
Re: Фундаментално за газовата уредба
Това са блоковите схеми на 3-те варианта за газава моноинжекция:
1) Първият ползва еднофазен безчетков селсин като най-точен и най-надежден ъглов датчик за мърляви условия. Голям зор ще е разработването му, куплиранито за вала на дроселната клапа. Закрепянето най-вероятно ще бъде за профилна планка към болтовете на фланеца на всмукателния колектор.
Това е най-доброто решение комбиниращо минимален разход и максимална мощност - динамична и статична.
2) и 3) са компромисни евтини варианти при които първата производна на ускорението се влошава.

Собствениците на моноинжекциони могат да включат управляващия соленоид за газ през едно неинвертиращо електронно реле като това на схемата горе. Сигнала се взима от кабелчета на бензиновия инжектор. За пуснат двигател няма проблем, но запалването е малко по-различно.
Това тук е ECO-BOX - нищо особено.

Една сензорна клапа, един управляващ соленоид, 2 релета, един предпазител 20А и един диод в предпазителна вложка. Едното реле и предпазителя са за подгрева. Действието на модула действително е много просто. При ускоряване с механичнта ускорителна помпа двигателят създава повече вакуум, който действа на сензорната мембрана. Следят се оборотите на двигателя, температурата на водата, температурата на въздуха във въздушния филтър и крайно отпуснато положение на жилото за газта. Всичко това е направено някога от италианците.

Сега малко за икономичен режим 2/спортно каране:
Цаката е в охлаждане на двигателя с атмосферен азот, понеже въздуха сдъдржа 80%.
Спомнете си някогашните карбуратори Озон. Този път обаче не следм за крайно отпуснато положение на жилото за газта, а определяме знака на първата производна от движението жилото на газта. Отново следим температура и обороти. И при изпълнени условия се затваря нормално отворения управляващ соленоид за пропан-бутан. Липсата на горене в цилиндрите разбира се води до понижаване на температурата в машината, но термостата във водния кръг осигурява достатъчно добър баланс за да не преохладим бързо.
-Значително са понижава разхода на гориво;
-Подобрява се спирачния режим на машината при спускане на скорост;
-Няма гърмене през ауспуха;
-При превключване на предавки двуцевката не гърми, защото горивото е спряно;
-Липса на самодетонации от рязката смяна на натоварване към празен ход;
-По-малко вредни емисии.
"Спортното" каране разбира се само така се нарича. Съвсем малко се подобрява динамиката на автомобила, поради частичното охлаждане при влизане в завой на ниска предавка и последващо ускорение с повечко газ. Тази повечко газ обаче се дозира допълнително в системата. Подава се когато първата производна на жилото на газта стане с положителен знак, а се спира когато стане с отрицателен и нулев знак или когато се изчерпа времето в таймера. За двукамерни карбуратори, това ускорение се прекратява когато се стигне до отваряне на втора камера. По същия начин трябва да бъде и при инжикционите. Това зависи единствено от желанието на водача дали иска да изцеди душицата на двигателя. При спортния режим температурата се повишава!

Дължината на маркуча от солиноид до всмукателен колектор не бива да е по-голяма от 25cm, заради инертността на газа. При мен поради консктруктивни пречки е 20cm на втора камера, и не оказва видимо вредно въздествие дори при рязко настъпване на голям баир ~70%. Ако сменя соленоида от проходен на профилен - ще спадне до 7cm.(днес я направих 15cm)
Общо взето се получава един интелигентно управляван двигател. При икономичен режим 2 пестим гориво, а при спортен режим караме с по-голяма динамика в завоите.
Начесах си крастата и повече не ми се занимава

П.П:
Ако на някой му изгори обогатителя на горивния канал (електрическата ускорителна помпичка зад вакуумната клапа на смукача, която ECO-BOX управлява) -> съпротивление 24 Ома, което прави мощност 6W и съвпада с функцията която изпълнява.
Ако изгари соленоида за празен ход или соленоида за управление на механичната ускорителна помпа (също контролиран от ECO-BOX) -> 84-:-116 Ома.
Правилото за измерване на индуктивнасти гласи, че на бобина не се мери активно съпротивление, защото пренасищането на магнитопровода при постоянен ток я прави по-проводима. Да, ама то важи за високоволтови бобини с големи индуктивности. Ако измерим R на соленоид за пропан-бутан ще видим 12 Ома при 12V, което прави ток от 1А. И напълно отговаря на заводските данни.
От там насетне лесно може да се сметне дължината на проводника необходим за пренавиването.