 |
|
Дата и час: Пон Юли 14, 2025 11:46 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
 въпрос за газова плочка
Значи това ми е плочката
http://img227.imageshack.us/my.php?image=img00733hf.jpg
и се чудя,възможно ли е от по-тесните дупки на плочката да се губи мощност при по-високите обороти. Защото над 4000-4500 едвам дърпа и на газ и на бензин. И имали някаква друга алтернатива за да разкарам плочката, но без да дупча карборатора.
10х.
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Вто Май 23, 2006 9:41 am |
|
 |
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
Дупчи кутията.
Аз така съм го реализирал, противник съм на плочките когато не са добре изработени.
Да, може да ти се спъва колата ако са малки отворите (и определено това е причината!).
|
Вто Май 23, 2006 12:31 pm |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
неразбрах кая котия как и защо да дупча, ще ми кажеш ли по подробно
къде да я дупча
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Вто Май 23, 2006 1:05 pm |
|
 |
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
Моята е пластмасова правоъгълна например, твоята май е кръгла желязна ?
Аз съм пробил над отворите на камерите на карбуратора - там са ми 2-та щуцера.
Ако искаш в поредната сбирка Неделя да огледаме ?
|
Вто Май 23, 2006 1:10 pm |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
да за там ще го оставя стига да съм тук, че може ще пътувам по провинцията. Срещата нали е посока сточна гара и от колко часа е.
Таман ще се запозная с някой друг фиатаджия
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Вто Май 23, 2006 1:15 pm |
|
 |
alex12
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 7:54 am Мнения: 159 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Да ,странна плочка.Аз си представях да е като моята.Карбуратора какъв е?
_________________ Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
|
Вто Май 23, 2006 6:02 pm |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
незнам какъв е, до колкото знам е двукамерен- Вебер. Как мога да разбера какъв е за да ви кажа.
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Вто Май 23, 2006 10:47 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Като гледам на снимката, дифузорите са ти между 27 и 28мм. Доколкото разбирам, това е нормален размер. Тоест, липсата на мощност не е от размера на дифузорите. И въобще, дифузори със същият размер са на моя карбуратор (двукамерен Вебер - двигател 1.6л 105к.с.) и си имам мощност навсякъде до около 5500 - 6000 оборота. Наистина над 6000 леко спада.
Това което ме притеснява е, че в плочката ти влиза само един маркуч. Ако втората камера на карбуратора се захранва по някакви вътрешни канали на плочката, възможно е да не стига дебита на газта през тях - тоест при отваряне на клапата на 2 камера, сместта ти да обеднява.
Втората възможност е, да смуче въздух от някъде - например между плочката и карбуратора може да има луфт.
Това което казваш, че не работи на бензин, обаче навежда на мисълта, че проблема е общ - тоест не е свързан точно с газовата уредба.
Как са ти оборотите на празен ход - стабилни ли са? А предварението на запалването? Филтъра сменян ли е скоро?
Аз не бих изключил и два проблема, водещи до еднакъв краен резултат - примерно запушен карбуратор (бензинов филтър) + лоша настройка на газовата уредба (и/или лошо захранване на 2 камера с газ)...
Теоретично погледнато, дифузорите, дори и да са със съвсем малък диаметър, не би трябвало да внасят забележимо съпротивление във въздушния поток, защото имат аеродинамична форма (тръба на вентури). Тяхната функция е само да увеличат скоростта на въздуха до подходящи стойности.
Практически, разбира се не е съвсем така, но съпротивлението което внасят дифузорите не е толкова забележимо, колкото симптомите които описваш ти.
П.П. Сега се сещам - огледай се дали някой майстор не ти е оставил "шапка" под формата на частично стеснение на някой от въздуховодите - правят го със втулка с отвор. Когато не могат да настроят уредбата както трябва, някои го правят този номер и дори не казват на клиента. Е тази втулка наистина внася съпротивление и то голямо. В този случай настройката на ниски и средни обороти става добра, но губиш максималната мощност.
|
Сря Май 24, 2006 2:09 am |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
http://img233.imageshack.us/my.php?imag ... 73b4bt.jpg
на снимката съм отбелязъл колоко е дияметъра на камерата под плочката, както се вижда и според мен има доста голямо стеснение.
Оборотите на празен ход на бензин са стабилни, на газ са леко нестабилни но е въпрос на настройка.
Предварението си нямам на представа как е- но предполагам че е добре, защото никога нито на газ, нито на бензин съм чул детонация- а до колкото знам детонации се получават от голямо закъснение.
Карборатора и аз допуснах че може да е запушен, затова взех един спрей и го пръснах вече доста пъти и няма никаква разлика- та предполагам си е отпушен.
За стеснение на въздухопровода не може и да става на дума, защото преди месец и нещо си направих изцяло нов въздухопровод.
А от голямо значение ли е ако има малки процепи между плочката и карборатора- защото допускам че ще има- с тези прожини с който е хванат, те едвам го държат да не изпадне.
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Сря Май 24, 2006 8:07 am |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
сега се чудя ако махна плочата и сложа медни тръбички да ли ще е по добре или изобщо няма да работи.
ето за това говоря :
http://img210.imageshack.us/my.php?imag ... 73c5to.jpg
А сега се сетих за нещо, значи правиго само на газ- като натиснеш педела на газта до дупка- ама яко и двигатела започва нещо като давене или и аз незнам почва да бръмчи странно и не си вдига оборотите а едвам ги подържа да не паднат. Този проблем са го гледали майстори- играха си с настройките и нито за миг не е изчезвало. Интересното е че дори при 3000-4000оборота пак да го нагазиш пак така се получава.
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Сря Май 24, 2006 8:15 am |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
ForceWere написа: А от голямо значение ли е ако има малки процепи между плочката и карборатора- защото допускам че ще има- с тези прожини с който е хванат, те едвам го държат да не изпадне.
1. Процепи не трябва да има. От там смуче въздух и обеднява сместта.
2. Какъв е профилът на отворите. Би трябвало да е: отгоре малко по-широк, стеснява се бързо до минималният диаметър. след това плавно и на по-голямо разстояние се разширява приблизително до диаметъра на камерата. Отворчетата за газта трябва да са малко под най-малкият диаметър. Иначе казано - профила на дифузора се състои от един къс конус, плавен заоблен преход и дълъг конус. На снимките не се вижда добре, но ми се струва, че при тебе преходите са малко резки. И пак да повторя - стеснението създава съпротивление на потока само ако има ръбове и резки преходи.
3. Това, че при натискане на газта докрай си променя двигателя звука и няма мощност според мене е силно обедняване на сместта на 2-а камера на карбуратора. При тебе обаче няма регулировка отделно на двете камери...
|
Сря Май 24, 2006 9:59 am |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
ще видя как е и ще го нарисувам максимално точно и ще го кача.
А какво мислиш за това с тръбичките.
10х за съдействието
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Сря Май 24, 2006 10:04 am |
|
 |
ForceWere
Кара кола
Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am Мнения: 314 Местоположение: София Бели брези
|
а как да запуша процепите около плочата. Аз мислех със силикон, но се чуда ако тръгна да свалям плочата какво ще правия.
_________________ Tofas- Sahin 1.6 карб.
|
Сря Май 24, 2006 10:07 am |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
ForceWere написа: а как да запуша процепите около плочата. Аз мислех със силикон, но се чуда ако тръгна да свалям плочата какво ще правия.
Аз си направих гарнитурка от картон и я сложих със съвсем малко силикон. Ако питаш мене обаче, помисли за по-добро закрепване на плочката - с тия пружини...
За варианта с тръбичките - лично аз съм силно резервиран...
|
Сря Май 24, 2006 10:26 am |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Няма да можеш да го направиш добре , иначе е добра идея
Или ако имаш познания по стругарство/шлосерство и имаш подходящата среда да го направиш като хората мисля , че ще стане добре.
Дифузьорите не са никак малки, та надали пречат осезаемо на въздуха.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Сря Май 24, 2006 5:36 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |