Дата и час: Нед Авг 25, 2019 4:15 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Обезвъздушаване на спирачките 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Обезвъздушаване на спирачките
Получих няколко ЛС от различни колеги с един и същ въпрос, свързах с процедурата по обезвъздушаване на спирачната система. Реших, че действията заслужават да се опишат и поставят на видно място в помощ на всички нуждаещи се.

Описаното е с практически доказана ефективност, като темата е отворена за допълнения.

Процедурата е стандартна за повечето леки и лекотоварни автомобили от всички марки и модели.

I.
При положение, че не е сменявана спирачната помпа, реда е следният:

Намираме си един помощник, това първо.

Необходими инструменти и материали:

Една опаковка спирачна течност със съответната спецификация.
Прозрачен маркуч с вътрешен диаметър 6-8мм.
Прозрачен съд (буркан) с вместимост 100-200мл.
Ключ-лула 6-7 или 8 (зависи от модела).

Действия:
Развива се капачката на казанчето за спирачна течност. При необходимост се долива, докато нивото съвпадне с посочения белег.
Маха се прахозащитната гумена тапичка на обезвъздушителния щуцер на задно дясно колело, нахлузва се маркуча върху него, а с ключа се хваща шестостена на щуцера. Свободния край на маркуча се пъха в съда, на чието дъно е добре да има един сантиметър сп. течност.
Помощника сяда на мястото на водача и натиска спирачния педал силно. Задържа това положение. Двигателя е изключен.

Развива се щуцера на четвърт до половин оборот. Първоначално ще излезе въздух, евентуално с малко течност. Завива се обратно. Педала на спирачката се отпуска и пак силно се натиска. Щуцера отново се развива. Това действие се повтаря докато не започне да тече чиста течност без въздушни мехурчета в нея. Именно за това се ползва прозрачен маркуч. След като се приключи с това колело, щуцера се затяга, не прекалено и се поставя обратно гумената тапичка.

При останалите колела се прави абсолютно същото. Реда е следния:
1. Задно дясно (най-отдалеченото от помпата) колело.
2. Задно ляво.
3. Предно дясно.
4. Предно ляво.
Периодично се наблюдава нивото на течността в казанчето. Не трябва да спадне под минимум. В противен случай, обезвъздушаването се прави от начало!

II.
При нова/отремонтирана спирачна помпа:

Необходимо е първо самата помпа да се обезвъздуши. Има няколко начина. Единият е помпата предварително да се напълни със спирачна течност, но аз лично, смятам, че това не е достатъчно и освен напълването и, правя и това:

След като новата помпа е монтирана на мястото си, закрепвам четирита тръбопровода към нея, с не голямо затягане. Пълним резервоарчето с нужното количество сп. течност. Пращам череп номер 2 да натисне педала и да го задържи, а аз развивам гайката на маркуча, отговарящ на предно ляво колело, до степен при която започне да излиза въздух, а малко по-късно и течност. Боравенето с педала и гаечния ключ е идентично като гореописаното обезвъздушаване при колелата. Разликата е, че тук се започва с тръбопровода за най-близката до помпата гума - предна лява. Следват, предна дясна, задна лява и накрая, задна дясна. Тук, обаче няма как да съберем излизащата спирачна тъечност, затова е добре да подложим под помпата подходящи парцали.
Когато приключим с помпата, продължаваме с колелата.
Успех на всички

:cool:


Пон Фев 04, 2008 8:28 am

Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 3:30 pm
Мнения: 1
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
А когато автомобила има ABS?


Пон Фев 25, 2008 7:58 pm
Профил
UNREAD_POST 
vitito написа:
А когато автомобила има ABS?


viewtopic.php?t=19604


Пон Фев 25, 2008 11:02 pm
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am
Мнения: 255
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Колеги може ли да вметна няколко думи по темата моля. Доста капацитети сигурно ще ми опонират, но в края на краищата в спора се ражда истината, нали? :)
1. С или без АБС разлика няма, поне що се отнася до монтираните по фиатите АБС-и до около 97 - 98 година. И не се налага да се дава контакт, а още по-малко, не дай си боже, колата да се кара...
2. Нова спирачна помпа - дали ще обезвъздушите отделно спирачната помпа или не, в края на краищата пак ще се наложи да обезвъздушите цялостно системата от пробките на спирачните апарати. При това редът на обезвъздушаване е винаги първо задни, след това предни, като няма никакво значение с ляво или дясно ще започнете. И не се заблуждавайте че с едно обикаляне на пробките нещата ще се получат от първият път.
3. Това си е мръсна работа, две думи няма, но това не означава че трябва обезателно да олигавите асфалта пред блока със спирачна течност и мръсни парцали. Винаги има начин нещата да се направят чисто. Ето моето предложение, което върши перфектна работе особено при нова спирачна помпа и празна спирачна система. Изработих си две допълнителни пробки за обезвъздушаване, но не със страничен отвор, както са оригинално, а проходни. (Две - защото на типото пробките на предния и задния спирачен апарат са различни) Т.е. тези допълнително изработени пробки представляват просто тръбички. Към тази тръбичка свързвам маркуч, около 150 мм, към него закрепвам вентил от вътрешна гума, след това свързвам още един маркуч, още около 200 мм, чиито край потапям в съд. Усещате ли идеята? Махате пробката на спирачния апарат, слагате фалшивата такава, свъзана с маркуча и вентила, наливате спирачна течност до ръба на казанчето, слагате си един найлон на седалката, сядате вътре и започвате да помпите педала, като изчаквате след всяко напомпване. По този начин се получава перфектно самообезвъздушаване на системата, а едновременно с това и превъзходно почистване на стара система. Следете нивото в казанчето периодично. Както каза колегата по-горе, падне ли нивото и засмуче ли въздух, цялата ви работа отива по дяволите. Доливайте периодично. Когато усетите че многото мехури въздух свършват - махнете фалшивата пробка, сложете истинската и испуснете малко спирачна течност с напомпване просто за окончателно обезвъздушаване.
4. Последен съвет, който сигурен съм много майстори ще пренебрегнат - не използвайте втори път спирачна течност, която вече е преминала веднъж през тръбопроводите на вашата спирачна система. Тя е поела значително количество влага, мръсотия, остатъци от уплътнители от помпата, ръжда от тръбопроводите и какво ли още не... Повярвайте ми - спирачната система е нещо прекалено сериозно за да си прави човек необмислени експерименти с нея.

_________________
Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS


Пет Юни 27, 2008 3:55 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Много полезна идея е това за вентила. Бравос!


Пет Юни 27, 2008 6:05 pm
UNREAD_POST 
joro_d написа:
Колеги може ли да вметна няколко думи по темата моля.....
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Повярвайте ми - спирачната система е нещо прекалено сериозно за да си прави човек необмислени експерименти с нея.


Много полезно допълнение по темата :cool:


Пон Юни 30, 2008 8:29 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg