Дата и час: Пет Юли 11, 2025 7:27 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
За дизелът и настоящия студ!? 
Автор Съобщение
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 11:45 am
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Vladim написа:
EXECUTE говоря ти за постоянно каране, а не седмица-две. Много ясно, че силният тока на акумулатора не пречи на колата, напротив! Проблема е, че колата ти ще пречи на акумулатора и няма да му създава комфотни условия за добър живот. Хубаво е да се съобразяваш с това, какво препоръчва прозиводителя на колата ти, ако искаш да я имаш дълго и безпроблемно. Мисля, че бях ясен, не ми се разтягат повече локуми.



ми не беше ясен, както и сега си противоречиш -хем казваш, че акумулатора няма да пречи на фиата, хем- да се съобразявам с производителя не на акумулатора, а на колата- ей туй ако не са локуми- немам думи ;)
аре със здраве и голем акумулатор на фиатара- ...... фиата ти казвам ...... зимата нема такова нещо ;)

и без тва требе акумулатора да се разрежда напълно и напълно да се зарежда, еми като падне нацяло го вадя, зареждам и газ докато се стопли.....ще му е добре мисля ;)
аре


Модериран пост
Zaphod


Пет Яну 27, 2006 5:38 pm
Профил
UNREAD_POST 

Модериран пост
Zaphod


Пет Яну 27, 2006 5:43 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 11:45 am
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 

Модериран пост
Zaphod


Пет Яну 27, 2006 7:16 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Значи за да ти е мирна главата и за да ти работи акумулатора както трябва е необходимо да си смениш и алетернатора... с такъв подходящ (по-мощен) за новия акумулатор, така, че да се зарежда с определен ток за определено време :wink: По-този начин ще ти работи акумулатора по-добре и ще ти издържи по-дълго.

Това със стартовия ток не означава, че автомобилът ти удърно пали със/дръпа ток 800А :shock: а означава, че акумулатора може да издържи удърно натоварване и кратковременна консумация на ток до 800А, от което твоят автомобил няма нужда. В действителност за моята Мареа изискванията са за 162-198А...

А сега по моята сага... В момента акумулатора е в стаята и се зарежда с едно "зарядно" което го направих с подръчни материали преди час... Като се има в предвид, че го зареждам с 14V/1.5A ще има да почакам бая време.. но сега актуалното му състояние е 12.3V (което е доста над 11.8V). Лошата новина е, че електролита е под минималното ниво, а акумулатора е необслужваем.. така, че няма да ми се размине покупката на акумулатор.. дори и да запаля със сегашният...

_________________
FIAT Marea


Пет Яну 27, 2006 9:27 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 8:41 pm
Мнения: 447
Местоположение: Ловеч
UNREAD_POST 
По въпроса с акумулаторите ето и моето мнение. Противно на заводските предписания аз винаги съм поставял по големи акумулатори на моите автомобили. На Уното 1.3 дизел вместо 45ампер часа както е оригиналния му поставихме 84ач.и така си кара 5-6 години без да ми дефектира генератора.Мерцедеса ми също беше дошъл от германия с нов 45амч уж нещо бързо стартерен и действително докато не даде накъсо една клетка нямаше проблем паленето. Сега от две години съм му поставил монбат 84ач и си работи безупречно.Така че по големите амперчасове не създават проблем на генератора това е извод от моята дългогодишна практика.За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.

_________________
Пунто 1.2 пълен инжекцион --ГОЛЯМАТА РАБОТА !!!


Съб Яну 28, 2006 12:27 am
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
коцев написа:
За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.

Използвам добавки редовно. Филтъра е сменян декември месец. Колата не пали.
Утре слагам акумулатора зареден до дупка.. и ако не запали.. значи проблема е 100% в горивото...

_________________
FIAT Marea


Съб Яну 28, 2006 1:07 am
Профил
UNREAD_POST 
коцев написа:
По въпроса с акумулаторите ето и моето мнение. Противно на заводските предписания аз винаги съм поставял по големи акумулатори на моите автомобили. На Уното 1.3 дизел вместо 45ампер часа както е оригиналния му поставихме 84ач.и така си кара 5-6 години без да ми дефектира генератора.Мерцедеса ми също беше дошъл от германия с нов 45амч уж нещо бързо стартерен и действително докато не даде накъсо една клетка нямаше проблем паленето. Сега от две години съм му поставил монбат 84ач и си работи безупречно.Така че по големите амперчасове не създават проблем на генератора това е извод от моята дългогодишна практика.За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.

Точно казано колега следях тука глупостите за акумолаторите ама не ми са занимава да споря.И 1000000 ампер часа да сложиш на колата си няма проблем само волтажа да ти отговаря. Ития глупости за 11 волта не ги знам кви бяха ама ако напрежението на акумолатора падне под 6 волта повече този акумолатор не може да се възтанови колкото и да го зареждаш заряда му няма да трае повече от 48 часа тва го учих в средното ми специално по токозахранващи устройства


Съб Яну 28, 2006 1:10 am
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
gdd55 написа:
Ития глупости за 11 волта не ги знам кви бяха ама ако напрежението на акумолатора падне под 6 волта повече този акумолатор не може да се възтанови колкото и да го зареждаш заряда му няма да трае повече от 48 часа тва го учих в средното ми специално по токозахранващи устройства

Почвам да се притеснявам за тебе :roll: :mrgreen: 6 волта :mrgreen: добре имаме си нов рекордьор :wink:

_________________
FIAT Marea


Съб Яну 28, 2006 1:17 am
Профил
UNREAD_POST 
perlsite написа:
gdd55 написа:
Ития глупости за 11 волта не ги знам кви бяха ама ако напрежението на акумолатора падне под 6 волта повече този акумолатор не може да се възтанови колкото и да го зареждаш заряда му няма да трае повече от 48 часа тва го учих в средното ми специално по токозахранващи устройства

Почвам да се притеснявам за тебе :roll: :mrgreen: 6 волта :mrgreen: добре имаме си нов рекордьор :wink:

Айде почна се аве тва е минимум след който не може да се зареди посмъртно.Не че на 6 волта ще ти върти стартера отиди в някоя библиотека някаде по-научиш нещичко ползваи учебника на стефанов,на юдов или на който си поискаш аз не ти говоря глупости тука да са базикаме рекордьорче. 5 години тв и радио техника уча сега сам 3та година компютърни системи и технологии дай да не спорим за ток и жици а кво ше кажеш рекордьорче.
Малко са поувляках май амаако някой не е съгласен с нещо мисля 4е се успорва и се слагат факти не вклиучване на тарикати тука рекордьори и незнам си кво


Съб Яну 28, 2006 1:44 am
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 8:41 pm
Мнения: 447
Местоположение: Ловеч
UNREAD_POST 
И по въпроса с разреждането на акумулатора си имам мое мнение .Миналата година вземайки багажа от багажника на мерцедеса не съм го бил затворил добре и крушката която осветява багажника е останала да свети. След два дни отивам да паля и няма грам ток .Акумулатора изтощен до край. Зареждах го 24 часа с малък ампераж и ето че цяла година нямам проблеми.Така че разреждането до край не значи че акумулатора си заминава. Има обаче едно но. Зависи как става разреждането . При мен е било с малък ток продължително време докато при теб е било за кратко време но с яко напъване и тогава може вътре клетките да са се разрушили.
Имах Застава Юго 11 години я карах с оригиналния и акумулатор ТРЕПКА се казваше и с него я продадох.Не е за вярване но е факт. От 1975 до 1984 г съм карал Жигули и тогава нямах гараж .В такова студено време сутрин слагам манивелата и завъртам няколко пъти без контакт. После дам контакт и с едно завъртване на манивелата колата палеше . Просто ми беше жал да тормозя акумулатора в такива студове. това е от моя опит а то сегашните коли нямат манивели и тоя номер не минава :D

_________________
Пунто 1.2 пълен инжекцион --ГОЛЯМАТА РАБОТА !!!


Съб Яну 28, 2006 1:45 am
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
gdd55 написа:
...един тон глупости...

Почна се... сега ще си мерим пишките... завършил съм магистратура ТУ-София, специалност Електротехника!
Щом си КСТ, отиди до 12 учебен блок, потърси проф.Минчев и го питай пича да ти обясни пропуските които имаш.
Критичният минимум е 1.7 волта НА АКУМУЛАТОРНА КЛЕТКА! За 12 волта, това са 6 клетки по 2 волта - това са технологични стойностти и изисквания (протичащи химични реакции), точно както НЯМА БАТЕРИЯ 1.2 волта литиево-йонна!
При 7 волта акумулатора отдавна ще е започнал да се разрушава... Друг основен проблем (освен липсата на първите ти 7 години) е, че генрализираш.. и не взимаш в предвид различните типове акумулатори, където критичните стайности на разряд са различни...

_________________
FIAT Marea


Съб Яну 28, 2006 2:21 am
Профил
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Вто Авг 16, 2005 7:09 pm
Мнения: 43
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Аиде и аз да включа за спорта ;)
Ами това за мин (безопасно така да се каже) напрежение на клетка всички семе го чували или учили, но на практика ми се случи нещо друго.
Преди 2 години (зимата) поради преблеми с алтернатора (утечка) една сутрин се качвам в колата и тя ни вопъл ни стон. Меря акумулатора(МОНБАТ) беше паднал под 2 волта, помисих че е заминал. Да ама след 2 дни зареждане и малко експерименти от моя страна с по-силни и слаби токове мога да кажа че сллучката не му се отрази ни най-малко на здравето. Днес 2 год по-късно пали парфектно, че дори оня ден бях сбършил бензина и го въртях в тоя студ сигурно 15-20 мин, след което като го мернах - 12.8 волта. Абе акумулатор слънце.
Вече е някъде към 4 год, перфектен.
А по въпроса с по-големия капаците съм 100% съгурен че няма никакви проблеми, че дори мисля е и по-добре.
Айде със здаве...

_________________
Fiat Marea 1.6 16 - 1999


Съб Яну 28, 2006 11:16 am
Профил
UNREAD_POST 
perlsite написа:
gdd55 написа:
...един тон глупости...

Почна се... сега ще си мерим пишките... завършил съм магистратура ТУ-София, специалност Електротехника!
Щом си КСТ, отиди до 12 учебен блок, потърси проф.Минчев и го питай пича да ти обясни пропуските които имаш.
Критичният минимум е 1.7 волта НА АКУМУЛАТОРНА КЛЕТКА! За 12 волта, това са 6 клетки по 2 волта - това са технологични стойностти и изисквания (протичащи химични реакции), точно както НЯМА БАТЕРИЯ 1.2 волта литиево-йонна!
При 7 волта акумулатора отдавна ще е започнал да се разрушава... Друг основен проблем (освен липсата на първите ти 7 години) е, че генрализираш.. и не взимаш в предвид различните типове акумулатори, където критичните стайности на разряд са различни...

Добре няма да спорим просто неискам само казвам че незнам ти какви акумолаторимаш предвид за колата може литиево йонни ,или литиево кадмиеви.Нас са на учили 6 волта и незнам какво ти се разпада в акумолатора.КОгато напрежението стане под 6 волта процеса става необратим електроните спират да се движат.Днес има един шибан изпит ако го взема ще ти сканирам материал и ще го кача ако ме скасат ще ближа рани.
Не искам да споря повече.И извиняваи дето те понаредих малко


Съб Яну 28, 2006 12:02 pm
UNREAD_POST 
Дет се вика... в спора се ражда истината! :)

Цитираното от мен напрежение спред, което в проценти се определя здравето на акумулатора (12.66в. - 100%, 12.3в. - 50%) съм го видял в сервизно ръковдство на Фиат Брава. И, както казах и преди е някакъв ориентир, а не точен показател, защото в крайна сметка е по-важен токът, а не напрежението при палене. Но тъй, като напрежението се мери по-лесно, ето един начин да сме наясно, къде сме според въпросното ръководство, а не учебници по електротехника (не че ги подценявам).

Колега коцев, писах че при монтаж на по-голям акумулатор алтернатора няма да смогва да го зарежда добре, а не, че има опасност за него!

Модериран пост
Zaphod


Съб Яну 28, 2006 4:24 pm
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 8:41 pm
Мнения: 447
Местоположение: Ловеч
UNREAD_POST 
Но пък практиката показва друго .Щом толкова години го карам ако не се е зареждал добре щял съм да имам проблеми а до сега не съм имал :D

_________________
Пунто 1.2 пълен инжекцион --ГОЛЯМАТА РАБОТА !!!


Съб Яну 28, 2006 5:03 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg