местоположение: София 16 Студентски
|
А как по-точчно става запушванео на това маркуче...от къде идва...накъде отива и как го прекъсваш за да го запушиш.
И как можем да разберем дали този клапан, за който говориш работи?
Както и за този нагар на входа на смукателния колектор ако можеш да кажеш от какво се е получил?
|
Нед Юни 29, 2008 7:57 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
И така няма как да онагледя за това ще обясня като за хора които за пръв път си вдигат капака на колата.
Вдига се капака(предния),сваля се декоративния капак,в десния край на мотора е входа на смукателния колектор,непосредствено до самия вход има една клапа приличаща на гъба и е монтирана така че гъбката е от горе .В тази гъба влиза едно тънко маркуче което се вади и запушва с нещо подходящо,нит или болт с подходящ диаметър.
Хубаво е да се убедим че клапата е в затворено положение.Тази гъба има под широката си част прорез така че с подходящ прибор може да се натисне надолу за да се убедим че е в долно положение.Най сигурно е като се демонтира и прецени за състоянието и.По-често се поврежда ел. механизъм на това устройство,който е монтиран зад мотора и е хванат за купето,приблизително в дясно зад ГНП.там има монтирани два ел клапана,левия управлява помпата за студен старт и докато подгрее,а десния управлява ЕГР клапана.И двете устройства работят с вакум от вакум помпата така че трябва когато се изолира да се направи така че да не влияе по никакъв начин на останалите системи ползващи вакум.
За това се запушва маркучето което се вади от ЕГР.
Ще ми се да съм по-цветен но за сега няма как да стане. Успех!!!
|
Пон Юни 30, 2008 12:04 am |
|
|
R.J.
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Юни 13, 2008 11:20 am Мнения: 7 Местоположение: Бургас
|
ЕГР клапан
Мене още в Италия са ми запушили вакума май. Или наште италианци в България хахаха. Няма значение живи и здрави да са. Иначе захранване получава май. Чува се че цъка нещо може и той да е. Ама така затворен си е добре тъй, че изолирайте смело и не съ бойте.
_________________ Brava TD100
|
Вто Юли 01, 2008 10:14 am |
|
|
manot24
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 7:45 pm Мнения: 152 Местоположение: Благоевград
|
specialista написа: И така няма как да онагледя за това ще обясня като за хора които за пръв път си вдигат капака на колата. Вдига се капака(предния),сваля се декоративния капак,в десния край на мотора е входа на смукателния колектор,непосредствено до самия вход има една клапа приличаща на гъба и е монтирана така че гъбката е от горе .В тази гъба влиза едно тънко маркуче което се вади и запушва с нещо подходящо,нит или болт с подходящ диаметър. Хубаво е да се убедим че клапата е в затворено положение.Тази гъба има под широката си част прорез така че с подходящ прибор може да се натисне надолу за да се убедим че е в долно положение.Най сигурно е като се демонтира и прецени за състоянието и.По-често се поврежда ел. механизъм на това устройство,който е монтиран зад мотора и е хванат за купето,приблизително в дясно зад ГНП.там има монтирани два ел клапана,левия управлява помпата за студен старт и докато подгрее,а десния управлява ЕГР клапана.И двете устройства работят с вакум от вакум помпата така че трябва когато се изолира да се направи така че да не влияе по никакъв начин на останалите системи ползващи вакум. За това се запушва маркучето което се вади от ЕГР. Ще ми се да съм по-цветен но за сега няма как да стане. Успех!!!
Искам да попитам ако причината за неработещ ЕГР клапан е повреда в ел.механизма, който е монтиран зад мотора, той ремонтира ли се, заменя ли се? Че ми прави впечатление, че помпата за студения старт не сработва, както предишната зима.
|
Вто Сеп 30, 2008 9:39 pm |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Аз не бих си губил времето с почистване, ремонти на актуатори и прочее... Клапана аут и това е. Ако само му премахвате управлението - както се спомена по-горе трябва да сте сигурни че е затворен. Истината е че системата EGR намлява азотните окиси в отработените газове, но заедно с това влошава процеса на горене, вдига разхода и понижава мощността (но не максималната мощност). Ако някой рони сълзи за екологията - помислете колко много коли се движат с т.нар. чип тунинг, включително и в Европа. Почти винаги промяната на управляващата програма включва промяна в управлението на EGR-а, и дори напълно го изключва.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Вто Сеп 30, 2008 11:14 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Намалява трънки. Над 2700 об/мин (по спомен) EGR се изключва и не работи, на празен ход също.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Сря Окт 01, 2008 10:33 am |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Airfan - явно не четеш внимателно какво съм написал. Изрично съм добавил че намалението не е на максималната мощност, а тя се постига при обороти далеч по-високи от тези, при които се отваря клапана. Известно ми е как работи управлението на системата EGR.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Сря Окт 01, 2008 12:13 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
joro_d написа: Airfan - явно не четеш внимателно какво съм написал. Изрично съм добавил че намалението не е на максималната мощност, а тя се постига при обороти далеч по-високи от тези, при които се отваря клапана. Известно ми е как работи управлението на системата EGR.
Прощавай, не съм те разбрал добре. Но все пак максималната мощност се постига при точно определени обороти, а в случай имаме диапазон от обороти, в който EGR не работи и не създава проблеми на двигателя.
Нищо де, говорим за едно и също нещо, но по различен начин. Важното е, че се изясниха нещата.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Пет Окт 03, 2008 1:55 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
manot24 написа: specialista написа: И така няма как да онагледя за това ще обясня като за хора които за пръв път си вдигат капака на колата. Вдига се капака(предния),сваля се декоративния капак,в десния край на мотора е входа на смукателния колектор,непосредствено до самия вход има една клапа приличаща на гъба и е монтирана така че гъбката е от горе .В тази гъба влиза едно тънко маркуче което се вади и запушва с нещо подходящо,нит или болт с подходящ диаметър. Хубаво е да се убедим че клапата е в затворено положение.Тази гъба има под широката си част прорез така че с подходящ прибор може да се натисне надолу за да се убедим че е в долно положение.Най сигурно е като се демонтира и прецени за състоянието и.По-често се поврежда ел. механизъм на това устройство,който е монтиран зад мотора и е хванат за купето,приблизително в дясно зад ГНП.там има монтирани два ел клапана,левия управлява помпата за студен старт и докато подгрее,а десния управлява ЕГР клапана.И двете устройства работят с вакум от вакум помпата така че трябва когато се изолира да се направи така че да не влияе по никакъв начин на останалите системи ползващи вакум. За това се запушва маркучето което се вади от ЕГР. Ще ми се да съм по-цветен но за сега няма как да стане. Успех!!! Искам да попитам ако причината за неработещ ЕГР клапан е повреда в ел.механизма, който е монтиран зад мотора, той ремонтира ли се, заменя ли се? Че ми прави впечатление, че помпата за студения старт не сработва, както предишната зима.
За каква помпа говориш???
|
Пет Окт 03, 2008 1:56 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|