Дата и час: Пет Юни 20, 2025 10:29 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Тест на куплунга на бензиновата п-а 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Май 30, 2005 11:32 am
Мнения: 84
Местоположение: София, Западен парк
UNREAD_POST Тест на куплунга на бензиновата п-а
Понеже нещо ми се прецака уреда за нивото на горивото (стои на 0 и лампата си свети при пълен резервоар) се чудя дали повредата може да се локализира чрез куплунга към бензиновата помпа?
Устройството за отчитане нивото на бензин в рез-ра е прикрепено към помпата и подава сигнал към таблото, та може да се предположи, че два от контактите на куплунга на помпата са точно за това. Обаче не се знае кои! Ако почна да укъсявам (с мосче) два по два контактите на куплонга и да следя за промяна в положението на стрелката на таблото би трябвало в един момент да уцеля двата контакта, които служат за отчитане на нивото на бензина. Ако нито една от комбинациите не сработи значи проблема е между помпата и таблото. В противен случай ще трябва да се прегледа рамото на поплавъка или да си търся друга помпа.
Въпросът е: може ли с укъсяването на произволни контакти от куплонга (при изваден от помпата куплонг) да предизвикам някаква друга повреда???

_________________
Изображение
Bravo 80 SX 1.2


Сря Окт 12, 2005 9:55 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm
Мнения: 961
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
1. Незнам точно какви са изводите на буксата, но щом е за помпата - то там отиват и 12В за захранването и .... за да мериш нивото трябва колюча да си дал на контакт ... следователно на буксата може да се е появило напрежение +12В - трябва преди това с уред да замериш това ...за да не окъсиш към маса ...
2. Ако имаш схема - ел. на колата - по цветовете кабели може да разбереш точно кои са тези на нивомера - който по принцип е един потенциометър чието съпротивление се мени в зависимост от нивото а на определено място до нулата има контакт постоянен за лампата за резервата, така че ако заеш кои са точните кабели по лесно би станало.
3. надявам се разбра обяснението ми ... :wink:

_________________
Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369


Чет Окт 13, 2005 8:05 am
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
Колеги, поне при мен на Типото кабелите на нивомера са си отделно, два броя между който ина определено съпротивление генерирано от пистите на датчика в резервоара.
Сигурен съм че може да се симулира дори пулен, полупълен и т.н. резервоар стига човек да има едно променливо съпротивление (потенциометър) - слагаш го и въртиш и настройвах колко да ти показва стрелката.
Е, хубаво е обаче да се измери предварително омажа на пистичките за да се подбере подходящ потенциометър.


Чет Окт 13, 2005 9:02 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Май 30, 2005 11:32 am
Мнения: 84
Местоположение: София, Западен парк
UNREAD_POST 
Излезе, че уреда на таблото си е OK, стрелката се лепи на max като се укъси 3 и 4 контакт. Днес ще вадя помпата да видя дали не е нещо механично.

_________________
Изображение
Bravo 80 SX 1.2


Чет Окт 13, 2005 9:36 am
Профил
UNREAD_POST Re: Тест на куплунга на бензиновата п-а
Ernom написа:
.... може ли с укъсяването на произволни контакти от куплонга (при изваден от помпата куплонг) да предизвикам някаква друга повреда???....

Според мен не. При даване на контакт дедйствително се подават +12в към помпата, НО ако двигателят не заработи в следващите няколко секунди (а това няма как да стане при изваден куплунгна помпата) ЕКУ-то изключва захраването :arrow: изчакай малко и давай смело :wink: няма какво да стопиш. Не знам как е на пунто, но като гледам на типото схемата, към уреда заа нивото отиват 2 кабела м/у които е свързан датчика (т.е. той не е както другите с единия край към маса) Ако го замостиш би трябвало да ти покаже пълен резервоар. По тази логика ако ти показва постоянно празно е възможно някъде да имаш лош контакт или прекъснат кабел по веригата м/у датчика и уреда. Но то като го замостиш ще се разбере.


Чет Окт 13, 2005 9:45 am
UNREAD_POST 
Ееееее, докато го напиша си отговорил :D
Значи в такъв случай най-вероятно е блокирал поплавъка на датчика. При мен беше подобен проблема, само дето показваше малко над 0, независимо колко бензин имам. Отваряне, почистване... вече втора година работи идеално.


Чет Окт 13, 2005 9:50 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg