 |
|
Дата и час: Вто Май 20, 2025 8:17 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
kilar
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm Мнения: 130 Местоположение: София, жк Люлин
|
Не.
|
Нед Окт 09, 2005 11:44 pm |
|
 |
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
Mazgarev написа: аз на мойта Брава, която е за 95 ако и сипя 98 може ли нещо да прецакам по двигателя?
Brava не е за 95, а е за най-малко 95 октано в бензин! така че напротив...
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Пон Окт 10, 2005 2:14 pm |
|
 |
mariobg
|
:!:
Последна промяна mariobg на Вто Мар 14, 2006 6:43 pm, променена общо 1 път
|
Вто Окт 11, 2005 4:16 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
|
Чет Ное 10, 2005 3:05 pm |
|
 |
kiro_of_the_day
|
 ПРЕГОВОРНА ПОЗИЦИЯ ПО ГЛАВА 10 “ДАНЪЧНА ПОЛИТИКА на Р Българ
1. Оловен бензин
В ЕС ставката е единна. Минималната ставка за Общността за оловния бензин е 337 евро за 1000 литра /чл. 3 от директива 92/82/ЕИО/.
В Република България:
§ Размерът на ставката не е единен. Съществуват 2 ставки в зависимост от октановото число.
§ размерът на ставката е по-нисък от минималния за Общността:
- за оловен бензин с октаново число по-малко от 98 - 300 лв за тон /114 евро за 1000 литра/;
- за оловен бензин с октаново число 98 или повече - 550 лв. за тон /210 евро за 1000 литра/;
Производството, вносът и употребата на територията на страната на оловосъдържащи бензини се забраняват от 31 декември 2003 г. в съответствие с Националната програма за постепенно прекратяване на производството и употребата на оловни бензини в Република България, приета с Решение № 173 от 1998 г. на Министерския съвет.
2. Безоловен бензин
В ЕС ставката е единна. Минималната ставка за Общността за безоловния бензин е 287 евро за 1000 литра.
Съгласно т. 14.2.1 от Тарифата за акцизите
§ размерът на ставката не е единен. Съществуват 2 ставки.
§ размерът на ставката е по-нисък от минимума за Общността:
- за безоловен бензин с октаново число по-малко от 98 - 300 лв за тон /около 115 евро за 1000 литра/
- за безоловен бензин с октаново число 98 или повече - 500 лв.за тон /около 192 евро за 1000 литра/
Република България ще въведе единна ставка по отношение на безоловния бензин със Закона за изменение и допълнение на Закона за акцизите не по-късно от 01.01.2006 г.
Република България ще увеличи размера на акциза до достигане минималния за Общността – 287 евро за 1000 литра до 31.декември.2011г.
Газьол за задвижване
Съгласно т.17 от Тарифата за акцизите размерът на акциза за облагане на газьола за задвижване /дизел/ е 110 лв. за тон /около 47 евро за 1000 л срещу 245 евро за 1000 л минимален за Общността чл.5 (1) от Директива на Съвета 92/82/ЕИО /.
Република България отправя искане за преходен период от 5 години до 31 декември 2011г. по отношение прилагането на минималната акцизна ставка върху безоловния бензин и дизела съгласно чл.4 и чл.5 от Директива на Съвета 92/82/ЕИО.
Мотивация
При повишаване на акциза и достигане на минималния за Общността при равни други условия цената на дребно на А 95H ще се увеличи с около 30% / т.е. от 1.35 лв за литър ще стане 1.75 лева за литър, за дизела с около 39% / т.е. от 1.20лв за литър ще стане 1.66 лева за литър/.
Имайки предвид факта, че рязкото увеличаване на ставката за безоловния бензин, както и за дизеловото гориво използвано за задвижване ще има значително пряко влияние върху увеличаването на разходите на домакинствата и на бизнеса, разходите за транспорт, които представляват голяма част от всички разходи, както и ще насърчи незаконния внос /контрабандата/ на тези горива, Република България иска преходен период до 31.декември.2011г. за достигане на минималната ставка. Инфлационният ефект върху българската икономика ще бъде сумарно около 8% или над 43% от цялата прогнозирана инфлация за периода.
|
Вто Ное 15, 2005 4:29 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
ем аз пък на моето типо (1.1 карбуратор) установих следното.Градско от един Шел ми гори 11 на 100 95Н а от друг 8.5 на 100 95Н.Някой да има обяснение?
Отделно не съм съгласен че типо 1.4 е за 95 и нагоре.В книжката (италианската) ясно пише 93.
Другото което е - когато си свалих колата от автовоза в нея имаше няколко литра бензин (италиански) и колата си палеше гумите на 2-ра с него и работеше като котенце.След като свърши сипах от Шел 95 В Пауър и нямаше ама нищо общо с италанския.Изводът какъв е - според мен няма значение фирмата от която зареждаме а конкретната бензиностанция защото поне за Шел установих че всяка си е за себе си като качество и май-май количество на продукцията която зареждаме.Вижда ми се просто абсурдно с 6 литра бензин 95 да мина единия път 55км а другия 75.
Сега сипах от Опет 95Н (говоря за в София да поясня) и ще видя и коментирам но колата върви добре.
|
Вто Яну 10, 2006 9:06 pm |
|
 |
Alexius
Член на клуба
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 3:34 pm Мнения: 743 Местоположение: София 11 Красна Поляна
|
zfa159 написа: ем аз пък на моето типо (1.1 карбуратор) установих следното.Градско от един Шел ми гори 11 на 100 95Н а от друг 8.5 на 100 95Н.Някой да има обяснение? Отделно не съм съгласен че типо 1.4 е за 95 и нагоре.В книжката (италианската) ясно пише 93. Другото което е - когато си свалих колата от автовоза в нея имаше няколко литра бензин (италиански) и колата си палеше гумите на 2-ра с него и работеше като котенце.След като свърши сипах от Шел 95 В Пауър и нямаше ама нищо общо с италанския.Изводът какъв е - според мен няма значение фирмата от която зареждаме а конкретната бензиностанция защото поне за Шел установих че всяка си е за себе си като качество и май-май количество на продукцията която зареждаме.Вижда ми се просто абсурдно с 6 литра бензин 95 да мина единия път 55км а другия 75. Сега сипах от Опет 95Н (говоря за в София да поясня) и ще видя и коментирам но колата върви добре.
Основната разлика идва от качеството на българските горива, а като се има впредвид и че сипваш от "ШЕЛ" 
_________________ Alfa 156 SW 2.4 JTD
Fiat Brava 1.6 16V
  
www.locksmith-bg.com
|
Вто Яну 10, 2006 11:24 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ама то е ясно това ама забележи каква е разликата от Шел до Шел просто.....
|
Сря Яну 11, 2006 12:02 am |
|
 |
hit-ko
Член на клуба
Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm Мнения: 2046 Местоположение: Ямбол
|
Каква е разликата в качеството на горивата на Шел, след като и те са произведени в Лукойл?
_________________ FIAT-SPORT
|
Сря Яну 11, 2006 7:31 am |
|
 |
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
разредени са просто 
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Сря Яну 11, 2006 11:13 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
По-преди бях прочел някъде из темата че 95 бил с червен цвят според стандарта.Да обаче на Шел 95-а (обикновенния) си е съвсем съвсем зелено-синкав :arrow: или е 92 (на цвят поне е същия) или нещо което няма нищо общо с бензините...и мирише даже на корселин (става дума конкретно за Шел Младост на Цариградско Шосе в посока Пловдив).
|
Сря Яну 11, 2006 12:21 pm |
|
 |
tzetzo_slavista
Кара кола
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:56 pm Мнения: 287 Местоположение: Бъкстон
|
А ще се усети ли разлика ако заредя не с обикновен дизел, а с V-Powеr Dizel (освен в портфейла разбира се) 
|
Пон Яну 30, 2006 9:02 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |