 |
|
Дата и час: Пет Май 02, 2025 2:42 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
doofiat
|
Yavor написа: doofiat написа: За колегата Yavor: Благодаря ти за разяснението относно работа. Да наистина не знаех как действат свещите при дизела, но все пак знам как действа след запалването двигателя. А иначе ще те поправя, че налягането при JTD (степен на сгъстяване: 18,45:1) е по-ниско отколкото при TD 100 (степен на сгъстяване: 21,0:1), който е постарият в случая. За справка провери http://brava.hit.bg/teh.htmlСори колега, ама степента на сгъстяване няма в случая нищо общо (като параметър) с работното налягане на горивната система. Надявам се четеш английски. ТУК има много добро обяснение с нагледна диаграма на работата на дизеловия двигател. Общото между степента на сгъстяване и работното налягане на ГНП е че инджектора трабва да преодолее голямото налягане в цилиндъра за да впръска, но по-новите мотори като JTD имат 3 до 5 пъти по-високо налягане на впръскване, което дори при накои мотори се постига не от една (както на обикновените дизели) а от две помпи - за ниско и за високо налагане.
Ок, прав си! Така е.
Последна промяна doofiat на Сря Авг 23, 2006 5:14 pm, променена общо 1 път
|
Сря Авг 23, 2006 5:00 pm |
|
 |
doofiat
|
Pecho написа: doofiat написа: Имам едно такова чувство,че доста ме понападнахте, ама нейсе :roll: Ако има нападение, не съм сред атакуващите!  Просто всички повтаряме, че при тези симптоми първото, което трябва да се провери, са подгревателните свещи и след това да се търси причината другаде (разхерметизиране на системата, помпа и пр.). За проверката: посипвам си главата с пепел: точно на този двигател не съм засичал колко време отнема - 15 мин., 30 мин., 1 час?... Впрочем принципно за целта не е задължително да се свалят свещите - достатъчно е да се разкачи шината. Отделен въпрос, че ако това е причината, ще трябва и да се свалят (при това положение аз лично бих ги сменил всичките, ако не съм сигурен на колко години/километри са).
Напълно съм съгласен с теб - всички ще ги сменям, защото ако въобще ги е сменял някой, не съм бил аз.
Ще ви държа в течение.
|
Сря Авг 23, 2006 5:03 pm |
|
 |
reiban
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 9:42 am Мнения: 197
|
на мен ми прави точно този проблем като паля претриса все едно не работят всички цилиндри и после се стабилизира досега си играх да замервам свещите голям х.й е ама на всички ми показа че има верига от какво може да е тогава
_________________ Fiat Marea 1,9TD100
|
Сря Авг 23, 2006 5:19 pm |
|
 |
reiban
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 9:42 am Мнения: 197
|
Да попитам има ли значение колко са стари свещите ако работят, ако не и не трябва да правят верига , нали?
_________________ Fiat Marea 1,9TD100
|
Сря Авг 23, 2006 5:27 pm |
|
 |
Tornado
|
Прав е колегата пешо че смяната на такива консумативи като подгр.свещи и разпръсквачи дори е за самите вас и е в наша полза.Друг е въпроса дали разполагаме със необходимите средства около 150лв за свещи предполагам и около220 лв за разпръсквачи и дали ще си караме колата 2-3 години от там на пазара и който я купи да му мисли.
|
Сря Авг 23, 2006 6:59 pm |
|
 |
doofiat
|
Добре де тия разпръсквачи сега пък откъде се взеха? Някой може ли да ме ориентира с реална и точна цифра за една такава смяна на разпръсквачи и свещи + труд? Някой иска ли да се пробва с тая задача?
|
Сря Авг 23, 2006 9:47 pm |
|
 |
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Сигурно вече съм ти омръзнал, ама пак да кажа: провери първо подгревателните свещи. Мисля, че смяната на разпръсквачите е нещо много хубаво (и колата със сигурност ще се изкефи), ама не виждам защо да влизаш в разходи, ако не е установено със сигурност, че имаш неработещ (или зле работещ) такъв!
Колкото до свещите - и при тях има 2 и 200, качествени и ментета. Последните свещи, които съм ползвал, бяха от магазина на бул. Стамболийски и Одрин - някакви италиански (?) на цена не повече от 10 лв. (!) парчето. Карах с тях повече от година преди да продам колата. Може за твоята да са различни, но си струва да провериш.
И пак да ти река (повече няма, обещавам!): първо провери подгревателните свещи - най-вероятна причина (и най-малък разход на пари)! 
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Сря Авг 23, 2006 10:10 pm |
|
 |
phoenix
|
Явор, Явор.....браво пич кефиш ме, много яко, за първи път виждам някой да обяснява толкова добре как работи дизела, много ме накефи спомних си за училище....според мен това наистина е много точно обяснение ако можех щях да ти дам някакви репутации ама вече ги няма  , също така колегата Песхо, много точно обяснение как се проверяват свещите.... Доофиат ако можеш звънни на единия от тях или се уговорете на по бира да ти обяснят как бачка дизелака на по бира. Има си и дюзи(разпръсквачи), и подгревни свещи, и всичко, просто принципа на работа му е различен, затова и работи на по бавни обороти, и са по-масивни частите, понеже има там едни удъри при горенето в следствие на което мотора е по-шумен, но с по-дълъг живот(заради два пъти по-малките обороти например, но не само). Така че разясни си как работи дизела и ще разбереш как да си провериш свещите, по принцип е супер лесно става само с едно кабелче
1. откачаш шината дето ги свързва всичките свещи
след това или с уред мериш какво е супротивлението на двата изхода на свещите или с едно кабелче опираш + плюсовата клема на свеща към " - " маса, ако има искра значи е ок, ако не значи е за смяна, понеже е прекъсната подгревната нишка във свеща(свеща представлява едно нагревателче което докато ти свети лампата на таблото се загрява до червено или по точно до някакви градуси, които си ги пише във справочниците.......е та като стане достатъчно топло в цилиндъра, загасва лампата на таблото и тогава палиш)
е успех и няма смисъл да сменяш всичко накуп, сменя се това което е за смяна......е ако се чудиш какво да си правиш парите е друга работа
Последна промяна phoenix на Сря Авг 23, 2006 10:56 pm, променена общо 1 път
|
Сря Авг 23, 2006 10:53 pm |
|
 |
reiban
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 9:42 am Мнения: 197
|
а на мен може ли да ми кажете от каде може да ми идва проблема с паленето сутрин като запаля припущва отзде и леко прекъсва докато не е изфорсирам и после през деня само за 1-2 секунди прекъсва и сама се стабилизира , проверих свещите и мисля че са изправни
_________________ Fiat Marea 1,9TD100
|
Сря Авг 23, 2006 10:54 pm |
|
 |
doofiat
|
|
Сря Авг 23, 2006 10:56 pm |
|
 |
phoenix
|
относно колегата Реибан.....все пак си провери и ти подгряващите свещи, понеже точно такъв е ефекта като не бачка една......другото дето ми хрумва е да ти гълта отнякъде малко въздух....което незнам откъде може да е, но като не виждам маторя нищо не мога да гадая......все пак провери ги тези свещи доста е полезно(един пример: карах едно рено дето правеше този номер, оказа се че там където е филтъра за нафтата се пукнало стъклото и смуче някак си въздух, ама го видях чак накрая понеже тя някаква пукнатина само, и по принцип не се вижда, ама смуче въздух), а на баща ми пежото, е като часовник, ама след като сменихме една свещ, преди това правеше този номер докато не загрее...друго не се сещам с тези симптоми
|
Сря Авг 23, 2006 11:09 pm |
|
 |
reiban
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 9:42 am Мнения: 197
|
аз ги измерих но на едната ми даваше 1,5[om] на другата 3[om] много малко ми се струва дали е възможно или може да е от мултицета той е от тези ефтините по 10 лв.
_________________ Fiat Marea 1,9TD100
|
Сря Авг 23, 2006 11:19 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |