Дата и час: Съб Юни 21, 2025 12:42 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
дълбок размисъл............... 
Автор Съобщение
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm
Мнения: 59
Местоположение: Хасково
UNREAD_POST дълбок размисъл...............
ТАКА!!! Дълбото разсъждавам по един проблем.
1. Колата ми(FIAT BRAVO 1.9TD 100) усетих че няма мощност.когато тръгна да изпреварвам или смачкам гаста тя не се изтрелва(малко силно казано) а се чуди.Закарах я на майстор.Премери налягането на колектора което показа .4-.5 каза че било нормално да е 1.04 и установи че турбото е заминало.Накарах го да премери налягането на мотора показа 32 на цилиндър.Нормално! Пратих турбото за диагностика във варна, оттам ми казаха че е добре не се нуждае от никакъв ремонт.Сложихме пак турбото и покава пак същите резултати.Майстора продължава да твърди че е турбото.
2.Моето расъждение какво е.Знам че турбо компресора вкарва принудително выздух.Но в случая тои не вкарва достатъчно.Аз си мисля че турбото щом е здраво и не вкарва необходимия въздух то трябва да се дължи на нещо друго.което е..........................

а) помпа
б) турбо компресор
в) друго което е........................
г) обади се на............................

_________________
Bravo 1.9 TD/100


Вто Юни 13, 2006 2:06 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.


Вто Юни 13, 2006 2:09 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm
Мнения: 59
Местоположение: Хасково
UNREAD_POST 
johnfound написа:
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.


това не го разбрах.

_________________
Bravo 1.9 TD/100


Вто Юни 13, 2006 4:49 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
dvrender написа:
johnfound написа:
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.


това не го разбрах.


Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.


Вто Юни 13, 2006 5:53 pm
Профил
Кара Симсонка
Кара Симсонка
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 30, 2006 10:16 pm
Мнения: 59
Местоположение: Хасково
UNREAD_POST 
johnfound написа:
dvrender написа:
johnfound написа:
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.


това не го разбрах.


Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.


това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?

_________________
Bravo 1.9 TD/100


Вто Юни 13, 2006 7:57 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
dvrender написа:
това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?


Не, непременно. Клапана може да е външно устройство и да е някъде по въздуховодите. Наистина не знам подробности, тук трябва да се изкажат хора, които познават този или подобен двигател. Аз пиша от чисто логическа гледна точка и от общи представи за работата на турбинирани двигатели. :roll:
Мога да посъветвам справка с литература ако има такава или поне внимателно оглеждане на елементите на колата и анализ на устройството на въздушната система. Когато е ясно кое какво е, тогава и анализа на проблемите е по-лесен.
Успех.


Вто Юни 13, 2006 9:11 pm
Профил
UNREAD_POST 
колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн :cry: незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам :twisted:


Сря Юни 14, 2006 12:20 am
UNREAD_POST 
Anaboliy написа:
колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн :cry: незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам :twisted:


Разбира се, че е така! Турбото работи активно над 2 200 оборота :)


Сря Юни 14, 2006 9:12 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 1:31 pm
Мнения: 137
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
dvrender написа:
това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?


Ако сервиза е UNITECH няма как да са сбъркали колега. Познавам го собственика. По-добри от тях във Варна няма. Дори и Автотрейд си дават за ремонт турбините при тях.

_________________
Изображение
Marea Weekend ELX TD100 '98


Сря Юни 14, 2006 9:51 am
Профил ICQ
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 12:19 am
Мнения: 28
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Не се сещам твоя двигател има ли интеркулер или не, но все е дно - ако турбото е наред а няма налягане - провери много внимателно всичко от изхода на турбото до входа му в двигателя - може да "издиша" някъде "по трасето"..


Сря Юни 14, 2006 9:59 am
Профил
UNREAD_POST 
И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.
А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?


Сря Юни 14, 2006 10:24 am
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 1:47 pm
Мнения: 27
Местоположение: Шумен
UNREAD_POST 
И при мен колата се замисля при първоначално подаване на газ, но от 2500 об. някъде се изстрелва много яко. Точно при големи обороти и пропушва. Относно пушенето, когато дълго време карам само градско, пове пуши при изрязване. Наскоро ми се наложи по-голям преход извънграда 500-600 км. Сега непуши. И аз се чудя нормално ли е това? (Колата е Брава ТД100)


Сря Юни 14, 2006 11:10 am
Профил
UNREAD_POST 
Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?


Сря Юни 14, 2006 11:19 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 1:31 pm
Мнения: 137
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
doofiat написа:
Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?


И при мене е така колега, та и аз се замислих след прочитането на оная тема за настройка на помпата.

_________________
Изображение
Marea Weekend ELX TD100 '98


Сря Юни 14, 2006 1:51 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
doofiat написа:
И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.
А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?


И при мен пушляви при "изрязване". Чудя се обаче, къде да я карам за диагностика на помпата... в София само за Супер дизел се сещам, а за там съм чел противоречиви мнения.


Сря Юни 14, 2006 2:50 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg