 |
|
Дата и час: Съб Юни 21, 2025 1:49 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
 смяна на ECU
Днес бях на стенд (Бош 520) за диагностика понеже ми просветва лампичка на инжекциона при продължителна работа на двигателя в диапозона 2000-3000 оборота. Стендът отчете "непозната грешка 2330" - вероятни причини неизправност в компютъра. Следвайки описаната процедура по изчистване на грешките, изваждане на захранващия куплунг на ЕКУ за определено време, в крайна сметка грешката се появява отново след пробег от няколко километра. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем и да го е решил без да сменя ЕКУ-то?
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Пет Мар 31, 2006 5:03 pm |
|
 |
Ferrari
|
 Re: смяна на ECU
bright написа: Днес бях на стенд (Бош 520) за диагностика понеже ми просветва лампичка на инжекциона при продължителна работа на двигателя в диапозона 2000-3000 оборота. Стендът отчете "непозната грешка 2330" - вероятни причини неизправност в компютъра. Следвайки описаната процедура по изчистване на грешките, изваждане на захранващия куплунг на ЕКУ за определено време, в крайна сметка грешката се появява отново след пробег от няколко километра. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем и да го е решил без да сменя ЕКУ-то?
Колата която пише отдолу ли е?
|
Пет Мар 31, 2006 5:26 pm |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
Колата е Брава 1.6 16V ELX - 1996г
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Нед Апр 02, 2006 9:15 am |
|
 |
Ferrari
|
Инжекционната система е на Марели, а не на Бош и конкретно при нея не може да се изчисти грешката с прекъсване на захранването. Съмнява ме да има повреда в ЕКУ.
|
Нед Апр 02, 2006 9:58 am |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
Да, така е, аз просто не обясних, че след изключването на ЕКУ-то за около 20мин, и след това при включване грешката си стоеше. Тогава механика я изтри и направих "пробно пътуване" от няколко колометра. За съжаление грешката се появи отново. Аз също имам усещането, че едва ли компютъра е за смяна, защо съм писал софтуер на асемблер и също ми се е налагало при обработка на грешки да извеждам някакво съобщение от подобен род, което е вярно за част от случаите. За всеки случай съм решил да замеря налягането на бензиновата помпа! Бях писал на форума, че колата сутрин пали след 5-6 сек. въртене на стартера.
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Нед Апр 02, 2006 6:47 pm |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
Споделих за проблема с грешката касаеща смяна на компютъра в един сервиз и според тях тестерите на Бош не са много обективни на италианските автомобили с ЕКУ-та на Hitachi и Magneti-Marelli (каквото е на моята Брава). Според тях най-вероятно колата е с "коригиран" километраж е възможно да я има подобна грешка и в този случай лечението е намиране на кола от същия вид с аналогично ECU и копиране на EPROM. Аз лично съм на друго мнение, но ако някой иам желанието да коментира случая е по-добре да не го подвеждам!
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Пон Апр 03, 2006 5:25 pm |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
 вече пали без проблем
Случайно дадох на контакт и изключих алармата, на не стартирах двигателя веднага след угасването на лампичката на инжектора, а 5-6 сек след това. Запали като "пушка". Пробвах няколко пъти за да се убедя, че не е станало случайно и всеки път колата палеше без проблем. Сега умувам дали не е от алармата, която блокира управлението на инжекторите.
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Чет Апр 13, 2006 10:55 am |
|
 |
Ferrari
|
bright написа: Споделих за проблема с грешката касаеща смяна на компютъра в един сервиз и според тях тестерите на Бош не са много обективни на италианските автомобили с ЕКУ-та на Hitachi и Magneti-Marelli (каквото е на моята Брава). Според тях най-вероятно колата е с "коригиран" километраж е възможно да я има подобна грешка и в този случай лечението е намиране на кола от същия вид с аналогично ECU и копиране на EPROM. Аз лично съм на друго мнение, но ако някой иам желанието да коментира случая е по-добре да не го подвеждам!
На Bravo/Brava километража в таблото може да се манипулира, но реалните километри се пазят и в моторното ECU. Там вече не вярвам да е пипано.
|
Чет Апр 13, 2006 10:58 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |