Дата и час: Чет Юли 17, 2025 7:58 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Зимните гуми задължителни?! В крайна сметка не! 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 
Made1nFIAT написа:
sok1 написа:
От друга страна, във формула 1, най-бързите обиколки се правят с гумите, които осигуряват най-добро сцепление, нали? А това не са ли най-меките гуми, които след две-три обиколки са износени (на каучукови топчета). По тази логика зимните гуми би трябва ло да имат по добро сцепление от летните, защото са от по-мИек матрЯл. :)

От 2007 година във Формула 1 доставчик на гуми е само една фирма — японската Бриджстоун. Тя доставя на тимовете специални гуми, които имат по четири канала, изисквани от ФИА с цел да се намали сцеплението на гумата с пистата, а от там и скоростта.
bg.wikipedia.org

Това и аз го знам, но каква е връзката с гореказаното?


Съб Ное 17, 2007 9:34 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 11:21 pm
Мнения: 313
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
ами аз не разбрах защо пише да намалят сцеплението, а пък гумите от Ф1 са с най-добро сцепление :roll: нещо и аз се обърках ..

_________________
Ако посочиш някои, не забравяй че трите пръста сочат тебе!
1.6 16V 103HP Made In FIAT


Съб Ное 17, 2007 9:36 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm
Мнения: 671
Местоположение: ВР
UNREAD_POST 
С най- меките по състав гуми има най- добро сцепление и най- висока скорост,
но се износват за по- малко обиколки.

Зимните гуми са с най- мек състав и при висока температура също изкарват малко. :D


Съб Ное 17, 2007 9:41 pm
Профил
UNREAD_POST 
Kimi_Raikonen написа:
С най- меките по състав гуми има най- добро сцепление и най- висока скорост,
но се износват за по- малко обиколки. Зимните гуми са с най- мек състав и при висока температура също изкарват малко. :D

Това, че зимната гума през лятото се износва по-бързо от лятната никой не го оспорва. Ставаше въпрос дали зимната гума през лятото спира по добре от лятната гума. Исках да кажа, че по логиката от Ф1, зимната наистина БИ трябвало да е по-добра от лятната.


Съб Ное 17, 2007 10:03 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 11:21 pm
Мнения: 313
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
и аз мисля, че след като се произвеждат значи би трябвало да има смисъл от тях. ама вие ще кажете, защото аз от миналата година съм шофьор, ама зимата сняг почти нямаше :wink:

_________________
Ако посочиш някои, не забравяй че трите пръста сочат тебе!
1.6 16V 103HP Made In FIAT


Съб Ное 17, 2007 10:06 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 11:21 pm
Мнения: 313
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Днеска вече имаше смисъл от зимните гуми! Пак пребоксувах де, ама все пак много натрупа. То всъщност не спира да вали сняг :evil:

_________________
Ако посочиш някои, не забравяй че трите пръста сочат тебе!
1.6 16V 103HP Made In FIAT


Пон Ное 19, 2007 8:22 pm
Профил
UNREAD_POST 
Kimi_Raikonen написа:
С най- меките по състав гуми има най- добро сцепление и най- висока скорост,
но се износват за по- малко обиколки.

Зимните гуми са с най- мек състав и при висока температура също изкарват малко. :D


Райконен, нали правиш РАЗЛИКА между ЗИМНА ГУМА и СЛИКОВЕ? Със зимна гума лятото така ще се носиш като пръскалка из лозе, че и съгражданина Наско от темата в "Интересни снимки и клипове" няма да може да ти удържи колата по завоите, за разлика от лятната гума. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Вто Ное 20, 2007 2:18 am
UNREAD_POST 
И понеже възникна спор с колегата Рокамбол, а по-рано и с колегата Ферари, ето мнения на колегата pinko, който за съжаление не пише вече тук:

Мнение 1:
Бил съм на тестове на гуми по цял свят. Наскоро се върнах от Финландия от тестове на зимни гуми.

Искам да ви кажа едно -

на сух асфалтов път при минус 7 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 39,5 метра, на всесезонна гума е 45,9 метра, а на победителя в теста (има се предвид за зимни гуми победителя като цяло, но между ЗИМНИТЕ гуми)-зимна гума DUNLOP SP Winter Sport 3D спирачния път е 47,7 метра - а най-лошата зимна гума в теста - SPORTIVA W 55 91H - спира след 49,4 метра

На мокра настилка при плюс 1 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 46,3 метра, на всесезонна гума е 52,9 метра, а на победителя в теста Дънлоп е 53,8 метра

На утъпкана снежна настилка при -2 градуса спирачния път от 50 км/ч на лятна гума е 66 метра, на всесезонна гума е 32,6 метра, а на същия тоя Дънлоп е 29 метра.

Всесезонната гума, която ползвахме при тестовете, е GOODYEAR Eagle Vector+ , а лятната - Континентал СпортКонтакт 2. Един и същ размер, качени на една и съща(не един и същ модел кола, на ЕДНА И СЪЩА КОЛА - Ауди А3)

Цитирам ви само спирачния път, но и останалите характеристики на зимните гуми при мокър и сух път са КАТАСТРОФАЛНИ - аквапланинг (изплуват при около 20 км/ч по-рано), управляемост, слалом и т.н.

Правете си изводите сами, но е факт, че в България зимата най-често е сух студ или е мокро, а температурите са около -10 до + 5 градуса.

Но - зимната гума е по-добра САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ и донякъде на лед - щото на лед И ЗИМНАТА, И ЛЯТНАТА ПОЧТИ ЕДНАКВО НЕ ДЪРЖАТ .

Това е. Но аз слагам зимни гуми САМО КОГАТО ИМА ДЕБЕЛ СНЯГ, иначе си е самоубийство.

А тия приказки за това, че под +15 градуса летните гуми не държели, се пишат от продажни журналисти, които получават пари от вносителите на гуми.

Мнение 2:
Правете каквото знаете, аз ви казвам точни цифри и изводи от тестове на гуми, на някои от които съм присъствал. Съвременните летни гуми се държат доста добре до -(минус)5 и напълно приемливо до -(минус)10 градуса Целзий. И спират в пъти по-добре от зимните.

На мокро над 0 градуса също разцепват зимните гуми отвсякъде.

под 0 на мокро вече всъщност е лед и нито зимната, нито лятната държи, само шпайковете, особено ако са Нокиан Хакапелита с кръстосани V-образни редове видиеви пирони.

Виж, на сняг спор няма - безспорно зимната гума е в пъти по-добре - НО САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ.

Ето текстовете от последните 2 години в AUTO BILD, качил съм и пидиефа от последния тест на зимни гуми - финландско-японския от преди месец

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf

Сега сигурно всезнайковците пак ще се изцепят, щото тия, дето провеждат тестове на гуми за милиони евро са пълни галфони и нищо не разбират, щото на тях кварталния гумаджия чичо Пешо им е казал да карат цяло лято със зимни, щото е много гот.


Вто Ное 20, 2007 2:45 am
UNREAD_POST 
Ако това което е написано е вярно (а мисля, че е ), взимам си всички думи назад. Yellow_Flash_Colorz_PDT_11
P.S. И не се казва чичо Пешо, а чичо Коце :roll:


Вто Ное 20, 2007 3:05 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 02, 2007 7:12 pm
Мнения: 124
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
Евалльа, страотно! Най-сетне някой да споделя моето мнение относно зимните гуми. Благодаря, колега Paparac за публикуваните данни. Сега надлежно ще си ги разпечатам и ще ги раздам на няколко мои приятели всезнайковци.

_________________
FIAT Punto, 1.6 - Power is nothing without control!


Съб Дек 01, 2007 9:44 pm
Профил
UNREAD_POST 
Paparac написа:
И понеже възникна спор с колегата Рокамбол, а по-рано и с колегата Ферари, ето мнения на колегата pinko, който за съжаление не пише вече тук:
...
...
...
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf
...
...
...

браво колега.... и на теб и на автора .. много полезна информация ...
:-D :cool: :cool: само че не мога да изтегля въпросния PDF... само при мен ли се получава :( ... казва че е повреден и не може да бъде възстановен файла ... :( .. лошо
пробвах и през опера и през интернет експлорер .. не става ...


Нед Дек 02, 2007 12:06 pm
UNREAD_POST 
Малко със закъснение , но и аз да споделя мнение . Аз съм за 4 зимни гуми , по-добре от колкото само 2 на задвижвашите колелета . Карал съм кола само с 2 зимни гуми на задвижващите колелета и задницата е като въртележка да почертая , че нямаше повече от 1-2 сантиметра снях . След смяна и на задните е друга работа . А сега с тези снегове не виждам как само с две зимни гуми се кара , избора си е ваш .Не Ви ли е грижа малко за собствената безопасност и тази на останалите участници в пътното движение ? Колкото и да е скъпичко по-добре безопасно от колкото да стане поразията . Тук поне съм сигурен , че сте съгласни с мен .


Сря Яну 23, 2008 10:23 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg