Дата и час: Пет Юни 20, 2025 10:56 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Турбо с ел. задвижване 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 21, 2005 11:04 am
Мнения: 567
Местоположение: Карлово
UNREAD_POST Турбо с ел. задвижване
Може ли някой да ми сподели ще има ли разлика в мощността на колата ако се добави турбо с ел.задвижване? За съжаление за сега не знам обема на нагнетявания въздух но като го взема ще кажа колко е, предполагам не е много. Включва се по желание на шофьора и витлата на комресора са малко по големи от тези със задвижването от изгорелите газове. Ако някой знае и има инфо за подобни Турбо компресори моля да сподели!

_________________
COUPE pinin farina 2.0 16V


Пет Дек 08, 2006 11:30 am
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 8:50 pm
Мнения: 412
Местоположение: София
UNREAD_POST 
мисля че в тунинг.бг беше обсъждан този въпрос и в общи линии е смешна работа, но доколкото се сещам никой не го беше тествал! името му беше нещо като "турботроник" :D
сетих се че ако вършеха работа тези устройства, производители щяха да ги слагат вместо турбини!

_________________
"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.


Пет Дек 08, 2006 11:47 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm
Мнения: 679
Местоположение: Кюстендил
UNREAD_POST 
не знам точно за какво говорите, но теоритично на двг му е се тая как му набиваш въздух. как според вас работи механичния компресор?

_________________
Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)


Пет Дек 08, 2006 12:19 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Ако очакваш нещо велико - ще останеш разочарован. При мощност на двигателя на електрическата турбина около 800..900W можеш да очакваш около 5% (може би 10%) вдигане на мощността при включена турбина - нещо като "малко помощ при рисковани изпреварвания". Механичните компресори потребяват от двигателя няколко киловата, за да могат да доставят въздух с необходимият дебит и налягане.


Пет Дек 08, 2006 1:10 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm
Мнения: 679
Местоположение: Кюстендил
UNREAD_POST 
а какво пречи и електрическия компресор да е няколко киловата и да дава подобен резултат както механичния (освен евентуалната загуба на енергия от преобразуването)?

_________________
Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)


Пет Дек 08, 2006 1:42 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
charlie написа:
а какво пречи и електрическия компресор да е няколко киловата и да дава подобен резултат както механичния (освен евентуалната загуба на енергия от преобразуването)?


Пречат няколко неща:

1. Стандартният генератор дава 55А ток. При напрежение да кажем 14V това е мощност 770W - това е максималната мощност, която може да се черпи постоянно от електрическата система на автомобила. За кратко време, ако приемем че акумулатора може да дава ток около 100А - това е около 1800W (1.8kW) - и това е наистина абсолютния максимум. За да заместиш механичния компресор с електрически ти трябват поне 3..4..5kW
2. Двигателя 3..4kW тежи много - примерно 20..30кг. и е голям като обем. При тази маса ще се развърта бавно. Двигателчетата примерно 700W които се използват в такива системи се развъртат до номиналните обороти за десети от секундата. Двигател 5kW трябва да се върти постоянно за да няма турбо дупка.
3. Защо да използваш преобразуване от механична енергия в електрическа (генератор) и после обратно в механична, когато в двигателя си имаш готова механична енергия - слагай ремъка и взимай. ;)
4. Въобще, механичните компресори, намаляват КПД-то на двигателя, въпреки че качват мощността, защото използват енергия, която иначе би отишла в колелата. От друга страна, турбо компресорите увеличават КПД-то на двигателя, защото използват енергия, която и без това се губи през аспуха.


Пет Дек 08, 2006 2:03 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg