Дата и час: Сря Юли 09, 2025 10:53 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?
Колеги, ситуацията е следната: Една строителна машина за пръскане на мазилка е с двигател от 2,2 kW. Двигателя задвижва шнек. Проблема е че двигателя не може да се стартира, или по- точно не може да се стартира с товар, когато е присъединен към шнека. Наблюдава се пад в захранващото напрежение, нямах уред да меря, но видимо лампа с нажежаема жичка започваше да свети по-слабо...
Двигателя прави няколко оборота, след което спира и защитата изключва машината.
На свободен ход успява да развърти, но не върши работа... Машината е италианска, там е работила без проблем.. Пробвах на две места , едното от което апартамент в блок ( където би трябвало да има нормален ток ) но и на двете еднакъв проблем....

Дайте някакви идеи?


Съб Юли 15, 2006 3:01 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 13, 2005 1:56 am
Мнения: 291
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Има две възможности(но едно е ясно-двигателя се товари повече от допустимото)Както ти сам си измерил-напрежението пада и се увеличава тока,което от своя страна задейства защитата и тя изключва двигателя.
Едната вероятност е шнека да заяжда с което да товари двигателя,а другата да е намалена защитата на сработване.
Отипаи да регулираш защитата по някакъв начин.Успех!

_________________
COUPE 1.8 16V
VOLVO XC90 T6


Съб Юли 15, 2006 5:20 pm
Профил
UNREAD_POST 
За съжаление така се държи ел.двигател с изгорял ротор.


Съб Юли 15, 2006 7:10 pm
UNREAD_POST 
Подкрепям мнението за изгорял ротор.


Съб Юли 15, 2006 7:34 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 13, 2005 1:56 am
Мнения: 291
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Е ка ще е изгорял ротора,щом човека казва,че на празен ход работи без проблем.

_________________
COUPE 1.8 16V
VOLVO XC90 T6


Съб Юли 15, 2006 8:12 pm
Профил
UNREAD_POST 
Защото колега ротора няма само една група навивки :idea: :!:

Хм прилича и на асинхронен с пробил кондензатор на стартовата намотка


Последна промяна AlBundy на Съб Юли 15, 2006 8:32 pm, променена общо 1 път



Съб Юли 15, 2006 8:17 pm
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm
Мнения: 384
Местоположение: Габрово
UNREAD_POST 
За такива цели не се ползва двигател с навит ротор :shock: сложна конструкция,няма нужда от това.Този двигател би трябвало да е с ротор на късо.Колега двигателя на 220 В ли е,предполагам,че да след като си го пробвал в апартамент.Кажи ми първо това,после ще ти кажа възможните причини да прави така.

_________________
Brava ELX 1.6 16v


Съб Юли 15, 2006 8:28 pm
Профил
UNREAD_POST 
Да но теглото е по малко


Съб Юли 15, 2006 8:40 pm
UNREAD_POST 
Двигателя е монофазен, 2.2 kW. Шнека е чисто нов (той е консуматив за тая машина и е сменен).
Според севиза на "Киров" тока бил "слаб", но аз не мога да се съглася с тях - в апартамент в блок тока да е слаб - малко странно?...


Нед Юли 16, 2006 9:12 am
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm
Мнения: 310
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Всички монофазни асинхронни мотори като твоя са много капризини от към пусков кондензатор ако не е оразмерен за съответния мотор са възможни подобни проблеми ако имаш възможност пробвай да го подмениш с друг или с малко по голям капацитет. Най добрия вариант за съжаление трудно приложим е да ползваш трифазен мотор /рядко има трифазен ток в апартаментите/. Тогава гарантирано ще тръгва при всякакво натоварване. В някои монофазни мотори има и центробежни изключватели провери твоя да не би да има такова нещо и той да прави проблеми /евентуално окислени контакти/


Нед Юли 16, 2006 11:11 am
Профил ICQ YIM
UNREAD_POST 
Благодаря за отговорите... Къде би трябвало да се намира тоя кондензатор? И този центробежен изключвател?


Нед Юли 16, 2006 12:41 pm
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm
Мнения: 310
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Кондензатора би трябвало да е до корпуса на мотора форма на цилиндър около 30 мм в диаметър и около 100 - 150 мм дължина /ориентировачни размери/ трябва да излиза кабел от него. А центробежния изключвател ако има такъв е в самият мотор на оста на ротора /налага се разглабяне на мотора/. Проблема може и да е пт изгоряла пускова намотка но е малко вероятно /щеше да се усети по миризмата/


Нед Юли 16, 2006 2:03 pm
Профил ICQ YIM
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm
Мнения: 1120
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Кондензатора обикновено е монтиран отвън на корпуса на двигателя или до него...
Центробежния изключвател е вътре в корпуса на двигателя,монтиран на един от капаците-най-често този, обратно на водещия вал...на ротора е центробежния м-м-контактната част е на капака...

_________________
Изображение


Нед Юли 16, 2006 2:08 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm
Мнения: 384
Местоположение: Габрово
UNREAD_POST 
Колегите вече са ти казали какви може да са причините електромотора да прави този проблем(кондензатор,центробежен изключвател,пускова намотка).Ако е кондензатора,смени го със същият по капацитет,за предпочитане е.А самият центробежен изключвател ще разбереж на кой капак е по двете бинтчета които ще са на този капак близо до оста на мотора(те захващат изключвателя).Обаче като за начало провери в самата кутия,където се захранва мотора,да няма някой откачен проводник или разхлабена гайка.Успех!

_________________
Brava ELX 1.6 16v


Нед Юли 16, 2006 3:39 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Мотора, най-вероятно е с пусков кондензатор и проблема е в него - ако беше с центробежен регулатор, щеше да работи само на пускова намотка, докато изгори, но щеше да има въртящ момент!

_________________
FIAT-SPORT


Нед Юли 16, 2006 9:38 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg