 |
|
Дата и час: Вто Май 20, 2025 1:38 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Много въпроси за JTD-то ? Нека си изясним нещата.
Автор |
Съобщение |
Toshe
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm Мнения: 16 Местоположение: София 06 Подуяне
|
 Много въпроси за JTD-то ? Нека си изясним нещата.
Значи имам колата от темата в линка по-долу - Фиат Брава 1.9 JTD с 99 % сигурност на 120 хиляди километра. Мина диагностиката при Бобо преди седмица, но беше късно вечерта и нямах и време да го разпитвам подробно, но според него всичко е на 6+ по двигателя и въобще.
viewtopic.php?t=17034
Та това което не мога да разбера е какво точно не ми е наред по колата и доколко. А може и да си е така, но все пак да питам.
Първо навсякъде пише, че максималния въртящ момент е наличен при 1500 оборота, което значи че стандартно турбото развърта от там или дори от по-ниски обороти дори. В случай, че наистина имаме 200NM при 1500 оборота, значи колата трябва да е доста пъргава в сравнение с други дизели при които турбината започва да работи след 2000 оборота. На практика обаче преди 2000 оборота колата си е спъната. Миналата ми кола беше Ситроен ZX 1,9 TDI който е 90 конски сили и въртящия момент му идва на 2250, а турбината развърта както и да е натиснат педала едва като има 2000 оборота. Ако гледаме графика и чиста физика, просто е задължително фиата да върви по-добре преди 2000 оборота, но това в никакъв случай не така, на никоя предавка. А предвките и на двете коли са почти еднакво дълги. При еднакви обороти разликите са минимални.
Та въпроса ми е как реално върви JTD-то преди 2000 оборота и също примерно в сравнение с ТD100 двигателя на Фиат при вашите коли. Също мога да кажа, че ситроена се държи изключително по-добре на баири. Просто хич не ги усеща. Това същото ваши и за фиат регата 1,9TD 80 коня 89-та година, който имахме още преди 8 години и сега кара един познат. Просто вярвайте ми тая регата ще изяде JTD-то на всякакъв баир. Имам възможност и да сравнявам фиата с пежо 306 комби с 90 коня турбо дизел, не HDI, на който турбото му върти доста преди 2000 оборота и мога да кажа, че там пежото се държи много по добре, хем е малко по-тежко с 15 коня по малко и въртящият му момент е по нисък в тези обороти но просто то преди 2000 оборота върви много по добре, на всички предавки.
Също при подаване на газ бравата реагира доста по-бавно и със закъснение и от двете коли, когато почва да ускорява. Има винаги замисляне. Също има и замисляне и някакво леко придърпване понякога при пълна газ в определени обороти над 2000, но е трудно да се усети. Все пак не е като присецването, когато е запушен филтъра.
Иначе колата няма никакво спъване във високи обороти, което уж е характерно, ако дебитометъра не наред. Тя най добре върви с обороти над 2500 та чак до 4500. А ако имаше проблем от филтъра или дебитометъра уж трябваше там да се усеща някаква слабост. Идеите са ми да изчистя дебитометъра и да сменя горивния филтър и дано малко се подобри вървенето. Но и двете неща сякаш не са толкова зле и няма стандартните индикации, че в тях е проблем. Поне на диагностика и по това, че не пуши грам. Качва големи и дълги баири и със 150 макар че се набира много бавно в тях на 5-та. Също четвърта стига бе проблем и до 5000 оборота. Мисля че ако горивния филтър е запушен и не достига гориво нямаше това да е възможно. Просто тая кола не мога да я разбера. Ако се гледа графиката на въртящия момент и дължината на предавките трябва да върви по по-различен начин. Абе малко и липсва раз, а на диагностика и иначе като каране изглежда всичко да е наред. Не пуши, температурата е винаги точно на средата или малко по отдолу. Както и да се надува, не може да мине отгоре. Също и при много дълга работа на място. Няма проблем с ускорението на високите обороти. 180 километра поне ги вдига. Както и 150 на баир. Също и пета скорост му е спъната. Преди 2000 оборота и 90 километра хич я няма и иначе и над 100 не е както трябва. Пак мога да дам пример със ситроена ми, който просто като е на 100 километра и натисна педала да изпреварвам със сигурност се справя по пъргаво. Също и на баир е по-добре от фиата.
Иначе съм убеден, че всичките ми усещания за скорост ускорение са абсолютно правилни. Иначе колата на 3-та и 4-та колата върви добре и не изпреварва мудно, но просто всяка кола която съм карал досега е вървяла по-добре и от нова и ми е харчила дори под каталожните данни, та винаги усещам когато има нещо дето да не е наред и спъва колата. На миналите коли все бяха прости причини.
Лошото е че нямам никакво време да се занимавам да чистя дебитометъра и да сменям горивния филтър поне до Неделя. Също мисля да сложа разни почистващи добавки към нафтата.
Ще съм благодарен, ако някой ми каже къде е горивния филтър на JTD-то и ако даде хубав линк как се сменя. Ако е там където е и на бензиновите ще се справя и сам без проблем.
Малко дълго стана, но просто аз тоя двигател не мога да си го изясня. Иначе не очаквам кой знае какво от него защото просто регата 1,9 ТD 82 конски сили на 2400 оборота има 185 въртящ момент който за JTD на фиата не е най-много с 10 по-голям, а теглото е тотално в полза на регатата. Също и предачките и като са по къси е нормално тя да проявява по яко дърпане на определени предавки и скорости. Аз и без това преди да го купя JTD съм решил, че тоя двигател ще е с чип, но първо искам да се уверя, че всичко е наред. Все пак двигателя по графика ми хареса с тоя че въртящия момент е супер равномерен 200 на 1500 оборота и около 180 на 4000 и мощността след 4000 не пада рязко както е при някои други дизели, ами си има още доста тяга.
Също и се чудя защо уж същия двигател но на ланча либра и алфите има с 25-30% по-висок въртящ момент в определени обороти. Дори има алфи JTD 100 koня които съвсем сток са със 275Nm въртящ момент колкото и да е странно е факт. Информациите ми не са грешни.
Последна промяна Toshe на Чет Авг 23, 2007 3:23 pm, променена общо 1 път
|
Чет Авг 23, 2007 3:16 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Закарай колата на диагностика. Тия 200Нм наистина се усещат и явно не те лъже усета ти. За големия момент при другите марки е виновна турбината с променлива геометрия и конкретно при Алфа и Стило конете са 115, а не 105 като на JTD-то което се монтира в Браво
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Авг 23, 2007 3:20 pm |
|
 |
Toshe
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm Мнения: 16 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Да и аз това си мисля, дори оборотите да са ниски, аз не очаквам да върти гуми и да се изстрелва като се натисне педала на 1500 оборота, но дори сравнявайки и със служебното пежо на баща ми което ни е просто домашната кола 1,6 бензин което има 147 NM и то чак на 3900 оборота. Ами то се държи по-добре в ниски обороти от фиата и на баир, дори, когато общото тегло е с над 180 килограма от това на фиата, което просто не е възможно. Тоест малко по високото тегло на пежото плюс повече гориво и баща ми който е 110 килограма.
На диагностика колата беше при Бобо. Лошото беше, че беше сигурно след 8 вечерта и затваряха сервиз и аз оставих за друг път нещата да се изяснят. Според диагностиката която направихме всичко е на 6 и колата е перфектна.
Иначе колага бъркаш за турбото и модификациите да двигателите. Иначе доколкото знам и фита трябва да е с турбо с променлива геометрия на Гарет. Не говоря за моторите 115 коня и нагоре.
Това са данните за Алфа 146 105 коня
Мощност в [HP] при 4000 min-1 105 Мощност в [HP] при 4100 min-1 135
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 255 Въртящ момент в [Nm] при 1900 min-1 334
Максимална скорост [Km/h] 187 Максимална скорост [Km/h] 200
Ускорение 0-100Km/h [s] 10.6 Ускорение 0-100Km/h [s] 9.4
Това са на 147 със 100 коня двигател
Мощност в [HP] при 4000 min-1 100 Мощност в [HP] при 4100 min-1 133
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 275 Въртящ момент в [Nm] при 1900 min-1 347
Максимална скорост [Km/h] 183 Максимална скорост [Km/h] 198
Ускорение 0-100Km/h [s] 12.1 Ускорение 0-100Km/h [s] 10.6
Разход на гориво [l/100Km] 5.8 Разход на гориво [l/100Km] 5.5
Разход на гориво [l/100Km] 5.7 Разход на гориво [l/100Km] 5.4
Тия данни които давам са от дигитал тунинг, но са същите абсолютно навсякъде , ако ще да се проверят на 10 сайта.
|
Чет Авг 23, 2007 3:55 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Точно 147 е със 115 коня и турбина с променлива геометрия.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Авг 23, 2007 4:00 pm |
|
 |
Toshe
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm Мнения: 16 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Да има ясно, че 147 е с двигател 115 коня който е със 275 въртящ момент. Все пак има и такава със 100 коня.
Аз говоря за това че Ланча Либра и Алфа 146 и 156 имат двигател със 105 коня който е със сигурност с 255 въртящ момент. Мен това не ме притеснява де, но се чудих от какво идва разликата с фиата. Просто настройки, друго турбо ли е използвано.... нямам идея. То и въртящ момент от 200 който остава почти постоянен от 1500 до 4000 оборота когато все още е малко над 180 би трябвало да ми е достатъчен. Само дето смея да твърдя, че колата не се държи точно така както е на цифри. Също и при положение че ускорението е 10,6 което е за 2 ма човек плюс 20 килограма багаж и 20 литра гориво
Двигател със 100 коня ЖТД и 275 въртящ момент съм виждал на 2-3 места, но там явно е грешка. Все пак звучи доста невероятно, а и на другите места момента си е 200, което като замисля е със сигурност е така.
|
Чет Авг 23, 2007 4:38 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Предполагам, че разликата е само в МАР таблиците, т.е. чисто софтуерна.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Чет Авг 23, 2007 4:49 pm |
|
 |
Crusible
Кара кола
Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm Мнения: 344 Местоположение: София 19 Люлин
|
Аз имам подобен проблем с вървежа. Карам '01 Пунто 1.9 80 коня. Проблема ми идва от непостоянството на турбината. Бключва се когато си иска и непременно след 2400 оборота при педал до ламарината, което е абсурдно. За тоя въртящ момент от 200нм и дума не може да става на оборотите, които ги дават по каталог. Бе малко мистерия ми е цялтата работа. Колата не съм я карал на сервиз, а я купих скоро и ще ви замоля да ми дадете някакви координати на този пич Bobo, за да я погледне.
|
Пет Авг 24, 2007 10:08 am |
|
 |
Toshe
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm Мнения: 16 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Toва е за Бобо.
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=10814
Колата ти е със 130 килограма по-леко купе от моята и при натискане на газта на втора и трета трябва направо да е много пъргава още в ниски обороти, ако гледаме това 196Nm/1500. Явно е че турбината ти не работи, а при мен какво точно и има не знам, но ускорението и не е баш като за 10.6 и усещането в ниски не е като за 2000Нм/1500 об.
|
Пет Авг 24, 2007 11:11 am |
|
 |
Crusible
Кара кола
Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm Мнения: 344 Местоположение: София 19 Люлин
|
Toshe написа: Toва е за Бобо. http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=10814 Колата ти е със 130 килограма по-леко купе от моята и при натискане на газта на втора и трета трябва направо да е много пъргава още в ниски обороти, ако гледаме това 196Nm/1500. Явно е че турбината ти не работи, а при мен какво точно и има не знам, но ускорението и не е баш като за 10.6 и усещането в ниски не е като за 2000Нм/1500 об.
Мерси за инфото :!:
По принцип не е чак толкова зле положението откъм тяга може би, защото колата е лека. Това което не мога да разбера е тенденциозната работа на турбото. Тръгна да изпреварвам, nobody home, изведнъж се включва вентилатора и колата се истрелва с много сила и понеже се включва късно, оборотния диапазона е супер кратък (което също дразни) :?
Ще се обадя на Човека и ще видим кво ще излезе. Надявам се, че настина ги усеща нещата и ще помогне (срещу съответната сума мноо ясно:)
|
Пет Авг 24, 2007 2:22 pm |
|
 |
tsanibaytchev
Регистриран на: Сря Юни 06, 2007 12:47 am Мнения: 2 Местоположение: Добрич
|
И аз имам проблем с вървежа. Брава 1.9 JTD. Знам, че би трябвало да върви тази кола, но е истинска мъка като тръгна да изпреварвам. Вие оправихте ли си проблема? Какво се установи? Аз неразбирам от въртящи моменти, но знам че няма друга кола, която да е толкова запушена. Сменил съм филтри, сложил съм добавки, скъпа нафта. Не е от това. Не пуши, Режи се на 5000 оборота. Всички викат супер е, но когато се качат да я карат... не върви. Газ до ламарината и след 20 секунди е на 100км/ч.
|
Сря Сеп 05, 2007 3:03 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
tsanibaytchev написа: И аз имам проблем с вървежа. Брава 1.9 JTD. Знам, че би трябвало да върви тази кола, но е истинска мъка като тръгна да изпреварвам. Вие оправихте ли си проблема? Какво се установи? Аз неразбирам от въртящи моменти, но знам че няма друга кола, която да е толкова запушена. Сменил съм филтри, сложил съм добавки, скъпа нафта. Не е от това. Не пуши, Режи се на 5000 оборота. Всички викат супер е, но когато се качат да я карат... не върви. Газ до ламарината и след 20 секунди е на 100км/ч.
Дизел не се кара с газ до ламарината. Просто във високите няма никой. Провери турбото надува ли
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Сря Сеп 05, 2007 3:05 pm |
|
 |
митко
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 8:26 pm Мнения: 1 Местоположение: Димитровград
|
Моята е същата, започва да върви някак спънато когато я карам повече време бавно. Гас до ламарината эапочва да пуши черно като луда и след около 20 сек а понякога и повече, Започва да върви перфекно .На въпроса как вървят ЖТД иТД 100 казвам ЕДНАКВО . ТеДето леко се замисля преди да дръпне .Тръгвам на 1 леко и веднага на 2 със пълна гас.За турбините мисля че са еднакви ,но ще погледна.
_________________ Brava 100tdi Алфа 146 1,9жтд
|
Сря Сеп 05, 2007 7:38 pm |
|
 |
Toshe
Кара детска количка
Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm Мнения: 16 Местоположение: София 06 Подуяне
|
tsanibaytchev написа: И аз имам проблем с вървежа. Брава 1.9 JTD. Знам, че би трябвало да върви тази кола, но е истинска мъка като тръгна да изпреварвам. Вие оправихте ли си проблема? Какво се установи? Аз неразбирам от въртящи моменти, но знам че няма друга кола, която да е толкова запушена. Сменил съм филтри, сложил съм добавки, скъпа нафта. Не е от това. Не пуши, Режи се на 5000 оборота. Всички викат супер е, но когато се качат да я карат... не върви. Газ до ламарината и след 20 секунди е на 100км/ч.
Ами най-честия от простите проблеми с вървенето е дебитометъра. Или се чисти или се сменя. За чистенето на дебитометъра има тема ама аз ще пусна нова накрая, защото ме хвърлиха в дилема отностно това, че като се чисти ще се прецака. Иначе просто колата ти е за диагностика.
|
Нед Сеп 09, 2007 11:29 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |