И понеже възникна спор с колегата Рокамбол, а по-рано и с колегата Ферари, ето мнения на колегата
pinko, който за съжаление не пише вече тук:
Мнение 1:
Бил съм на тестове на гуми по цял свят. Наскоро се върнах от Финландия от тестове на зимни гуми.
Искам да ви кажа едно -
на сух асфалтов път при минус 7 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 39,5 метра, на всесезонна гума е 45,9 метра, а на победителя в теста (има се предвид за зимни гуми победителя като цяло, но между ЗИМНИТЕ гуми)-зимна гума DUNLOP SP Winter Sport 3D спирачния път е 47,7 метра - а най-лошата зимна гума в теста - SPORTIVA W 55 91H - спира след 49,4 метра
На мокра настилка при плюс 1 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 46,3 метра, на всесезонна гума е 52,9 метра, а на победителя в теста Дънлоп е 53,8 метра
На утъпкана снежна настилка при -2 градуса спирачния път от 50 км/ч на лятна гума е 66 метра, на всесезонна гума е 32,6 метра, а на същия тоя Дънлоп е 29 метра.
Всесезонната гума, която ползвахме при тестовете, е GOODYEAR Eagle Vector+ , а лятната - Континентал СпортКонтакт 2. Един и същ размер, качени на една и съща(не един и същ модел кола, на ЕДНА И СЪЩА КОЛА - Ауди А3)
Цитирам ви само спирачния път, но и останалите характеристики на зимните гуми при мокър и сух път са КАТАСТРОФАЛНИ - аквапланинг (изплуват при около 20 км/ч по-рано), управляемост, слалом и т.н.
Правете си изводите сами, но е факт, че в България зимата най-често е сух студ или е мокро, а температурите са около -10 до + 5 градуса.
Но - зимната гума е по-добра САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ и донякъде на лед - щото на лед И ЗИМНАТА, И ЛЯТНАТА ПОЧТИ ЕДНАКВО НЕ ДЪРЖАТ .
Това е. Но аз слагам зимни гуми САМО КОГАТО ИМА ДЕБЕЛ СНЯГ, иначе си е самоубийство.
А тия приказки за това, че под +15 градуса летните гуми не държели, се пишат от продажни журналисти, които получават пари от вносителите на гуми.
Мнение 2:
Правете каквото знаете, аз ви казвам точни цифри и изводи от тестове на гуми, на някои от които съм присъствал. Съвременните летни гуми се държат доста добре до -(минус)5 и напълно приемливо до -(минус)10 градуса Целзий. И спират в пъти по-добре от зимните.
На мокро над 0 градуса също разцепват зимните гуми отвсякъде.
под 0 на мокро вече всъщност е лед и нито зимната, нито лятната държи, само шпайковете, особено ако са Нокиан Хакапелита с кръстосани V-образни редове видиеви пирони.
Виж, на сняг спор няма - безспорно зимната гума е в пъти по-добре - НО САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ.
Ето текстовете от последните 2 години в AUTO BILD, качил съм и пидиефа от последния тест на зимни гуми - финландско-японския от преди месец
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc
http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf
Сега сигурно всезнайковците пак ще се изцепят, щото тия, дето провеждат тестове на гуми за милиони евро са пълни галфони и нищо не разбират, щото на тях кварталния гумаджия чичо Пешо им е казал да карат цяло лято със зимни, щото е много гот.