Дата и час: Вто Май 20, 2025 12:59 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Лампа на таблото със символа приличащ на инжектор и други 
Автор Съобщение
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Вто Ное 27, 2007 9:26 am
Мнения: 46
Местоположение: BG
UNREAD_POST Лампа на таблото със символа приличащ на инжектор и други
От няколке дена съм в отбора с Брава 1.9 JTD / 105кс / 2000 год.
Проблемите (или поне аз си мисля че са проблеми) са няколко:

1. От време на време (след като запаля колата) светва/мига за няма минута и лампата със символа наподобяващ спирала. Предположих че става дума за подгряваща свещ. Снощи махнах пластмасовия капак над двигателя с цел да откача кабелите от свещите и да ги премеря, ... ама нъцки. :roll:
Видях само инжекторите (предполагам че те де). Подгряващи свещи като на проста печка не видях. JTD-то ми е мъгла.

2. Също на таблото след запалване на двигателя светваше лампата със символа приличащ на инжектор. Но след малко угасваше.
Но днес като се прибирах (валеше яко дъжд, ако това има значение) и светна постоянно и вече не угасна. Но не усетих разлика във вървенето на колата.

3. Колата съм я купил с неработещ термостат. Отворен и ако пусна парното стрелката пада под първото деление. Без пуснато парно стои малко над първото деление. Сложих временно нещо пред радиатота и сега стрелката сочи към половината между нормалната (90*С) температура и началното деление(0*С). Т.е., посоката на стрлката е подобно на часовник който сочи някъде между 7-8 часа. На двигателя може да му е студено, но поне в колата е що годе топло.
Проверих за въздух (само в радиатора де), но като леко развих пробката на него и веднага просълзи от антифриза. Така че поне в радиатора съм сигурен че няма въздух.
ПП/ (сега се сещам, че като развих капачката на разширителния съд нямаше почти никакво налягане. това нормално ли е?) :dontknow:
Зяъннах на hit-co / http://www.axm-auto.com/ но се оказа че нямат термостати за моя модел.
Някъде във (май?) форума прочетох, че проблема със светването на лампата с инжектора имало връзка с термостата и след смяната му всичко ще е ОК. Не ми прозвуча логично, но де да знам ... :dontknow: ... нямам никакъв опит с тоя тип двигатели.


А не искам да бутам преди да съм си прочел урока.

Не съм наясно какво трябва да правя в тази ситуация (основно по т.2), а съм в дълбоката провинция. Събота и неделя едва ли ще намеря сервиз, а и не е ясно какъв ще е.
Та в тази връзка търсих и книжка за колата, че моята е на италиански. А това не ми е най-силния език. :evil:

Ще съм благодарен на всеки който помогне. Най вече по въпрос 2. ... :? :dontknow:


Последна промяна Skip_01 на Нед Дек 09, 2007 8:11 pm, променена общо 1 път



Съб Дек 08, 2007 10:45 pm
Профил
UNREAD_POST 
Виж какво ще намериш като сервизна информация тук: http://fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=18644


Нед Дек 09, 2007 12:40 am
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 8:36 pm
Мнения: 44
Местоположение: Карлово
UNREAD_POST 
за пореден път ще го напиша.
1.смени си термостата и инжектора няма да ти свети.
2.имаш изгоряла подгряваща свещ ,затова ти мига реотана.
3.не питай старило а патило :cool:

_________________
BRAVA 1.9JTD


Нед Дек 09, 2007 12:58 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 12, 2007 9:14 am
Мнения: 82
Местоположение: София 10 Триадица
UNREAD_POST 
2she написа:
за пореден път ще го напиша.
1.смени си термостата и инжектора няма да ти свети.
3.не питай старило а патило :cool:

Прав е колегата. И при мен термостата седеше отворен и като застудя на извънградско светваше лампата на инжекциона. След смяната му лампата не се е обадила :cool:


Нед Дек 09, 2007 6:23 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Вто Ное 27, 2007 9:26 am
Мнения: 46
Местоположение: BG
UNREAD_POST 
2she написа:
за пореден път ще го напиша.
1.смени си термостата ...
Много благодаря! :beer:
Това го бях прочел, но ме видях връзка защо работата на инжекторите ще се влияе от термостата/температурата.

С моя прост акъл си го обяснявам така: тая лампа свети при различни грешки, а точния вид на грешката може да се види с само с кодочетец.
Тъпото ЕКУ "разбира", че щом като двигателя е работил доста време, а температурата продължава да е ниска - значи нещо не е наред и одма пали ламбето.

При hit-co нямаше термостат като за моя 1.9JTD. Днес поръчах в един сервиз да доставят и утре вечер ще го сменят.
Не казаха нищо за гарнитура, а дали с термостата ще дойде комплект с гарнитура? Да се оправят, нали за това пари взимат.

ПП/
Но малко разрових из нета и съм притеснен дали ще доставят правилния модел термостат.
Щото ми взеха 25 лв. капаро и казаха, че цената на термостата е 50 лв. Но като гледах преди малко в сайта на hit-co - за моя модел цената е 109 лв.
Другия термостат от сайта на hit-co за 1.9JTD наистина е 50 лв., ама нещо не си прилича много с моя. :cry9:
Изображение Изображение
Звъннах на сервиза и ги питах дали няма да им трябва VIN номера. Оня вика: "Споко, тези са за първично вграждане, затова са по-скъпи."
Уф, що не си карах Маздата, че нея си я знам на пръсти. Ама като се зарибих за пусти Common Rail баш когато нафтата стана най-скъпа.


Нед Дек 09, 2007 9:07 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 8:36 pm
Мнения: 44
Местоположение: Карлово
UNREAD_POST 
то4но тоя първия е 50лв.моя е същия.не гледай 4е в нета им изкат по 100 и кусур лв.ама ти ве4е си изгорял. :-(

_________________
BRAVA 1.9JTD


Пон Дек 10, 2007 9:37 pm
Профил ICQ
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Вто Ное 27, 2007 9:26 am
Мнения: 46
Местоположение: BG
UNREAD_POST 
2she написа:
то4но тоя първия е 50лв.моя е същия.не гледай 4е в нета им изкат по 100 и кусур лв.ама ти ве4е си изгорял. :-(
Мерси много.
Не съм изгорял въобще, щото от сервиза ми казаха цена от 50 лв. и се усъмних дали не са заявили малкия модел. Ако докарат такъв койте не става - техен проблем. ;)


Пон Дек 10, 2007 11:26 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 8:10 am
Мнения: 46
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
При мен ситуацията е сходна, от време на време ми светва тази лампа приличаща на плюеща дюза.За първи път светна в един голям дъжд, и после угасна и така периодично си светва и си угася сама....Не съм сменял термостат след покупката на колата, имам чувстото обаче че е за смяна, четейки тези ваши мнения все повече се навивам да го сменя.Интересно е, че в книжката на колата пише да се даде газ яко на ръчна (или с моя никакъв италиански така го разбрах), след като изрязах колата до 4000+ оборота на втора в движение лапмата угасна.
Ако колегата си намери термостат да каже кой модел е, и колко струва.Благодаря предварително!

_________________
Fiat Bravo, 1.9 JTD Abarth, chip tuning.
10.99


Вто Дек 11, 2007 1:24 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Вто Ное 27, 2007 9:26 am
Мнения: 46
Местоположение: BG
UNREAD_POST 
2she написа:
то4но тоя първия е 50лв.моя е същия.не гледай 4е в нета им изкат по 100 и кусур лв.ама ти ве4е си изгорял. :-(
Къде го има за 50 лв. и читав ли е? Става дума за първия модел. За София.
Без термостат е отвратително студено - и на мен и на мотора.

Благодаря предварително.


Съб Дек 15, 2007 12:50 am
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
Мнения: 300
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
UNREAD_POST 
Излизам тази сутрин, плюя и замръзва преди да падне :-D , замислих се дали ще запали моя отпадък... Отивам в колата, отварям, давам контакт, този път за сефте подгря по-дълго време от обичайното (явно е замръзник голям). Паля, върти сравнително вяло и малко по-дълго от обикновеното, бръм, запали. Ехаа, яко, на -11 пали, значи не е от най-големите отпадъци. Следва процедура по 15-минутно стъргане на лед. Потеглям и си карам, след 4-5 км, както си карах ми светна и не изгасна тази лампичка, приличаща на пръскаща дюза. А сега де? Изчетох бая неща и явно може да бъде от доста неща. Основният ми въпрос е дали мога да карам така и какво мога да очаквам? Питам, защото в понеделник ми се налага да пътувам до София и не съм убеден, че ще имам възможност да я оправя до тогава, освен ако сама не си изгасне тази лампа.

Благодаря.

П.П. Колата е Мареа 1.9JTD105

_________________
http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
Изображение


Пет Яну 04, 2008 11:29 am
Профил ICQ WWW
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 11, 2007 8:56 am
Мнения: 37
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
На мен тази дюза ми свети от както я купих.В сервиза ми казаха че е от потенциометъра на газта.Карам си така нищо и няма.Даже разхода е в границите чак да не повярва човек.

_________________
Fiat Marea 1.9 TD100 97


Пет Яну 04, 2008 1:12 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 07, 2007 1:31 pm
Мнения: 53
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Не че разбирам много, но според мен този проблем с дюзата се дължи на много студеното време. При мен се случи абсолютно същото - карам си Мареата към бачкането една сутрин миналата седмица, външната температура според датчика в колата беше минус 13 градуса. Светна лампата за резерва на горивото и веднага след това - и "умната" дюза. Спрях на бензиностанцията, напълних догоре с гориво (винаги пълня догоре, стандартен дизел от Шел), след това като дадох на контакт, дюзата си угасна както обикновено след няколко секунди и оттогава не е правила проблеми.

_________________
Fiat Marea Weekend 105 JTD HLX


Сря Яну 09, 2008 12:29 am
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
Мнения: 300
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
UNREAD_POST 
При мен резервоарът беше пълен на 90%. Аз също до горе наливам винаги. В този случай за първи път от една ЕКО бензиностанция.

Иначе при мен изгасна чак вечерта. Целия ден си светеше. Вечерта в 22 часа, вдигнах капака да видя дали имам течност за чистачки, че н епръскаше, вдигнах щекичката, видях, че няма, после видях, че маркучът, който свързва въздухозаборника над маската с кутията за въздушния филтър се е разместил - наместих го. Затворих капака и влезнах в купето да загася фаровете и двигателя - оказа се, че умната дюза не свети.... след тези манипулации. Ходи та разбери какво става.

_________________
http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
Изображение


Сря Яну 09, 2008 12:49 pm
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 02, 2007 8:03 am
Мнения: 178
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
Вече бях обяснявал на някой колега как отстраних този проблем но нищо...
При мен излезе спукано маркуче което минава под кората над двигателя отива в някакъв регулатор датчик който е закачен към купето вижда се лесно.ако някой иска мога да го снимам и да покажа. И истрихме натрупани грешки на компютъра също и готово.


Нед Фев 17, 2008 4:57 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
Мнения: 300
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
UNREAD_POST 
Пусни снимки ако може!

_________________
http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
Изображение


Пон Фев 18, 2008 11:34 am
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg