 |
|
Дата и час: Сря Юли 09, 2025 1:31 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Josif
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 2:30 pm Мнения: 21 Местоположение: София 02 Красно Село
|
 Историйка...
Отивам аз, колеги, да си сменям бензиновия филтър при майстор, на когото му имам доверие и знам, че си разбира от работата. На лаик като мен тази работа, със смяната на филтъра, ми се струва лесна и бърза, но уви не! И още по-лошото с последствия. Та започва да сменя филтъра отдолу в канала (оплака се че маркучите на всички коли ги правели къси та било трудно откачването на филтъра) и след известно време уж всичко е готово. Казва ми да дам на контакт, за да заработи помпата и да се види дали всичко е наред. Давам! Помпата се чува. ОК! Я пак! Пак! И изведнъж се чува шурррррр. Спирай, спирай, нещо стана!!! Изкача от канала и сваля задната седалка, отвинтва капачето отдолу и се показва помпата. И гледаме от помпата ( малко като олигофрен го обяснявам) две тръбички и от тях два маркуча. Та тръбичката, от която излиза маркуча за филтъра, се счупила и останала в маркуча. Това цялото е накакъв пластмасов блок на помпата от които тръгват гумени (според мен и пластмасови според майстора) маркучи. Та той ми обясни случилото се така: Пластмасата е износена, а и понеже маркучите се нещо средно между пластмаса и гума и при натиска оказан им, за да се сложи филтъра се счупило. Както и да е ! Извади помпата и сложи метална тръбичка на мястото на счупената пластмасова, същия размер, леко я наби и я залепи с епоксидна смола. После работи колата и няма теч. Вече два дни и няма нищо. Но въпросът ми е, как смятате, той има ли вина за случката и ще издържи ли тая смола на бензина и на 5 атмосфери налягане?
_________________ Punto 1.1/55 SX 1998
|
Пон Мар 31, 2008 7:50 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Вярно е,че тръбичките са нещо средно между гума и пластмаса (за мене повече клонят към пластмаса),но при внимателно боравене с тях няма проблем.Сменям на моето браво втори или трети горивен филтър и не съм имал проблеми.Налягането на помпата е 3-до 3.5 бара,ама смолата е достатъчно здрава и мисля,че няма да имаш проблеми.Просто гледай от време на време дали не тече бензин 
|
Пон Мар 31, 2008 8:20 pm |
|
 |
parata
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 9:43 pm Мнения: 177 Местоположение: Айтос
|
значи,до колкото си спомням скобите/фабрични/са особенни и серт.Ако не не ги наденеш майсторски т.е. ги изпуснеш от веднъж-пластмасата се пука.Затова се препоръчва френски ключ за плавно отпущане.А що се отнася за случая-мисля,че е прибързана работа.
_________________ Fiat Punto 1,2 75Ph
|
Пон Мар 31, 2008 9:43 pm |
|
 |
kluchar
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am Мнения: 2021 Местоположение: София 10
|
 помпа филтър
Ами освен за майстора да говорим незнам друго какво да кажа.
Е, че е старо, старо, но аз съм ги вадил поне 7 пъти / като свърши бензина и глътне въздухили при смяна на помпа /.
И за сега са си здрави, макар че преди 2 години ми се счупи по път на морето без преди да е пипано никога.
Залепването не доведе до траен резултат, тази пластмаса не държи нищо и бензина също много разлага. И Поксипол не държи много.
Смених цялата капачка с тръбичките.
На мен като ми сменяха филтъра при познат майстор не беше също. Сменял на Пунто и вика - 5 лв и го права -
игра си 1 час на ELX нали е със щуцери и не можа да развие нито скобата, нито 1 щуцер. Оправи се, ама доста си игра.
При тебе сигурно е със скоби.
_________________ За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/ и FIAT http://fiat.comnet.bg/ Купе http://www.polak.ch/coupemanual/ http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/ http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat
|
Пон Мар 31, 2008 9:54 pm |
|
 |
Rokambol
|
Не бих прехвърлил цялата вина на майстора. Който не работи - той не греши. Пък и тук може и да не имало грешка. Наистина са гадни тръбичките, затова аз, специално не измъквам старите накрайници, а ги ползвам многократно.
|
Вто Апр 01, 2008 6:20 pm |
|
 |
Josif
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 2:30 pm Мнения: 21 Местоположение: София 02 Красно Село
|
До колкото разбирам, не е съвсем лесна работа и съм склонен да не прехвърлям цялата вина на майстора. Но и аз, като parata си мисля, че може би е малко прибързана работа. Дано наистина смолата да е здрава, че не ми се иска да стане белята на път. 
_________________ Punto 1.1/55 SX 1998
|
Вто Апр 01, 2008 6:58 pm |
|
 |
Rokambol
|
Смяната не е трудна - казвам го със сигурност, но при положение, че поне веднъж си го правил.
|
Вто Апр 01, 2008 7:23 pm |
|
 |
Josif
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 2:30 pm Мнения: 21 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Е, нали ти е ясно че говорим за майстор? Не съм го сменял аз. Първо казваш, който не работи той не греши, а после смяната не е трудна. Мене пък сега още повече ме хваща яд!
_________________ Punto 1.1/55 SX 1998
|
Вто Апр 01, 2008 7:39 pm |
|
 |
parata
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 9:43 pm Мнения: 177 Местоположение: Айтос
|
колеги да не отварям друга,но когато глътне въздух що правите бре.Аз лично пъхам маркуча от компресора в резурвара и....готово  /след като сложа малко гориво.За мен си не съм стигъл до там ,ама за колеги.../
_________________ Fiat Punto 1,2 75Ph
|
Вто Апр 01, 2008 10:28 pm |
|
 |
kluchar
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am Мнения: 2021 Местоположение: София 10
|
 помпа
Кото свърши горивото и глътне въздух дори и да сложиш бензин пак не винаги тръгва.
Вярно с маркуча и като се смукне в едно шише като се давана контакт и се оправя.
Случва ло ми се е щото разчитам на газта, ама и тя свършва и стрелката на бензина не ми показва много точно
като премигне 2-3 пъти значи свършва .
А помпата се сменя лесно за този кадето е сменял, иначе гривната трудно се слага /траябва да се натиска като се върти и маркучите с щуцерите на капака на помпата да се извадят направо без да се криви много да не се счупи въпросната тръбичка /.
Пипкава работа и като се има предвид, че и може да мирише на бензин като потече някъде.
_________________ За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/ и FIAT http://fiat.comnet.bg/ Купе http://www.polak.ch/coupemanual/ http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/ http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat
|
Вто Апр 01, 2008 10:42 pm |
|
 |
Rokambol
|
Josif написа: Е, нали ти е ясно че говорим за майстор? Не съм го сменял аз. Първо казваш, който не работи той не греши, а после смяната не е трудна. Мене пък сега още повече ме хваща яд!
Колкото и да внимаваш, понякога стават сакатлъци. И най-добрия майстор понякога греши. Лошото е, че при подобни случаи просто си измиват ръцете. Сега трябва да ти набави счупената част, и то нова, а не да импровизира с някакви лепила и тем подобни. Разбирам те, и мен ме хваща яд на такива. Счупил - счупил, ок, ами да иде и да намери зрава част!
|
Сря Апр 02, 2008 6:18 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |