 |
|
Дата и час: Съб Юни 21, 2025 1:18 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Esper
|
 Какво е това?
Може ли някой да ми помогне като идентифицира този чарк?
Стои монтиран на Темпра 1,9 tdi.
Не че има проблем с него, колата си работи дори и когато го демонтирам. Уредите също.
Любопитен съм обаче каква работа върши или би трябвало да върши.
Успях да проследя че в него влиза датчик за температура монтиран на термостата и датчик който е на горивната помпа. Термо-датчика се оказа с откъснат извод но това е друга тема.
Този монтиран на помпата според мен следи колко е натиснат педала на газта но не съм сигурен.
На мен ми прилича на ECU обаче не мисля че има място в този мотор
Не го намирам и в ел.схемите на модела.
Ще черпя ако разбера що е то 
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Мар 28, 2006 8:38 pm |
|
 |
me_to_u
|
 Re: Какво е това?
Esper написа: На мен ми прилича на ECU обаче не мисля че има място в този мотор
Май май... 
|
Вто Мар 28, 2006 9:07 pm |
|
 |
Esper
|
 Re: Какво е това?
me_to_u написа: Май май... 
Добре, но какво търси при мен?
Не виждам как ще повлияе на двигателя. Ако е за него де.
Както споменах, по нищо не личи че го няма дори като го разкача 
|
Вто Мар 28, 2006 9:15 pm |
|
 |
mark
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 10:14 am Мнения: 34 Местоположение: Елхово
|
При мен модула за запалване Digiplex 2 е същият на външен вид.
_________________
Fiat Tempra 149A3.046
|
Пет Мар 31, 2006 11:11 am |
|
 |
Esper
|
 Чарка
Така, има вече малко повече информация относно това за което питах в началото.
Оказва се че въпросния чарк управлява клапан, който в някаква ситуация пропуска част от изгорелите газове от изпускателния колектор, обратно във смукателния. Грешка, става въпрос за система от два клапана свързани посредством вакуум - взимат го преди сервото. На единия има бобина. Един вид излиза че системата връзва входа и изхода на турбо-компресора... Лудница някаква  Оказа се че са изолирали някога пневматиката и затова сега електрониката не влияе по никакъв начин.
Това от една страна внася малко яснота, но все пак някой да има мнение защо се налага това и сега както е изолирано, какво губя?
|
Съб Апр 01, 2006 6:58 pm |
|
 |
kaci
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Мар 10, 2006 8:21 pm Мнения: 62 Местоположение: София 09 Лозенец
|
Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.
|
Съб Апр 01, 2006 10:57 pm |
|
 |
Esper
|
kaci написа: Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.
Днес говорих с един спец по дизели - той каза същото, както и че цялата система обикновено завършвала земния си път точно както е при мен - с шунтиране.
Каквато е съдбата и на катализатора
Благодаря ти за информацията, беше важно за мен дотолкова, че ми престои смяна на термостат а на него е счупен температурния датчик за тая система.
Впрочем доколкото успях да разбера, клапана свъзващ всмукателния и изпускателния колектор работи - като получи ръчно вакуум, работата на мотора се променя. Предполагам че приблема е бил в електрониката, в клапана дето съм го показал ТУК или дявол знае къде - колата си работи идеално и без това.
:mrgreen:
Последна промяна Esper на Нед Апр 02, 2006 11:59 pm, променена общо 1 път
|
Нед Апр 02, 2006 6:35 pm |
|
 |
kaci
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Мар 10, 2006 8:21 pm Мнения: 62 Местоположение: София 09 Лозенец
|
Проблема е в екологичните норми на които трябва да отговарят автомобилите около и след 90та година(за Швейцария и по рано).Най просто обяснено системата работи по следния начин:част от изгорелите газове се вкарват обратно във всмукателния колектор за повторно изгаряне.Датчика за който говориш позволява(командва температурно)кога да започне този процес.Ефекта от тази система е само и единствено-много сажди във всмукателния колектор(дано ми простят природозащитниците).
|
Нед Апр 02, 2006 7:34 pm |
|
 |
Esper
|
Ясно... Ще се демонтираме очевидно
Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си...
Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа :mrgreen:
Сори за офтопика, просто лично мнение 
|
Пон Апр 03, 2006 1:12 am |
|
 |
Yavor
|
Esper написа: Ясно... Ще се демонтираме очевидно Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си... Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа :mrgreen: Сори за офтопика, просто лично мнение 
Мдаа, а ти представяш ли си като почнем след 10 години да си купуваме втора употреба колите които се произвеждат сега - натъпкани е електроника - дори и дизелите - с много датчици и т.н.????
Онзи ден - чистак ново Пежо 206HDI - е пали като трактор и дими - оказа се че му е качен софтуер???!! за бензиново - 'преинсталираха' го и се оправи....
|
Пон Апр 03, 2006 9:28 am |
|
 |
Esper
|
Ха-ха-ха!
Добре че не е избило Пежото с BSOD на някое кръстовище докато дойде до сервиза
И какво казахте на човека, да не бърка следващия път компютъра с автомобила че поне да може да отида на работа после?
Иначе за електрониката аз точно това имах предвид, като остарее колата става една голяма грижа.
|
Пон Апр 03, 2006 11:27 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |