Дата и час: Сря Юли 09, 2025 10:41 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
От утре на къси! 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
UNREAD_POST 
lllubo написа:
Sandeto написа:
за в града, дето над 2500 оборота почти не се кара (а именно над тези обороти се зарежда качествено акумулатора) ще стане така че май трябва да тичкаме към МЕТРО/ПРАКТИКЕР за зарядни за акумулатори

нещо много вярваш на глупостите че акомулаторите заминавали :D
ако така лесно заминаваше акомулатора то всеки ден трябваше да си с нов :D


Не казвам че акумулатора си заминава лесно... а само че зимата и без това е критичен период за батерийката, защото и при паленето въртиш повече, повече консуматори имаш парно, фарове защото предимно в тъмните часове се движи човек... Аз лично съм с акумулатор, който е от 6г и не ми е правил проблем до сега... но определено зимно време го усещам, че душичката му изтънява... А идеята ми беше, че при системно НЕдозараждане акумулаторите се скапват!

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Последна промяна Sandeto на Сря Ное 01, 2006 6:51 pm, променена общо 1 път



Сря Ное 01, 2006 6:48 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
lllubo написа:
за разхода - да, така е, повишава се. Но това повишение е толкова незначинелно че не се усеща дори да си засичаш разхода непрекъснато. Разхода най-вече ти зависи от начина на каране и от качеството на горивото. Затова направо може да пременбрегнете това за разхода от светенето на крушките.


Разходът на гориво при голям товар на алтернатора се увеличава средно между 5 и 10% в зависимост от мощността на двигателя. Колкото е по-мощен мотора, толкова е по-малък процента.

При тестовете на АутоБилд най-голямо повишение на разхода има при Фиат Панда 1000 Fire (45 к.с.) - 11,5% (0,8 литра/100 км), а най-малко при Мерцедес S 500 (308 к.с.) - 3,8% (0,7 литра/100 км)

При дизеловите автомобили този процент е с около 0,5-1% по-нисък заради по-високият въртящ момент при ниски обороти.(водачите на бензинови автомобили компенсират недостатъка от мощност поради алтернатора с по-силно натискане на газта)

П.П. При теста са били включени (и съответно изключени) късите светлини, радиото, вентилатора на отоплението (втора степен), чистачките (в интервален режим), в 20% от времето е работил нагревателят на задното стъкло, обща средна консумация около 350 вата

Забравих да кажа, една от причините за повишеният разход през зимата е именно по-голямата консумация на електроенергия.


Сря Ное 01, 2006 6:48 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 27, 2006 4:27 pm
Мнения: 63
Местоположение: Варна
UNREAD_POST така, така - физика значи ;-)
Не знам аз ли съм в грешка, но когато двигателят е запален, всички консуматори в автомобила се захранват единствено и само от алтернатора, за тази цел би трябвало да си има и специално реле ! Ако имаше друга логика, то наистина щяхме да сменяме акумулатори на всеки 1000 км., че и по-малко ! Когато двигателят работи и алтернатора е изправен, акумулторът се явява в електрическата схема на автомобила като нормален консуматор (т.е., акумулаторът е в режим "зареждане") и нито секунда от неговия ток не отива за захранване на която и да е лампичка по автомобила...Относно физиката и енергията...алтернатора е създаден да произвежда ток и този ток е упоменат в характеристиките му...той е направен така, че при най-ниските обороти на двигателя да произвежда ток, по-висок от зарядния ток на акумулатора (точно релето регулира какъв ток да отива в акумулатора). Затова и е важно да се спазват посочните стойности за А/ч на акумулатора за даден автомобил...Ако този ток намалее, има специален датчик, който веднага ще информира, че акумулатора не се зарежда нормално...Ако алтернатора, релето и акумулаторът са в изправност, то нито на алтернатора, нито на акумулатора, а най-вече на двигателя им дреме дали карате само през ноща на фарове или цяло денонощие...поне това съм учил по електротехника на МПС...ако са ме излъгали в даскалото, значи и аз Ви лъжа :roll:

_________________
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98


Сря Ное 01, 2006 6:57 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 6:41 pm
Мнения: 335
Местоположение: София, жк.Сухата река /жк. Захарна фабрика/
UNREAD_POST Re: така, така - физика значи ;-)
Yoda написа:
Не знам аз ли съм в грешка, но когато двигателят е запален, всички консуматори в автомобила се захранват единствено и само от алтернатора, за тази цел би трябвало да си има и специално реле ! Ако имаше друга логика, то наистина щяхме да сменяме акумулатори на всеки 1000 км., че и по-малко ! Когато двигателят работи и алтернатора е изправен, акумулторът се явява в електрическата схема на автомобила като нормален консуматор (т.е., акумулаторът е в режим "зареждане") и нито секунда от неговия ток не отива за захранване на която и да е лампичка по автомобила...Относно физиката и енергията...алтернатора е създаден да произвежда ток и този ток е упоменат в характеристиките му...той е направен така, че при най-ниските обороти на двигателя да произвежда ток, по-висок от зарядния ток на акумулатора (точно релето регулира какъв ток да отива в акумулатора). Затова и е важно да се спазват посочните стойности за А/ч на акумулатора за даден автомобил...Ако този ток намалее, има специален датчик, който веднага ще информира, че акумулатора не се зарежда нормално...Ако алтернатора, релето и акумулаторът са в изправност, то нито на алтернатора, нито на акумулатора, а най-вече на двигателя им дреме дали карате само през ноща на фарове или цяло денонощие...поне това съм учил по електротехника на МПС...ако са ме излъгали в даскалото, значи и аз Ви лъжа :roll:


Ами принципно си прав за това, че алтернатора се грижи за тока на консуматорите след като е запален двигателя веднъж, само дето тези алтернатори произвеждат различно количество енергия в зависимост от оборотите... и когато висиш в задръстванията и двигателя ти работи в 80% от времето м/у 800 и 1500 оборота, този ток от алтернатора ти стига може би точно толкова колкото да ти покрие фаровете... а останалите консуматори, като вентилатор на парното, радио (бухащо с разните му там туби ;-) ), и куп други гъзарийки... почват да смучат познай от къде? От паралелния източник на енергия, който в случая ти е акумулатора... като му сложиш и най-голямата консумация, а именно паленето особено на студен двигател... нещата почват постепенно да клонят към постепенно разреждане... и тогава ако не излезеш например малко на Цариградско да я позасилиш може да се окаже, че в по-студена седмица сутрин като бъзраш за работа ще останеш неприятно изненадан, че колицата ти не ще да завърти...

_________________
Tipo 1.4 DGT, '89, karb


Сря Ное 01, 2006 7:04 pm
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба

Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm
Мнения: 690
Местоположение: Бургас, Меден Рудник
UNREAD_POST 
Ние от около месец и половина все сме на къси . А днес по-малко от 50% бяха на фарове ... Забравили или инат ? - Това ще кажат тези, които ще се черпят за тяхна сметка като ги спрат за поздрав :)
А вече 3-4 коли виждам, които са спрели за престой и стоят на къси, а като тръгват си пускат халогените ... това е пълна глупост, вярно че колата изглежда по-добре (повечето), но все пак ...

_________________
Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD


Чет Ное 02, 2006 1:29 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
pinko168 написа:
lllubo написа:
за разхода - да, така е, повишава се. Но това повишение е толкова незначинелно че не се усеща дори да си засичаш разхода непрекъснато. Разхода най-вече ти зависи от начина на каране и от качеството на горивото. Затова направо може да пременбрегнете това за разхода от светенето на крушките.


Разходът на гориво при голям товар на алтернатора се увеличава средно между 5 и 10% в зависимост от мощността на двигателя. Колкото е по-мощен мотора, толкова е по-малък процента.

При тестовете на АутоБилд най-голямо повишение на разхода има при Фиат Панда 1000 Fire (45 к.с.) - 11,5% (0,8 литра/100 км), а най-малко при Мерцедес S 500 (308 к.с.) - 3,8% (0,7 литра/100 км)

При дизеловите автомобили този процент е с около 0,5-1% по-нисък заради по-високият въртящ момент при ниски обороти.(водачите на бензинови автомобили компенсират недостатъка от мощност поради алтернатора с по-силно натискане на газта)

П.П. При теста са били включени (и съответно изключени) късите светлини, радиото, вентилатора на отоплението (втора степен), чистачките (в интервален режим), в 20% от времето е работил нагревателят на задното стъкло, обща средна консумация около 350 вата

Забравих да кажа, една от причините за повишеният разход през зимата е именно по-голямата консумация на електроенергия.

Ще ми се да съживя тази стара тема с въпроса - къде е логиката?!?
Сега да не казвате че понеже лампичките горят повече от тока и напрежението малко пада, се вдига яко разхода на гориво?!? Какво, данеби алтернатора да става по-тегав за въртене? Все пак той си се върти независимо от консумацията. Да не забравяме че акумулатора в случая е един голям кондензатор, който си седи зареден и просто повече се разрежда от по-голямата консумация.
А що се отнася до консумацията при палене - палим без включени консуматори и това е!
Според мен единствено може да има нещо общо с искрата от свещите, но и това малко вероятно ми се струва.
До колкото знам разхода зимата е от студения въздух и високата влажност.


Съб Ное 04, 2006 11:37 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 3:41 am
Мнения: 324
Местоположение: ПЛОВДИВ
UNREAD_POST 
И аз не вярвам в чак толкова повишения разход. Но пък съм чувал, че на бегачките за писта (явно за тези без електроника), често са направени да бягат само на акумулатор, защото като не въртят генератора, моторът освобождава 2-3 процента повече мощност...

_________________
Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
Изображение Изображение


Нед Ное 05, 2006 11:27 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
DEYAN IYI написа:
И аз не вярвам в чак толкова повишения разход. Но пък съм чувал, че на бегачките за писта (явно за тези без електроника), често са направени да бягат само на акумулатор, защото като не въртят генератора, моторът освобождава 2-3 процента повече мощност...

Да това вече е приемливо,защото се върти още един ремък.


Нед Ное 05, 2006 11:46 am
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg