 |
|
Дата и час: Съб Юни 21, 2025 11:09 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Момчета, Типото гасне от раз където му скимне?
Автор |
Съобщение |
Кейн
Кара кола
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 7:42 pm Мнения: 298 Местоположение: София
|
 Момчета, Типото гасне от раз където му скимне?
Момци, изведнъж в типото се появи странен проблем.
При двигателния отсек, до чистачките, има едно пластмасово капаче. За него са захванто вакумни маркучета. Под капака има няколко клеми, комутаторна плочка, и три бушона. Най-близо до купето е 60 амперов туч, после по посока към двигаеля е 5 амперов и накрая 25 амперов, Този последния от време на време изгаря, и колата губи тока към свещите иначе всичко друго си бачка. Като изчакам около 30 мимути, или като преспи колата, слагам новия бушон и тя тръгва, след извесно време, без никаква закономерност си гасне и гори бушона.
Интересува ме живо коя верига пази тоя бушон, за да не ми разказват приказки в сервиза?
_________________ Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
|
Пон Юли 10, 2006 9:42 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Хъм хич не се ориентирах за къде иде реч с тея бушони.И на 2-те Типо-та не съм виждал такова нещо.Отвън никъде нямат бушони освен един як за алтернатора и нищо друго.
Ако можеш щракни една снимка да го видя и ще поразровя из дебелите буквари да видим какво ще изкочи за това чудо.
Успех!
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Вто Юли 11, 2006 11:17 pm |
|
 |
Кейн
Кара кола
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 7:42 pm Мнения: 298 Местоположение: София
|
Тo e на такова място че и аз не знам как да го опиша, тъпото е че нямам как да го щракна.
Като стоиш пред двигателя, фронтално срещу теб на стената на двигателния отсек, малко всмукателните колектори, има едина пластмасо капак, завит с три болта, върху който са закрепени ваккумни тръбички, а веднага в дясно е казанчето с хидравличната течност.
Под пластмасата има според мен комутаторната плочка, споменатият от тебе як бушон за алтернатора предполагам - 60 А, и два по малки, 5 и 25 А. На мен ми гори 25 А и след като изгори, няма ток на свещите, установено е опитно.
_________________ Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
|
Сря Юли 12, 2006 9:10 am |
|
 |
Ferrari
|
Там са 2 релета и май 2 или 4 бушона. Мисля че там е и МАР сензора (вакуумния маркуч влиза в него). Релетата са за две неща. Едното реле е за горивната помпа, а другото за дузите. Мисля, че това за дузите пази и нисковолтовата част на запалителната система. Ще пусна след малко схема на 1.8 ако намеря.
|
Сря Юли 12, 2006 9:26 am |
|
 |
Кейн
Кара кола
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 7:42 pm Мнения: 298 Местоположение: София
|
Благодаря предварително ...
Аз търсих схема, но не намерих а и нямах много време.
_________________ Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
|
Чет Юли 13, 2006 10:55 am |
|
 |
Кейн
Кара кола
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 7:42 pm Мнения: 298 Местоположение: София
|
Колеги, както можеше и да се очаква, проблема е комплексен.
На тоя бушон е вързана сложна верига, която къса тока за горивната помпа, компютъра и бобините.
Тъй, преди малко се обадих в любимия ми сервиз, Итал сервиз, казаха ми обаче че ефекта не може да се прояви. Одинствения силен консуматор е бензиновата помпа, обаче, който може да даде такова мощно късо.
Та, изправен съм пред дилемата ... как да се мятам на нова помпа като не са 100 % сигурни, а и аз карам главно на газ.
Или да шунтираме помпата, и да я паля само на газ и да видим дали проблема пак ще се прояви?
НАправо - шах.
_________________ Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
|
Чет Юли 13, 2006 3:51 pm |
|
 |
AlBundy
|
А може и да е някой кабел, който да се е протрил и да дава на късо при клатене. Най-добре да почнеш от кабела за помпата, че е най-дълъг
|
Чет Юли 13, 2006 3:54 pm |
|
 |
Кейн
Кара кола
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 7:42 pm Мнения: 298 Местоположение: София
|
така, продължавам сагата ....
Вчера, след като пичовете от сервиза я преслушваха колата, казаха че сигурно помпата е тръгнала да си ходи, и от малкото бензин в резервоара, когато нещо се начорчи колата на някъде и тя остава на сухо, напряга се и избушва бушона. И верно е като си помисляяв какви ситуации гасне винаги има някакъв момент, резки спирачки, маневри при разни големи бабуни ...
Понеже не ми взимат и един лев в сервиза, щото явно и нищо не са свършили, аз доволно отидох до бензиностанцията и налях 15 литра, с тия вътре към 20 станаха ... Качвам се, взимам жената и айде на кръчма.
В 23 30 тръгвам от мястото, преминавам през едни големи бабуни и неравности като цялата кола е ту на долу ту нагоре и гадта отново изгасна. Изперках от яд, просто.
Тая сутрин си я прибрах, и право на газаджиите.
Сложихме едно реле, като мина на газ и помпата се изключва.
Ясно ми е че помпата е тръгнала, но искам да намаля възможността да изгаря бушона.
Та сега съм в период на тестване.
Важното в случая е следното - помпата не е на отделно бушонче, ако го гръмнеш, няма компютър, съответно и няма искра на свещите, следователно и на газ не може да се запали ... Така че некви мерки трябва да се взимат, аз вече си нося определен набор от бушончета, е така за резерва .. :о)
_________________ Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
|
Пет Юли 14, 2006 4:23 pm |
|
 |
AlBundy
|
AlBundy написа: А може и да е някой кабел, който да се е протрил и да дава на късо при клатене. Най-добре да почнеш от кабела за помпата, че е най-дълъг
:!:
|
Съб Юли 15, 2006 12:05 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |