Дата и час: Нед Юни 22, 2025 12:03 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
аларма 
Автор Съобщение
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 1:30 pm
Мнения: 25
Местоположение: София 10 Триадица
UNREAD_POST аларма
Изображение
Изображение


Така. Кое за кво ся?

SIR
SIR
+12V
GND
1N
+ACC

L1
L2
NO
N
NC
OUT


Вто Май 16, 2006 12:11 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Колега, така както си задал въпроса, така и са ти отговорили!
Вероятно питаш какво означават надписите по тази аларма, която си придобил незнайно откъде?
Доколкото разбирам означенията са:
SIR --------------- сирена /само говорител/
SIR --------------- сирена /само говорител/
+12V ------------- 12 волта от акумулатора
GND -------------- маса на колата
1N ---------------- вход за бутон/и/ към маса
+ACC ------------ 12 волта от контактния ключ / в положение запален двигател, не стартер/

L1 ---------------- вероятно мигачи, ляв
L2 ---------------- вероятно мигачи, десен
NO --------------- реле, изход нормално отворен
N ----------------- реле, общ извод
NC --------------- реле, изход нормално затворен
OUT ------------- вероятно изход 12 волта при аларма


Сря Май 24, 2006 7:41 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.
Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Пет Май 26, 2006 12:19 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
zfa159 написа:
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.
Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.


Съгласен! Само с лека забележка... релето явно в този случай е за имобилайзера. Затова има и нормално затворени контакти!


Пет Май 26, 2006 9:01 am
UNREAD_POST 
Цитат:
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.


Не ще да е така ...
Обикновено шоковите датчици са вътре в самата аларма. А и загледай снимката - има регулатор на самата кутия което означава че шоковия датчик е вътре ...

Повечето датчици при задействане подават сигнал към маса и се връзват само с един кабел.

А на релето са изведени и нормално отворения и нормално затворения контакт за да имаш избор активно или пасивно блокиране на двигателя ...


Пет Май 26, 2006 3:54 pm
UNREAD_POST 
според мен L1 и L2 е за светлинната сигнализация,
а релето за централното

алармата на снимката е сън1 която бая прилича на твойта


Пет Май 26, 2006 4:10 pm
UNREAD_POST 
Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването :)

Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.

А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...


Пет Май 26, 2006 4:41 pm
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Колеги, шоковия датчик е запоен на платката, пиезо-кристал с тежест, навън е изведен тримера за регулиране на чувствителността. Означенията L1 и L2 би трябвало да означават нещо равностойно, с два извода, каквото и да е то. Има логика да са два изводите за управление на мигачите, защото ако е един, управлението се разделя с диоди, иначе колата няма да има мигачи. Във всички случаи трябва да се отвори кутията на алармата и с мултицет или крушка за 12 в. или светодиод да се провери какво излиза на съответните изводи. Не трябва да се вярва безрезервно на означенията, те не са стандартни.
Успех!


Пет Май 26, 2006 4:46 pm
Профил
UNREAD_POST 
ilkor написа:
Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването :)

Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.

А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...


Съгласен! :) Най-добре е, като се закачи алармата да се замери и ще стане ясно. Наистина и на мен ми прилича на изводи за мигачи.


Пет Май 26, 2006 5:26 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST и аз да кажа
нали слагам автоаларми да ви кажа че тая аларма е пален боклук и на сичкото отгоре е стар ама много стар модел(набор на шотланския боец)и е "INFORSER".Така че не си заслужава да се занимавате с нея.по добре измислете друг вариянт.едно време тая аларма беше хит.Сега е боклук.има каде каде по хубави и по евтини и по читави. :roll: :shock:

_________________
fiat brava 1.6 16 w


Съб Май 27, 2006 11:08 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
и още нещо ако те интересува .Буксата кадето ти са л1 л2 и т.н. са ти релетата за централното заключване.Абушона които,виждаш червения 10ампера е за мигачите(един кабел и отван се разделят с диоди 3ампера) потенциометара е за шок сензора а релето за блокировка е отделно.Общо зето прилича на сън1.Тоест сун1 прилича на инфорсера.абе спек са и двата вида аларми.Отдавна не ги слагам от години защото са пален боклук.

_________________
fiat brava 1.6 16 w


Съб Май 27, 2006 11:17 pm
Профил ICQ
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Ето появи се логично обеснение на тези L1 и L2 :)

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Съб Май 27, 2006 11:24 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
SIR-сирена *сирената е само шпула
SIR-сирена
+12V-захранване плюс
GND-маса
1N-врати
+ACC-игнишън или захранване при контакт

L1-мигач
L2-мигач
NO-блокировка(при имобилаизер)
N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана)
NC-блокировка(при нормална блокировка)
OUT
зависимост от това дали искаш да си на имобилаизер или нормална блокировка си избираш нма кои краи да варжеш това което искаш да блокираш и се програмира после в самата аларма.
Не я видех добре но няма изходи за централно . Не сам сигурен но мисля че има и токов датчик.
Е от тва по хубаво обяснение не виждам.

_________________
fiat brava 1.6 16 w


Съб Май 27, 2006 11:31 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Цитат:
NO-блокировка(при имобилаизер)
N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана)
NC-блокировка(при нормална блокировка)


Нищо лично ама това обяснение ме разби ...
Това е един прост превключващ контакт на реле ... освен да се връзват някакви жици някъде е полезно и да се знае защо се връзват ...

Изображение


Съб Май 27, 2006 11:56 pm
UNREAD_POST 
нещо не схванах
буксата с л1 л2 нц н но хем е за блокировка и мигачи хем е и за централното

на доста аларми съм виждал че за централното има 2 релета (то може човек и сам да си ги направи) с 6 кабела и на платката (или описанието) си пише (нц н но / нц н но)
аз си мислех че това реле управлява модул за централното като превключва -
но май изобще няма за централно,а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране


Нед Май 28, 2006 10:29 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg