Дата и час: Пет Юни 20, 2025 3:14 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Биодизел/Спринт Дизел/Ви пауър Дизел/Евро дизел???? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Биодизел/Спринт Дизел/Ви пауър Дизел/Евро дизел????
Преди малко прочетох някой неща за новия биодизел на бензиностанции Темпо http://www.tempo-petrol.com/. Видях и още нещо любопитно тук http://www.investor.bg/?cat=0&id=37629 . Цената на Темпо е 1.68 лв :shock: . Аз сега карам със Спринт Дизел на ОМВ и със много доволен, но тази сутрин гледам - 1,85 лв. Все пак, ако качеството на тоя биодизел са приблизително същите е по-тънко да си наливам от него. Въпросът ми е има ли някой,който да е карал с него и ако да какви са му впечатленията? И друго от четирите вида кой повече ви допада?


Пон Май 29, 2006 9:34 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm
Мнения: 64
Местоположение: София 02 Красно Село
UNREAD_POST 
http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?p=57336#57336
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=avtomoto&Number=1945781875&page=0&view=collapsed&sb=5

При цените, които си цитирал, разликата е 10 лв на резервоар. Според мен биодизелът си заслужава.

Да спомена още нещо, което прочетох в един друг форум. След първите 2-3 резервоара биодизел трябва да се смени горивният филтър, понеже биодизелът отмива ръждата и другите наслагвания в резервоара.

Ако имаш някой друг линк за биодизела на Темпо, дай да прочетем какво мислят и останалите.


Пон Май 29, 2006 10:03 am
Профил
UNREAD_POST 
тази нафта от темпо смърди много гадно
като работи на място за около минута и почва да смърди на манжа


Пон Май 29, 2006 10:24 am
UNREAD_POST 
И още материал по темата http://www.automarket.bg/articles/10052002.htm Какво ще кажете за съветите, които дават:
*Филтърът да се сменя след 2 зареждания с горивото, за да се разтварят утайките на дизела
* По-честа смяна на маркучи и гумени уплътнения, защото стават частично неустойчиви
* Да се избягва контакт между биодизела и лака.
* Първо да се смени маслото, а след това да се зареди с биодизел, защото е възможно неизгоряло гориво да попадне в моторното масло


Пон Май 29, 2006 11:07 am
UNREAD_POST 


Защо преминаваш постепенно от обикновен дизел към Биодизел. Каква е идеята?


Пон Май 29, 2006 11:10 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm
Мнения: 64
Местоположение: София 02 Красно Село
UNREAD_POST 
В тая тема има интересни мисли на един колега, който подготвя собствено производство на биодизел:

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=doit&Number=1945686307&page=3&view=collapsed&sb=5

Вижте и по-натам в нея мненията на Ваклин Христов. Провел е доста задълбочено проучване и пише до коя година на производство според него има проблем в маркучетата и уплътненията.

Моята идея е най-вече да спестя някой лев, но ме и дразни черният пушек от нефтения дизел, като настъпя педала на газта, а двигателят е в добро състояние според тези, които са го виждали, както и според разхода. Не усещам миризма. Ако започна да усещам и да ме дразни, ще се върна на обикновения дизел.

Миризмата на газ например ми е непоносима и това беше една от причините поначало да търся дизелова кола. Другата причина би била и без това малкия багажник на Браво-то, от който нищо няма да остане, ако се сложи и газова бутилка. Третата е повишената опасност при катастрофа, четвъртата - намаления живот на двигателя, но да не се увличам, всеки си има различни приоритети.

Важното е, че бензинът е скъп. Ако спестя по 10% от цената на горивото и по-малкия разход, без да правя сериозни компромиси, за мен си заслужава. Колегите с газовите уредби ще карат безспорно още по-евтино за сметка на компромиси, които те са преценили, че ги устройват.


Пон Май 29, 2006 11:26 am
Профил
UNREAD_POST 
Ето ви темата за биодизела. В темата за спиране наскорост на ТД 100 имаше някакви желания.


Чет Юли 13, 2006 10:35 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 9:35 am
Мнения: 145
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Колеги и аз да си дам мнението.Направихме стендови и експлоатационни изследвания на биодизел с различно процентно съдържание на биогориво ,а по точно 15%, 25%, 50% и 100%.Но държа да подчертая че биогоривото НЕ Е ОТ ОЛИО ЗА ФРИТЮРНИК ,а е естер на рапично масло,специално произведено за биогориво.Димът намалява с увеличаване на процентното съдържание на биогориво ,като при 100% изчезва,което напълно обяснимо.Интересното е че най-добри мощности показатели има при 18-25% биогориво.
Така,че колеги купувайте ,няма разлаге на филтри и на маркучи.В Германия отдавна продават по бензиностанциите Биодизел. :!:

_________________
Lancia Dedra 2.0 16V Turbo - 220hp-for now
Mobil 1 & ESSO - Русе регион


Нед Юли 16, 2006 12:02 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm
Мнения: 64
Местоположение: София 02 Красно Село
UNREAD_POST 
Ами проблемът е, че не сме в Германия, където хората спазват технологиите. На мен миризмата на фритюрник не ми е неприятна, по-неприятно ми е да виждам черния дим на обикновения дизел отзад. Продуктите от горенето на биодизела са далеч по-малко вредни и за мен и за околната среда.

Въпреки това обаче се връщам на обикновен дизел след смяната на маркучите за връщане на нафтата и ремонта на помпата. Ако биодизелът беше на същата цена или дори малко по-скъп, пак бих го купувал, но непредвидените разходи и най-вече, че можеш да закъсаш в произволен момент, не мога да преглътна.

Зареждал съм само на Темпо, всичко на всичко 4-5 резервоара, не е да съм сипвал олио от фритюрник, но явно не върви работата. Дали е имало остатъчен глицерин или остатъчна натриева основа, мога само да гадая.


Нед Юли 16, 2006 11:20 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm
Мнения: 64
Местоположение: София 02 Красно Село
UNREAD_POST 
Nino написа:
Какво ремонтираха по помпата? Питам, защото синът ми кара от доста време с олио от фритюрници и досега наистина е сменил същите маркучи на дюзите.Но,че колата работи много по-меко,не пуши, по-икономична е, е факт! :mrgreen:


Някакви уплътнения смениха май. Така и не разбрах точно, понеже не я правиха там, където я оставих, а пратиха помпата някъде другаде. Опитвах се да открия сервиза на Евгени по описанията тук, но стигнах на гърба на Аутогруп - магазина за гуми и джанти на ъгъла на двата булеварда.


Пон Юли 17, 2006 12:46 am
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Биодизела не се препоръчва за по-стари коли именно заради това, че се разяждат гумените уплътнения :wink:
Комън-рейл системите нямат проблем с това гориво :idea:
Не случайно се препоръчва максимум 25% биодизел на един резервоар.
От друга страна не можете да бъдете сигурни, че този биодизел е 100% качествен :idea:
Затова не си правете експерименти, за да не страдате :idea:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Пон Юли 17, 2006 11:09 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg