| Автор | Съобщение | 
        
			| zezi_ok Кара велосипед 
					Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 2:33 pm
 Мнения: 27
 Местоположение: Плевен
   |   4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!Ами понеже не съм много в час. Да попитам може ли да прецакам двигаделя ако от време на време я настъпвам до 4500 (началото на червените чертички при оборотомера)
обикновенно си я карам с 2000-3000 оборота. (на колко е най полезно) Става дума за MAREA JTD 105 99Г.
 
 
 | 
		
			| Съб Май 17, 2008 11:30 am | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Ferrari Фиат идол 
					Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm
 Мнения: 5921
 Местоположение: София 13 Надежда
   | Оборотите са допустими за мотора, а и има ограниюител за максимални обороти така, че не можеш да ги прехвърлиш. _________________
 Семейният бутик
 The Family Boutique
 
 
 | 
		
			| Съб Май 17, 2008 11:49 am | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zezi_ok Кара велосипед 
					Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 2:33 pm
 Мнения: 27
 Местоположение: Плевен
   | Aми аз не се притеснявам да ги прехвърля ами да не би да му скъсявам живота по този начин 
 
 | 
		
			| Съб Май 17, 2008 12:01 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Ferrari Фиат идол 
					Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm
 Мнения: 5921
 Местоположение: София 13 Надежда
   | Подложен е на по-интензивно износване, но не е нещо фатално. Другото което бих казал е, че няма смисъл от газене. Това е дизел, а той е най-силен в оборотите на въртящия си момент (около 2000). _________________
 Семейният бутик
 The Family Boutique
 
 
 | 
		
			| Съб Май 17, 2008 12:03 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| hit-ko Член на клуба 
					Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
 Мнения: 2046
 Местоположение: Ямбол
   |   Re: 4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!zezi_ok написа: Ами понеже не съм много в час. Да попитам може ли да прецакам двигаделя ако от време на време я настъпвам до 4500 (началото на червените чертички при оборотомера)обикновенно си я карам с 2000-3000 оборота. (на колко е най полезно) Става дума за MAREA JTD 105 99Г.
По принцип е вредно форсирането до червения сектор когато си на място и колата не е на скорост!!!
 Но когато си на скорост, мотора е натоварен, това не е проблем!
 Но , ако я настъпваш до тези обороти и тогава сменяш предавката, уверявам те, че набираш по-бавно отколкото ако си сменяш предавките на около 2500 - 3000 об/мин._________________
 FIAT-SPORT
 
 
 | 
		
			| Нед Май 18, 2008 11:08 pm | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| shark Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm
 Мнения: 86
 Местоположение: Бургас
   | Нормално е като превключиш след като си минал 4500 оборота да продалжиш да ускоряваш по бързо! Но не е хубаво да я изрязваш чак толкова много! Турбината ти се включва на около 2500-3000 оборота такаче тогава се осеща как колата трагва да варви, няма смисал да я мъчиш освен ако не ти се налага (например като изпреварваш)!      _________________
 FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс
 FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс
 FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
 FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
 
 
 | 
		
			| Вто Май 20, 2008 5:17 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Airfan Кара кола 
					Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
 Мнения: 300
 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
   | 1. Турбината ти е "включена" перманентно.
2. Над 2600-2800 об. вече губиш, че не си превключил, защото кривата на въртящия момент вече спада.
 3. Бензинките се ръчкат на 4500 и ускоряват по-добре в тези обороти.
 _________________
 http://www.airforce-bg.com
 ---------------------------------
 '99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
 ---------------------------------
 
   
 
 | 
		
			| Вто Май 20, 2008 6:46 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| hit-ko Член на клуба 
					Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
 Мнения: 2046
 Местоположение: Ямбол
   | Тук, пускам една диаграма, от която се вижда, че макс. въртящ момент е най-висок между 1800 и 3000 об/мин
а над 4000 мощноста вече пада стремително и по-нататъшните обороти са безполезни!
 Виждат се и резултатите от евентуален чип тунинг!
 
 Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 _________________
 FIAT-SPORT
 
 
 | 
		
			| Вто Май 20, 2008 8:38 pm | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| shark Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm
 Мнения: 86
 Местоположение: Бургас
   | Airfan написа: 1. Турбината ти е "включена" перманентно.2. Над 2600-2800 об. вече губиш, че не си превключил, защото кривата на въртящия момент вече спада.
 3. Бензинките се ръчкат на 4500 и ускоряват по-добре в тези обороти.
Колега несам съвсвм съгласен с теб! Като турбината е постоянно "включена" защо колата след 2500 оборота почва да върви мнодо и чувам турбото!
 Може да е  включена постоянно но след 2500 оборота почва да работи както трябва!Ще се поинтересувам повече по този въпрос и ще пиша пак!    _________________
 FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс
 FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс
 FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
 FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
 
 
 | 
		
			| Вто Май 20, 2008 10:24 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Airfan Кара кола 
					Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
 Мнения: 300
 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
   | shark, ти си с TD, там незнам как е, но при JTD турбината се върти постоянно. Нормално е да се усеща осезателно действието на турбото в диапазона 1500-2500 оборота/мин. Над 2600-2700 об/мин турбото се разтоварва и има спад в мощността. Не е нормално да дърпа повече над 2500 об/мин. Би трябвало да дърпа най-добре около 2000 об/мин.
 Говоря за двигател JTD105.
 _________________
 http://www.airforce-bg.com
 ---------------------------------
 '99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
 ---------------------------------
 
   
 
 | 
		
			| Вто Май 20, 2008 10:57 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| sick_fuck Кара велосипед 
					Регистриран на: Пет Авг 24, 2007 11:51 pm
 Мнения: 28
 Местоположение: Пловдив Област
   | Ае пичове няма такова нещо "включена" турбина,тя се върти постоянно но просто след определени оборти(на всеки двигател е различно,но на повечето след около 2000) се развърта като прави макс налягане,под тия обороти просто няма достатъчен надув 
 
 | 
		
			| Сря Май 21, 2008 12:35 am | 
					
					   | 
	
	
		|  |