 |
|
Дата и час: Нед Сеп 21, 2025 8:53 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
Автор |
Съобщение |
Vladim
|
Stilo написа: Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.
Леко заядлив ми се струва този пост... особено пък от модератор писан... В крайна сметка е ясно, че всеки ще хвали своето си магаре, идеята бе да обсъдим подробно приимуществата и недостатъците на двата типа двигатели!
За мен дизелът е сравнително ново преизвикателство-от 10 месеца карам кола с дизелов двигател, а преди това 8 години бензинка  В този ред на мисли не мога да кажа, че познавам дизела изцяло, но определено мога да споделя впечатления. И така за дизела:
1. Митът, че зимата дизелът не пали отдавна е в кофата за боклук! При изправен двигател дизелът пали по-лесно от бензинка с газова уредба! ;)
2. Голям въртящ момент.
3. Двигателят изисква по-малко грижи-разваля се по-рядко! Тук моля никой да не спори, защото ще го засипя с десетки статии!
4. По-икономичен от бензина.
5. Двигателят има по-голям живот, по-бавно се износва.
За бензина:
1. По-тих двигател с по-малко (или никакви) вибрации.
2. По-еластичен двигател. По-бързо достига до високи обороти от дизела.
3. По български-може да му се сложи газова уредба и тогава разхода е много по-нискък от дизеловият двигател.
4. Не изкарва дим през ауспуха (когато двигателя е изправен).
|
Чет Юни 22, 2006 10:44 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
Vladim написа: Леко заядлив ми се струва този пост... особено пък от модератор писан...
 И модераторите са хора - и те сърце и душа носят! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
|
Чет Юни 22, 2006 10:48 am |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
от практическа гледна точка избирам бензиновия двигател  /четтете нантък/, заради възможността за газова уредба. в момента е 2 пъти по-тънко на газ отколкото на дизел. ако мога да си позволя да си купя съвременен дизел и да го храня ще го предпочета пред съвременен бензин. обаче за в момента в Бг колкото искате ми говорете, но по-евтино от газта няма/освен метана де/. преди да си взема темпрата приятел ме навиваше на голф 2 който той продаваше и знам, че е перфектен или на пежо 405/прословутия 1,9 чист дизел/ като ме убеждаваше колко евтино било да се кара. е добре, ама дори голфа, който е по-малък в града гори 6х1.85=11,1 а е една супер малка кошница в сравнение с огромната темпра, която и 12 да ми гори в града/я тя гори по-малко/ пак ми е по-тънко. това е практическата гледна точка, ако имам пари обаче едно джейтиди или хди няма да е зле
|
Чет Юни 22, 2006 10:53 am |
|
 |
Ferrari
|
@Vladim
Влади, само за протокола... двигателя на снимката е дизелов. Това е победителя в Льо Ман и Stilo иска да каже че именно това ще е пътя при спортните возила.
|
Чет Юни 22, 2006 11:04 am |
|
 |
toko
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 8:50 pm Мнения: 412 Местоположение: София
|
Mitko написа: toko написа: добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт sev го каза : Цитат: ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация. абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.
вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!
това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
_________________ "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
|
Чет Юни 22, 2006 11:58 am |
|
 |
Red Storm
|
Имам и бензиново Типо(2000/16) и дизелово (1900tds).Кое върви повече е ясно.Но с "нафтовата печка" минах с 39 литра 755км.(Пловдив-Ахтопол-Пловдив).Средна скорост около 100км без включен климатик.Намерих "тънка" нафта по 1,10лв.(Знам какво е мнението на някои колеги от форума за такава нафта) и сметката е ясна.Като тръгна накъде с бензиновото Типо,все се намира някой дразнител и разхода започва да става 12,13/100.Бензина 100 октана знаете колко пари е.Не че ми се кара "куц кон", ама няма начин.
|
Чет Юни 22, 2006 1:27 pm |
|
 |
Korun
|
 Re: Б или Д
Stefan Nikolov написа: Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.
Остатъчен продукт е много относително понятие, защото поначало май е възприето, че добива на бензин е основен приоритет.
От тая гледна точка и дзеловото гориво трябва да е остатъчен продукт, защото се получава селед бензините.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD
|
Чет Юни 22, 2006 2:06 pm |
|
 |
Vladim
|
Mitko написа: @Vladim
Влади, само за протокола... двигателя на снимката е дизелов. Това е победителя в Льо Ман и Stilo иска да каже че именно това ще е пътя при спортните возила.
Извинете ме, не съм схванал подтекста! :|
|
Чет Юни 22, 2006 3:14 pm |
|
 |
Ferrari
|
Vladim написа: Mitko написа: @Vladim
Влади, само за протокола... двигателя на снимката е дизелов. Това е победителя в Льо Ман и Stilo иска да каже че именно това ще е пътя при спортните возила. Извинете ме, не съм схванал подтекста! :|
Да вмъкна още една новина. Горивото на победителя е Shell VPower Diesel по този повод Shell празнуват като провеждат игра с награда дизелов автомобил.
|
Чет Юни 22, 2006 3:25 pm |
|
 |
ochinko
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm Мнения: 64 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Два въпроса да задам. Може би са глупави, но ще прощавате.
1. При издъхнал акумулатор не е ли по-лесно да се запали бензиновия двигател с бутане на колата?
2. Само ми се струва или наистина бензиновите коли имат по-често проблеми с прегряване на мотора?
|
Чет Юни 22, 2006 4:37 pm |
|
 |
Ferrari
|
ochinko написа: Два въпроса да задам. Може би са глупави, но ще прощавате.
1. При издъхнал акумулатор не е ли по-лесно да се запали бензиновия двигател с бутане на колата?
2. Само ми се струва или наистина бензиновите коли имат по-често проблеми с прегряване на мотора?
Зависи от горивната система на автомобила. При катализатори не препоръчват бутане изобщо.
|
Чет Юни 22, 2006 4:40 pm |
|
 |
ivo098
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm Мнения: 431 Местоположение: София 19 Люлин
|
toko написа: Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам... http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м. http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м. вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат! това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
добро сравнение, всички сравняват турбо дизели с атмосеферни бензини, и викат брей тия дизели вървят колкото бензинка със същия работен обем..., да ама бензинката е с атмосферно пълнене...така че поне за динамика спора приключва 
_________________ Fiat Bravo GT
|
Чет Юни 22, 2006 7:19 pm |
|
 |
sachma
Фиат фанатик
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 8:50 pm Мнения: 908 Местоположение: София/Добрич
|
Още нещо-дизеловият двигател като че ли се скапва за време, а не за км.Иначе има доста по-малко чаркаляци, но реши ли да се скапва-скапва се и това е, а осн. ремонт на един най-прост дизел струва 1500лв  .А с бензиновия ще минеш по-тинко като го скапеш.Така поне мисля аз, но мисля че доста хора ще се съгласят.И още нещо-един комшия скъса ангр. ремък(менте) на едно дизелово пежо, тая кола повече не тръгна!
А и на дизела не можеш да сложиш газово :mrgreen: .
_________________ N.Y. State of Mind
|
Чет Юни 22, 2006 8:47 pm |
|
 |
Stilo
|
Понеже съм карал само "модерни" дизели мога да споделя че вървят наистина много, но и ХАРЧАТ порядъчно. Почти колкото бензиновия еквивалент.
Проста логика - няма как да се накарат повече "коне" да ядат по-малко и да дърпат повече. За мене е маркетингов трик. Примери -
Citroen HDI 110 к.с. не можа да вдигне повече от 170 км/ч. Разход - София - Банско и обратно ~ 6,8 л/100 км.
FIAT Stilo JTD 105 к.с. - София - Пловдив ср.скорост* 120 км/ч, разход 7,2
Alfa 147 JTD 115 к.с. разход 7 л/100 км
Seat Leon TDI 110 к.с. - също около 7.
BMW 3-та серия - разхода не падна под 7,5
Само да вметна че под средна скорост отчитам тази на компютъра, като над 120 за да вдигнеш с една единица нагоре трябва да караш близо 5 минути със 200 км/ч. Разхода е покъртителен - поне по моите представи за дизел.
Преимущество са тягата в ниските обороти и плавното развъртане, но пък минус е високия оборотен режим (над 5000 оборота, където е най-голямото износване), който се достига много бързо и поддръжката на съврменните дизелови мотори, която не е от най-евтините.
Аз съм за бензиновия вариант, заради тихата работа - двигателят обичам да свири, а не да трака (макар и приглушено) 
|
Чет Юни 22, 2006 9:12 pm |
|
 |
Selqatin
Фиат маниак
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:14 am Мнения: 667 Местоположение: Божурище
|
Имам и бензиново и Турбо дизелово пунто,ето и мойто сравнение:
Бензинката:
-убииствен старт,дига обороти като лудо и удря ограничител без проблеми(6800).
-разход според педала на газта-натискаш харчи-не натискаш не харчи.
-граднско при нормално каране на равно с другите коли не ми е нужно да дигам над 2000 об.
-евтино за подръжка и части.
-газова уредба(зех е не съм е монтирал) евтино движение.
Дизела:
-трака.
-не може да дига над 4800 оборота.
-има турбо и дава голема тяга над 2000 оборота.
-харчи много като го натискаш.
-скъпо за подръжка и части.
-много добра тяга извънградско при изпреварвания.
Извод-за града си карам бензинката,извънграско ТД...инак бензина си ми е в кръвта :twisted:
_________________ _______________________________________
0885261834
|
Чет Юни 22, 2006 9:21 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |