charlie написа:
а какво пречи и електрическия компресор да е няколко киловата и да дава подобен резултат както механичния (освен евентуалната загуба на енергия от преобразуването)?
Пречат няколко неща:
1. Стандартният генератор дава 55А ток. При напрежение да кажем 14V това е мощност 770W - това е максималната мощност, която може да се черпи
постоянно от електрическата система на автомобила. За кратко време, ако приемем че акумулатора може да дава ток около 100А - това е около 1800W (1.8kW) - и това е наистина абсолютния максимум. За да заместиш механичния компресор с електрически ти трябват поне 3..4..5kW
2. Двигателя 3..4kW тежи много - примерно 20..30кг. и е голям като обем. При тази маса ще се развърта бавно. Двигателчетата примерно 700W които се използват в такива системи се развъртат до номиналните обороти за десети от секундата. Двигател 5kW трябва да се върти постоянно за да няма турбо дупка.
3. Защо да използваш преобразуване от механична енергия в електрическа (генератор) и после обратно в механична, когато в двигателя си имаш готова механична енергия - слагай ремъка и взимай. ;)
4. Въобще, механичните компресори, намаляват КПД-то на двигателя, въпреки че качват мощността, защото използват енергия, която иначе би отишла в колелата. От друга страна, турбо компресорите увеличават КПД-то на двигателя, защото използват енергия, която и без това се губи през аспуха.