|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 2:53 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Харесах си фиат марея 1.9 ТД-100 к.с.
Автор |
Съобщение |
ivannik
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:44 am Мнения: 9 Местоположение: Шумен
|
Харесах си фиат марея 1.9 ТД-100 к.с.
Здравейте почитатели на марката фиат!
Отдавна харесвам тази марка и сега ми се отдава случай да си взема такава.Намерих марея 1.9ТД-100к.с.-комби, произведена януари 1999 година с означения ELX.Четох,че това означение показва нивото на оборудване с екстри,но тази няма ABS,което ме озадачава малко.Колата е с българска регистрация,всичко платено до края на 2009 година,с ресурс на маслото още 2000 километра и на ангренажният ремък 25000 километра, с четири нови зимни гуми,но със свършил акумулатор.Цената,която ми искат е 3800 лева.Вътре е много добре поддържана,отвън има 1-2 козметични забележки,които не са фрапиращи.Двигателя работи добре,няма течове при прегледите отдолу,с изключение,че е бил пукнат картера в единият край и е заварен,няма теч или сълзене на масло от там.Има два проблема,които искам да споделя и да получа съвет как да постъпя.При подаване на газ се чува едно засилващо се или отслабващо виене в зависимост от това дали подаваш газ или я отнемаш.Проблема явно е от турбото,но не знам дали взема от някъде въздух или е от самото турбо,което вече сдава багажа.Четох,че май турбото работело постоянно,а не се включвало при определени обороти-така ли е?Другият проблем е,че при въртене на волана в ляво или дясно се чува скърцане като от триеща се гума.Четох тука във форума,че може да е от макферсоните или от тампоните,като проблема се отстранявал със смазване,но не знам как се смазва макферсон и дали не е от само от тампоните,защото звука е точно като скърцане на гума.
Благодаря предварително и се извинявам за дългият пост.Дано някой,който е имал същите проблеми и ги е решил да си каже мнението и да даде съвет.
С уважение,
Иван Иванов.
|
Нед Май 24, 2009 7:04 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Турбото наистина не се включва и спира, а е постоянно под въздействието на изгорелите газове. Просто газовете трябва да са повечко и с по-висока скорост за да се развърти достатъчно и да почне да помпа. Не е нормално да чуваш отчетливо свирене. Нормалния звук от турбо е съвсем леко свистене като далечен звук на зъболекарска бормашинка (карам чисто нов турбодизел и сравнявам с него).
Другото ти притеснение си е от тампоните на макферсона. Тук ремонта не е скъп. Мен обаче ме притеснява още нещо. Картерът е направен, но какво има вътре. На FIAT маслената помпа е много близо до стената на картера. Дали и тя не е ударена и да не създава необходимото маслено налягане. Не е лошо да се направи преглед на колата в сервиз.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Нед Май 24, 2009 10:19 am |
|
|
ivannik
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:44 am Мнения: 9 Местоположение: Шумен
|
Ferrari написа: Турбото наистина не се включва и спира, а е постоянно под въздействието на изгорелите газове. Просто газовете трябва да са повечко и с по-висока скорост за да се развърти достатъчно и да почне да помпа. Не е нормално да чуваш отчетливо свирене. Нормалния звук от турбо е съвсем леко свистене като далечен звук на зъболекарска бормашинка (карам чисто нов турбодизел и сравнявам с него). Другото ти притеснение си е от тампоните на макферсона. Тук ремонта не е скъп. Мен обаче ме притеснява още нещо. Картерът е направен, но какво има вътре. На FIAT маслената помпа е много близо до стената на картера. Дали и тя не е ударена и да не създава необходимото маслено налягане. Не е лошо да се направи преглед на колата в сервиз.
Относно турбото- звукът наистина не е силно и отчетливо свирене,а по-скоро както казваш е свистене,но се чува слабо и това ме притеснява-мислех си,че не трябва изобщо да се чува.Като подам газ и това свистене се усилва съобразно подаването на газ и отслабва,като намаляват оборотите.Дано се изразявам точно.Относно картера-заварката е колкото монета от един лев и се намира от страната на дясното колело в предната част на картера-явно е бил спукан-от огледа не се виждат големи поражения-явно е сълзяло или нещо подобно.Тампоните на макферсона трябва ли да се подменят или може да се мине само със смазване,както прочетох в един от постовете.Верно,че без да се види надали може да се даде точна диагноза,но все пак.Липсата на ABS е недостатък,но аз съм шофьор на възраст и не въртя много километри,така,че може да се мине и без него.Цената от 3800,която е крайна не е ли височка или като се вземе в предвид ,че е обслужена и с нови 4 зимни гуми може да се приеме за нормална?
С уважение.
И.Иванов.
|
Нед Май 24, 2009 11:15 am |
|
|
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Цената е реална, а за тампоните ти препоръчвам смяна. Както описваш звука на турбото мисля, че е нормален.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Нед Май 24, 2009 3:44 pm |
|
|
ivannik
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:44 am Мнения: 9 Местоположение: Шумен
|
Ferrari написа: Цената е реална, а за тампоните ти препоръчвам смяна. Както описваш звука на турбото мисля, че е нормален.
Колата я гледахме с моят син,който е електроинженер и неговото мнение е,че звука е по-скоро от въздух,който или влиза или излиза от пробит или неуплътнен гумен въздухопровод на турбото.Може ли звука да е от това?
С уважение.
И.Иванов.
|
Нед Май 24, 2009 4:53 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|