Автор |
Съобщение |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
 Изчистих я тази маса на двигателя......
Преди време бях пуснал една темичка за този проблем при мен с изменението на температурата.Днес направо останах смаян колко е напреднал проблема:
Карах из центъра и колата работеше доста време на едно място и т.н. (задръствания знаете как е) и по едно време гледам датчика показва 100-110 градуса (колебаеше се ама аз съм му свикнал) ама перката не включва.След малко гледма показва 150  - до края на дисплея (дигиталното табло) и перката пак не включва - веднага отбих да видя защото толкова много не е вдигал никога.Спирам ама без да я гася и решавам да видя аз какво става с температурата отпред и развих капачката на радиатора (много смело от моя страна ама бях сигурен че със сигурност това не е истинската температура) и познайте - развих си я и водичката си беше точно на ниво и нито вреше нито нищо и като дам леко газ си я смукваше малко и се държеше идеално....Колегата ми (седеше вътре) ми каза че датчика още си показва 150  .След това си потеглих без да се притеснявам и по едно време от 150 падна на 90 (отраз),включи перката и тогава заби 120 пак отраз.....после в едно задръстване пак (вечерта) се колебаеше около 90-100.
Перката на колата по принцип функционира нормално защото понякога и при показание 90 градуса се включва и като цяло явно колата не прегрява.Все пак ако наистина бях на 150 градуса или аиде да са 120-130 първо нямаше да имам и грам вода в радиатора (отдавна да я е изхвърлило),отделбо главата щеше да е станала на малки главички.
Дали проблема е в самия датчик или някъде другаде? (не че е много скъп (14лв) ама все пак за какво да го сменям ако не е от него).
Благодаря предварително!
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
Последна промяна zfa159 на Сря Юни 21, 2006 10:32 pm, променена общо 1 път
|
Чет Юни 15, 2006 12:40 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
не ми прилича да е от датчика
това е подобен на моя проблем - като дам газ и показанието пада
обаче при мен всичко си е закономерно - колкото повече газ - толкова повече пада
на празен ход си показва вярно
ако някой може да ни помогне и на двамата няма да е зле 
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Чет Юни 15, 2006 8:15 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ами то от какво друго да е като се замисля - таблото не може да е защото е електронно и или ще мери или няма.Кабелче не може да е защото от време на време щеше да изключва показанието т.е. да показва студена кола.
Проблема с масата на купето го оправих (по-точно нямаше такъв) и друго не се сещам какво може да е.
Купих си днес датчик и като имам време ще го сменя да видим какво ще се получи.
При теб може да се дължи на това че като дадеш газ се увеличава напрежението на инсталацията (заради алтернатора) и оттам да се получава някоя мизерия с показанието (т.е. или от таблото или от датчика ама по-скоро от таблото).
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Чет Юни 15, 2006 10:38 pm |
|
 |
alex12
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 7:54 am Мнения: 159 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Мисля ,че смяната на датчика няма да помогне.Поне при мене не помогна!Дигиталната индикация явно започва да отчита повече.Мислил съм да сложа едно допълнително съпротивление около150-200ома някъде и да се претарира показанието,но все нямам време. :|
_________________ Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
|
Съб Юни 17, 2006 7:40 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Проблема идва от масата на двигателя :idea:
Провери всички маси по мотора, почисти ги и стегни клемите :idea:
След това няма да имаш проблем 
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Нед Юни 18, 2006 2:08 am |
|
 |
pugsy
|
Dodo 155 написа: Проблема идва от масата на двигателя :idea: Провери всички маси по мотора, почисти ги и стегни клемите :idea: След това няма да имаш проблем 
и аз това казвам за пореден път ама ги бил изчистил пича ама на купето (като чета),а не да двигателят
|
Нед Юни 18, 2006 8:46 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ем да прави сте смених го ама не се оправи.Масата на двигателя не съм я сменял ама няма логика да и има нещо защото тогава нямаше да може да паля като хората - и стартера и запалителната уредба взимат маса оттам.Хипотетично ако има някакво паразитно съпоритвление там при голямата консумация от стартера нямаше да остане грам ток за него.
Иначе че има нещо не в ред не в датчика вече ми е ясно - днес го наблюдавах че примерно седи на 100 градуса,след малко отива на 110 за няма 2 секунди и се връща обратно веднага.В момвнта когато включи преката вдига с 10 градуса и като спре перката сваля 10-те градуса.
Ще я изчистя масата на двигателя в скоро време да видя дали ще се промени поведението на двигателя.Другото което е мисля да прекарам направо една маса до самия датчик от тази маса при фаровете (на кабелна обувка).Ще купя една голяма кабелна обувка колкото е датчика и ще сложа един як кабел до масата под фар-а и ще се види от това ли е или не.Отделно ще си изчистя и масата на двигателя най-напред (доколкото видях като си сменях тампоните оня ден е на един винт долу на скоростите).
Благодаря!
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Нед Юни 18, 2006 11:47 am |
|
 |
pugsy
|
пич чисти се за 10 мин,хвани го изчисти и не се занимавай
пак ти казвам когато ми ебаваше така нямах проблеми нито със стартера нито със запалвания,с нищо освен датчика за Т
|
Нед Юни 18, 2006 4:34 pm |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
zfa159 написа: Ем да прави сте смених го ама не се оправи.Масата на двигателя не съм я сменял ама няма логика да и има нещо защото тогава нямаше да може да паля като хората - и стартера и запалителната уредба взимат маса оттам.Хипотетично ако има някакво паразитно съпоритвление там при голямата консумация от стартера нямаше да остане грам ток за него. Иначе че има нещо не в ред не в датчика вече ми е ясно - днес го наблюдавах че примерно седи на 100 градуса,след малко отива на 110 за няма 2 секунди и се връща обратно веднага.В момвнта когато включи преката вдига с 10 градуса и като спре перката сваля 10-те градуса. Ще я изчистя масата на двигателя в скоро време да видя дали ще се промени поведението на двигателя.Другото което е мисля да прекарам направо една маса до самия датчик от тази маса при фаровете (на кабелна обувка).Ще купя една голяма кабелна обувка колкото е датчика и ще сложа един як кабел до масата под фар-а и ще се види от това ли е или не.Отделно ще си изчистя и масата на двигателя най-напред (доколкото видях като си сменях тампоните оня ден е на един винт долу на скоростите). Благодаря!
послушай хората, диг. табла са много чувствителни на всякакви токови проблеми по колата, даже няма и 10 мин се чисти /много тъпо измислена там е открита тази планка, от която се разклоняват масите и ръждясва клеясва и т.н./
|
Нед Юни 18, 2006 5:13 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Е от тази външната се убеидх че не е а другата тези дни ще я изчистя и така.Преди всичко сте прави че е най-лесно да легна отдолу и да я затъркам за нула време масата на корпуса.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Нед Юни 18, 2006 11:03 pm |
|
 |
alex12
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 7:54 am Мнения: 159 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Ако има резултат от зачистванията на масата се надявам да се похвалиш. :mrgreen:
Като споменавах за слагането на съпротивлениице, имах предвид да го сложа между датчика и кабелчето+,а не по силовата верига.Дано да се окаже ,че е излишно!
_________________ Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
|
Вто Юни 20, 2006 7:09 am |
|
 |
pugsy
|
alex12 написа: Ако има резултат от зачистванията на масата се надявам да се похвалиш. :mrgreen: Като споменавах за слагането на съпротивлениице, имах предвид да го сложа между датчика и кабелчето+,а не по силовата верига.Дано да се окаже ,че е излишно!
ако е кабелчето към датчика,доколкото знам е -
|
Вто Юни 20, 2006 8:34 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Изчистих я тази маса ама това което ме обезпокои беше че нямаше грам ръжда,нагар някакъв,клеясване и т.н....чисто като ново.Все пак му теглих една солудна шкурка и го събрах наново.Един комшия ми услужи с някакъв контактен спрей и напръсках с него тази маса долу на скоростите (която чистих днес) и тази при фар-а която чистих преди време.Утре вечер ще кажа има ли резултат....
Между другото с новия датчик се държи по-нормално защото се мени само с около 10-20 градуса и интересното е че има нещо общо с консумацията на електричество - като се включи перката за охлаждането (онзи ден бяха затворили тунела под НДК и висях 45 минути буквално на едно място) вдига с 10 градуса а като спре си ги сваля.Ако пусна фаровете вдига с 10 градуса и като включи перката с още 10...като спре перката сваля 10-те а ако изгася и фаровете сваля и другите 10  .В това задръстване задържа на 90 близо 30 минути като перката включваше не много често.Като останах доста дълго време на едно място перката се включваше по-дълго и качи на 100 и почти не ги сваляше (само за по малко) а като тръгнах после и си пуснах фаровете (стъмни се) си ковна 100 и не ги свали доста дълго време (около 10-тина километра каране без спиране).
Утре ще има резултат от днешната манипулация и ще споделя какво е станало.
Иначе решението съм го измислил да си тегля една маса до датчика направо.
Другото което ми хрумна - данеби да губи маса таблото т.е. да не е стабилна масата на таблото и оттам да вкарва грешка в измерването.Таблото мига заедно с мигачите (съвсем слабо ама се усеща) и затова се зачудих.Макар че други Типо-та също го правят ама не им се мени темперетурата :roll:
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Сря Юни 21, 2006 10:41 pm |
|
 |
stenli
Кара кола
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm Мнения: 310 Местоположение: Велико Търново
|
При класическите табла на повечето модели автомобили има интегрален стабилизатор на напрежение които като дефектира и изменя показанията на уредите съвсем леко но пък стават чуствителни към включени консуматори. Да не би и в електронното табло да има нещо подобно
|
Сря Юни 21, 2006 10:46 pm |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
stenli написа: При класическите табла на повечето модели автомобили има интегрален стабилизатор на напрежение които като дефектира и изменя показанията на уредите съвсем леко но пък стават чуствителни към включени консуматори. Да не би и в електронното табло да има нещо подобно
хм, това е интересно, не съм го чувал. нека наистина някой сподели има ли такова нещо по дигиталните тебла? защото при мен пък като пусна фаровете през деня и таблот свети по-слабо и почти не виждам какво показва. та се чудя как да тго оправя
|
Чет Юни 22, 2006 7:32 am |
|
|