Дата и час: Нед Юни 22, 2025 1:11 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
проблем с динамото 
Автор Съобщение
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Нед Апр 09, 2006 12:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST проблем с динамото
На път за Видин малко след Враца изведнъж ми спряха всички тоци и ми се включи алармата на колата. Акумулатора ми беше Монбат и имаше индикатор, които показваше, че няма никакъв заряд. Това което направих тогава беше – намерих майстор да замерим подавания ток от динамото – всичко беше наред и взех нов акумулатор и продължих за Видин. Когато вече стигнах в Видин светна лампичката за акумулатора – замерихме пак и се оказа, че динамото вече не подава ток да зарежда акумулатора.
Възможно ли е динамото да е спирало да работи за момент и после пак да е се е оправило?
Повредата в динамото се оказа изгорял статор(незнам дали го пиша правилно). След много мъки намерихме майстор които да се наеме да го пренавие. Майстора каза, че било много сложно да се пренавие и е малка вероятностна да успее защото били много малки разстоянията и че е възможно да е изгорял защото е бил намокрян.
Някои имал ли е подобен проблем и имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото? Каза че в възможно да е изгоряло от пренатоварване, но ми е много чудно – нали така трябва да е разчетено че да обслужва всички уреди. Сега се чудя дали да разчитам на това динамо или да търся втора употреба. Дайте съвет.
Забравих – става въпрос за Fiat BRAVA 1,4 12v.


Вто Май 30, 2006 1:11 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm
Мнения: 674
Местоположение: София, Илинден
UNREAD_POST 
Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!

...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...
Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.

За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...

Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти :-). Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.

_________________
FIAT Brava 1.8 16V ELX


Вто Май 30, 2006 2:06 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
Pecho написа:
Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!

...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...
Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.

За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...

Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти :-). Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.


:shock: каква е разлиаката между динамо и алтернатор :shock:

колега, принципно за 1 път чувам да се намокри динамо на колата, все пак в завода са се сетили, не казвам обаче че е невъзможно. може ту да зарежда ту не, ако четките ти са свършили и вече на последни издихания я опират я не. според мен не се занимавай, а си вземи едно рециклирано и толкова. никога повече няма да те остави на пътя динамо. ако ли решиш да стягаш това имаш доста неща да смениш, за д аси спокоен. лагери! много важно е лагерите да се сменят, на мен ми е блокирал лагер и се счупи корпуса.


Вто Май 30, 2006 7:34 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm
Мнения: 674
Местоположение: София, Илинден
UNREAD_POST 
pakumba написа:
... :shock: каква е разлиаката между динамо и алтернатор :shock: ...

Накратко казано: динамото е правотоков генератор, а алтернаторът (както подсказва и името му) - произвежда променлив ток. Съответно след това променливото напрежение се изправя от (обикновено вграден в същия корпус) изправител (прословутия диоден блок, който често се коментира из форума). Поради по-добрите характеристики на алтернатора (по-висока мощност, по-добра крива на производителността при ниски обороти и др.), практически отдавна е изместил динамото при автомобилите.

_________________
FIAT Brava 1.8 16V ELX


Сря Май 31, 2006 12:44 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
Pecho написа:
pakumba написа:
... :shock: каква е разлиаката между динамо и алтернатор :shock: ...

Накратко казано: динамото е правотоков генератор, а алтернаторът (както подсказва и името му) - произвежда променлив ток. Съответно след това променливото напрежение се изправя от (обикновено вграден в същия корпус) изправител (прословутия диоден блок, който често се коментира из форума). Поради по-добрите характеристики на алтернатора (по-висока мощност, по-добра крива на производителността при ниски обороти и др.), практически отдавна е изместил динамото при автомобилите.


ясно, благодаря


Сря Май 31, 2006 6:42 am
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Нед Апр 09, 2006 12:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST 
pakumba написа:

колега, принципно за 1 път чувам да се намокри динамо на колата, все пак в завода са се сетили, не казвам обаче че е невъзможно. може ту да зарежда ту не, ако четките ти са свършили и вече на последни издихания я опират я не. според мен не се занимавай, а си вземи едно рециклирано и толкова. никога повече няма да те остави на пътя динамо. ако ли решиш да стягаш това имаш доста неща да смениш, за д аси спокоен. лагери! много важно е лагерите да се сменят, на мен ми е блокирал лагер и се счупи корпуса.


Не незнам дали е възможно да прекъсва работа за малко и после пак да заработва - любопитно м ие и затова питам. Но става въпрос за изгорял статор а не четки(ако има значение).
Лагерите не съм ги сменил. Много ли е важно да го направя. След като сложихме оправеното динамо се появи едно виене, но вече изчезна - може би е било от лагерите. Кои точно лагер трява да се смени и нали е възможно да се направи.

Любопитно ми е и друго - майстора каза че е почти невъзможно да се пренавие, но в крайна сметка го пренави - точно за това се чудя да му имам ли доверие или не. Някои друг пренавивал ли е статор.

Благодаря на всички за коментара и отговорите!


Сря Май 31, 2006 8:01 am
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Колега anonto повредата на алтернатора ти е комплексна - най-вероятно през зимата, когато пътищата в града са солена киша. Алтернатора здраво е намокрен и оттам тръгват проблемите. Всеки алтернатор може и се мокри защото не е капсулован. Мокри се и регулатора на напрежение /изправител + регулатор за 14.4 в./ и ако е солена водата /кишата/ товари алтернатора. Като пиша товари, означава че от алтернатора се черпи голям ток и когато това продължава дълго време той загрява. Ако светят и фаровете, работи парното и акумулатора е слаб /по-голям заряден ток/ статорните намотки не могат да се охлаждат нормално и пробиват изолацията. Оттам нататък е ясно.
Колкото до прекъсването на работата, това се дължи само на регулатора или на калпави електрически връзки, иначе ротора се върти и в статора се индуктира напрежение. Или работи, или прекъсва и край.
За пренавиването - кой знае какво е станало! Ако майстора ти не е сложил необходимия брой навивки /трябва да ги е броил при развиването или да ги намери в каталог/, трябва и да е спазил диаметъра на проводника, със сигурност е променил параметрите на алтернатора като цяло. Не е кой знае какво, стига да дава необходимия ток. Това може да го провери човек, който разбира и има уреди за измерване.
Поздрави, Иван


Сря Май 31, 2006 3:12 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
колега, отговарям ти за лагерите и като цяло да си направиш извод за алтернатора. на мен ми е блокирал лагер при силно натоварване- дъжд, нощ и вклшчена духалка на джама. е сети се при такава ситуация на 200 км от нас в някаква гора да ти блокира лагера, къса ремъка /който при тази кола беше общ за динамо и водна помпа/ и съответно не можеш дори да минеш и 1 метър, корпуса се чупи и после го хвърляш и това в 1 часа посред нощ. е, прецени си сам дали да ги смениш. като смениш и другите работи, като се сложи и труд ала-бала ще ти стъпи все едно си взел направо 1 рециклирано, но без да си хабил нерви


Сря Май 31, 2006 7:49 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Нед Апр 09, 2006 12:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST 
Здравейте отново,
пак съм със същия проблем и моля за помощ.
Току що пристигам в София и ми светка лампата за акумолатора. Предполагам че алтернатора пак е извън строя, защото същото се случи и преди. Акумолатора е нов.
Дайте идея как да процедирам в този случай. Утре трябва да се прибера с жената в Благоевград. Дали мога да намеря някаде настаро. Дали мога да се прибера само на акумолатор. Преди да тръгна за Благоевград трябва да мина и през центъра, т.е. ще иам много палене на двигателя. И изобщо дали може да се оправи този или трябва да търся друг.


Пет Юни 16, 2006 8:57 pm
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
колега смени го с нов-стар този алтернатор той вече ти излезе хем по-скъп хем повече нерви ти изяде. принципно ако тръгнеш веднага за благоевгарад би трябвало да стигнеш-стига да не вали и да е през деня. но при минаване през центъра ала-бала не знам, аз не бих рискувал. ще ти кажа аз колко успях да мина на акумулатор: предния път на сточна гара на срещата си натягах ремъка на динамото. без да искам съм извадил малкото кабелче, обаче лампата не ми е светна нямам обяснение защо. оттам си тръгнах до кв. борово, валеше и чистачките на макс, фаровете винаги ми светят и духалка си пуснах.вечерта още около 25-30 км до студ. центъра ала-бала. на другия ден наляво надясно все на фарове малко и чистачки минал съм около 30-40 км в града и по едно време усетих че не иска да върти. загасих и пак да видя дали правилно съм усетил, обаче не можа да завърти пак. та ти си прецени ако си без всички тези консуматори шанса да успееш да си идеш е голям, ноооо все пак не те съветвам.


Пет Юни 16, 2006 10:10 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Нед Апр 09, 2006 12:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST 
pakumba благодаря за отговора!
Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.
Сега алтернатора е разглобен – оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.
И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано – струва ми се доста скъпо.


Вто Юни 20, 2006 9:00 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
anonto написа:
pakumba благодаря за отговора!
Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.
Сега алтернатора е разглобен – оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.
И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано – струва ми се доста скъпо.


реши ли си проблемите? ако не си пусни 1 лично ще ти кажа доста по-тънки варианти


Съб Юли 15, 2006 10:38 am
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Нед Апр 09, 2006 12:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: Благоевград
UNREAD_POST 
Реших си проблема. Засега всичко е наред. Взех си втора употреба и ми излезе малко соленичко (120 лв.), но нямаше начин. Благодаря все пак.


Вто Юли 18, 2006 12:55 am
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg