 |
|
Дата и час: Вто Юни 17, 2025 2:43 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Blue
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 5:34 pm Мнения: 178
|
 Въпроси за 1.9 JTD
Колеги, искам да се консултирам по няколко въпроса:
1. На тази снимка се виждат едни малки маркучи. При мен единият е вкаран, а другият си виси свободно. :? Когато на празен ход го мушна се чува едно леко свистене от него. Трябва ли да е вътре или да си е така-отвън?
2. При запалване и изгасване двг-то ми "подскача". На какво се дължи и как се оправя?
3. Дръжките на вратите ми са се напукали яко. Може ли да се смени само гумата, или трябва да ги сменям целите?
4. По въпроса с маслата, тъй като колкото човека попитах, толкова различни мнения чух: добре ли е да се сменя маслото на скоростите?
|
Пет Окт 13, 2006 5:56 pm |
|
 |
Vladim
|
1. Този маркуч задължително трябва да е на място! Не знам, защо някой го е махнал. Като гледам няма скоба на него и, като го мушнеш в клапана е нормално да свисти-не е добре уплътнен! Част е от една система, която в общи линни ти намалява разхода на гориво.
2. И моят двигател "подскача" при палене и гасене. Аз имам леки подозрения за заминали тампони на двигателя, защото при празен ход се появявят вибрации във волана и по купето. По принцип дизелът работи с много по-голямо налягане в цилиндрите и детонациите са по-силни.
3. Сменят се целите дръжки.
4. Маслото на скоростите според мен е добре да се смени. Някои развиват теории, че не се сменяло, а само се доливало. Тогава защо маслото за скорости има трайност от няколко години изписана на опаковката?
|
Пет Окт 13, 2006 6:31 pm |
|
 |
doofiat
|
Vladim написа: 1. Този маркуч задължително трябва да е на място! Не знам, защо някой го е махнал. Като гледам няма скоба на него и, като го мушнеш в клапана е нормално да свисти-не е добре уплътнен! Част е от една система, която в общи линни ти намалява разхода на гориво. 2. И моят двигател "подскача" при палене и гасене. Аз имам леки подозрения за заминали тампони на двигателя, защото при празен ход се появявят вибрации във волана и по купето. По принцип дизелът работи с много по-голямо налягане в цилиндрите и детонациите са по-силни. 3. Сменят се целите дръжки. 4. Маслото на скоростите според мен е добре да се смени. Някои развиват теории, че не се сменяло, а само се доливало. Тогава защо маслото за скорости има трайност от няколко години изписана на опаковката?
Съгласен съм с теб напълно
Аз сменях за малко тампона на двигателя до скоростната кутия. С новия тресеше доста повече и затова си върнах стария. Така е, и при мен тресе.
|
Пет Окт 13, 2006 9:27 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
2. Подскачането на двигателят при гасене е съвсем нормално и се дължи на по-голямата компресия в цилиндрите на дизела. Дори и на новите коли ги има, без значение марката.
4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва
|
Пет Окт 13, 2006 9:46 pm |
|
 |
Blue
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 5:34 pm Мнения: 178
|
trustworthy написа: 4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва
Тогава правилният въпрос е: "Какво се препоръчва?" Всъщност, ще погледна в книжката. Покрай тази кола ще взема да науча италиански.
И при мен се усещат вибрации на празен ход във волана и в купето. А този маркуч мога ли сама да си го затегна с нещо, защото ако отида на сервиз затова ще ми се смеят яко ? :?
Благодаря много колеги и лека и безаварийна. 
|
Пет Окт 13, 2006 9:54 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Ами в крайна сметка става въпрос за 20-30 лв, за цялата операция по смяната на маслото на скоростната кутия  Като съпоставиш 30-те лева с цената на колата....не е кой знае колко. Поне аз така разсъждавам и мисля да го направя като сменя също и антифриза.
|
Пет Окт 13, 2006 10:21 pm |
|
 |
Vladim
|
Blue написа: А този маркуч мога ли сама да си го затегна с нещо, защото ако отида на сервиз затова ще ми се смеят яко ? :?
Една малка скобичка си купи, дори по пазарите ги има. Вземи най-малкият размер. Мисля, че са най-известни под името "коби за водни съединения" макар никой да не ги ползва за водни съединения! :mrgreen: Влез в един магазин за авочасти, там няма начин да нямат може да им кажеш просто че ти трябва скоба за маркуч.
|
Пет Окт 13, 2006 11:07 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
trustworthy написа: 2. Подскачането на двигателят при гасене е съвсем нормално и се дължи на по-голямата компресия в цилиндрите на дизела. Дори и на новите коли ги има, без значение марката.
4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва
По т.2 - абсолютно си прав :!: Новата ми служебна е Астра CDTI (commonrail) и скача като кон като гасиш мотора :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Не че не си е кон, ама можеха да я направят малко по-добре :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Съб Окт 14, 2006 10:22 am |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
БТВ колкото повече са цилиндрите, толкова по-малко забележимо е това тресене - 6, 8 , 12 цилиндъра
Иначе си е индикация донякъде за адекватна компресия
|
Съб Окт 14, 2006 2:13 pm |
|
 |
doofiat
|
trustworthy написа: БТВ колкото повече са цилиндрите, толкова по-малко забележимо е това тресене - 6, 8 , 12 цилиндъра Иначе си е индикация донякъде за адекватна компресия
Колега, я поясни за адекватната компресия по-подробно!
|
Съб Окт 14, 2006 8:55 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Исках да кажа, че просто , ако го няма това тресене при изгасяне определено е повод за притеснение  Щото ако не разтриса яко, значи двигателят е позаминал. в такъв смисъл
|
Съб Окт 14, 2006 9:04 pm |
|
 |
Vladim
|
trustworthy написа: Исках да кажа, че просто , ако го няма това тресене при изгасяне определено е повод за притеснение  Щото ако не разтриса яко, значи двигателят е позаминал. в такъв смисъл
Това е малко прекалено... ако е толкова е заминал двигателят то въобще няма да пали! 
|
Съб Окт 14, 2006 9:14 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Прав си ;) аз затова казах 'донякъде'. То е ясно, че ако не тресе... 
|
Съб Окт 14, 2006 9:24 pm |
|
 |
ilkor
|
Цитат: 1. На тази снимка се виждат едни малки маркучи. При мен единият е вкаран, а другият си виси свободно. Когато на празен ход го мушна се чува едно леко свистене от него. Трябва ли да е вътре или да си е така-отвън?
Това е част от системата за рециркулация на изходните газове (EGR). Служи да върне част от тях обратно в двигателя като с това намлява вредните емисии изпускани в атмосферата. Клапана на снимката управлява друг който се намира пред двигателя върху изходящите колектори. Щом маркуча е изваден връщане на газове няма.
По отношение на разхода вероятно няма да ти окаже влияние.

Последна промяна ilkor на Съб Окт 14, 2006 10:39 pm, променена общо 2 пъти
|
Съб Окт 14, 2006 10:08 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |