 |
|
Дата и час: Сря Юли 09, 2025 10:21 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Каква газова да сложа на Типо 1.6 моно?
Автор |
Съобщение |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Yavor написа: Напротив, няма да е по-скъпо, а по-евтино. Моето е моно и е като при карбураторите - с плочка. Искай задължително да ти сложат едно реле дето да ти изключва бензиновата помпа когато си на газ. иначе монтажа е елементарен. Чувам че някои слагат и още едно допълнително реле което при преминаване подаване на контакт рестартира ЦПУ за да изчисти натрупаните грешки но моето така и не ги помни по принцип. Иначе нямям проблеми засега - вече близо 3 години. Изпарителя ми е Ловато, електронен - всичко останало си различно - бутилката е българска, клапаните така и не ги знам какви са. Имай предвид че при монтажа има зависимост каква плочка ще ти сложат - моята е някаква българск и мился да я подменям - има значение за разхода и вървежа каква е плочката - от това кави, колко и как са разположени дифузьорите на газта. Ако има оригинална плочка за твоя тип моно (моя е Бош а твоя не знам) е най добре да се сложи такава. Мога само да ти кажа че при мене въпреки че разхода ми нагаз на градско е по-голям спрямо на бензин като пари ми идва точно наполовина от каране на бензин - на градско ми идва средно 10лв/100 а на дълго 6,60лв/100км
Успех!
Извинявам се за невежеството ама какво разбираш под плочка? Моя инжекцион също е бош, това го знам ама другото ми е малко неясно. Не съм сигурен дори дали като им кажа на газаджиите че искам оригинална плочка няма да ми сложат "тип бяла за баня" или да ме погледнат все едно изведнъж са ми поникнали антени.
|
Пет Авг 19, 2005 3:02 pm |
|
 |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
geshabeli написа: Извинявам се за невежеството ама какво разбираш под плочка?
плочка - популярното име на смесителя ... Служи за смесване на газовото гориво с въздух за образуване на горивовъздушната смес.
За повече инфо тук ....
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Пет Авг 19, 2005 3:43 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
390 лв крайна цена , звънни за повече инфо на телефона.
НЕ Е ДОБРЕ ДА СЕ СЛАГА РЕЛЕ ЗА ПРЕКЪСВАНЕ НА ПОМПАТА, обяснявам - нашите бензин са с високо съдържание на смоли, така че при спиране работата на помпата , смолите започват да се утаяват и задръсват горивопроводите, помпата , дюзата (за дюзата затова е добре и месечно да има някакъв , макар и минимален пробег на бензин)
Иначе плочкита са ни български - няма проблеми с тях , а при тях може да се сложи и различен дифузьор , който променя разхода , но и вървията...
Оригинална плочка Ловато е на доставна цена 200 лв. , помислете сами на какви пари трябва да ви предлагаме уредбите?
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Вто Сеп 06, 2005 8:01 pm |
|
 |
papoboss
Регистриран на: Пет Апр 22, 2005 9:42 am Мнения: 3 Местоположение: София
|
 1.6 94г.
карам го вече 3 години, пкакво ли не правих на изпарителя , даже го смених а пак не може да падне под 12 градско. а за извънградско е добре 7-7.5 на сто
|
Пет Сеп 09, 2005 12:32 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Малко  но да не отварям нова тема. Въпроса ми е когато се сложи емулатор на ламбда сонда трябва ли да е изключен когато се кара на бензин? И газаджийте дали го монтират така, че при превключване от газ на бензин и обратно въпросния емулатор да се включва и изключва :roll: т.е. вързан ли е към някакво реле?
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Пет Сеп 09, 2005 5:22 pm |
|
 |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
brat_John написа: т.е. вързан ли е към някакво реле?
Точно .... ела в сряда 17.09.2005 и ще ти покажа ...
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Пет Сеп 09, 2005 5:23 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Точно .... ела в сряда 17.09.2005 и ще ти покажа ...[/quote]
Предполагам, че си постнал нещо за 17.09 в Срещи и мероприятия - ще проверя! От отговора ти разбирам, че разсъжденията ми са правилни 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Пет Сеп 09, 2005 5:31 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Не е реле , ами се връзва успоредно на кабела за газовия клапан и маса - когато си на газ ти пуска ток до газовия клапан и до емулатора , когато си на бензин пуска до бензиновия клапан... същата работа е и при емулаторите на дюзите
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пет Сеп 09, 2005 9:42 pm |
|
 |
KaiHansen
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Дек 28, 2004 11:57 pm Мнения: 18 Местоположение: Пловдив
|
Моят съвет е да махнете плочката.Моето Типо е с карбуратор и като се наложи да ми се слага плочката тя просто не пасна!Камерите останаха отвън,височината стана голяма....Решението е - две тръби огънати и отрязани в долния край под 45 градуса в камерите на карбуратора или моното!Най-добре е да се пробие тялото на карбуратора(което ще го направя тези дни) или моното на подходящо място ,слагат се щуцери и работата "заспива".По този начин впръскването на гас е много по-ефективно от това с плочка.
п.с Съобразете и мощността на мотора.Ако е по-голяма сложете по-голям диаметър тръби(10-12 мм) или щуцери за да може да захранва мотора на високи обороти!
|
Съб Сеп 17, 2005 10:38 am |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Ахаха.... пич , газта не се впръсква  Двигателя чрез вакуум си го смучка
Иначе трудно се настройва с тези щуцери - смесообразуването не е много стабилно...
Ланди Ренцо бяхме взели 10 бройки да ги пробваме преди... Е нито един не тръгна както трябва...
А и след подмяна на мембраните обикновено положението става още по-трагично.
С ОМВЛ не съм се занимавал , БРЦ са си класика в жанра и все още си държат качеството , Ловато почнаха да ги праввят в Сърбия и нещо вече не ме привличат...
В сервиза работим предимно с Логаз - малко разпространена марка в БГ , но пък добри и надеждни...
Избора си е изцяло твой.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Съб Сеп 17, 2005 12:51 pm |
|
 |
pugsy
|
KaiHansen написа: Моят съвет е да махнете плочката.Моето Типо е с карбуратор и като се наложи да ми се слага плочката тя просто не пасна!Камерите останаха отвън,височината стана голяма....Решението е - две тръби огънати и отрязани в долния край под 45 градуса в камерите на карбуратора или моното!Най-добре е да се пробие тялото на карбуратора(което ще го направя тези дни) или моното на подходящо място ,слагат се щуцери и работата "заспива".По този начин впръскването на гас е много по-ефективно от това с плочка.
п.с Съобразете и мощността на мотора.Ако е по-голяма сложете по-голям диаметър тръби(10-12 мм) или щуцери за да може да захранва мотора на високи обороти!
ако си 1,4 или 1,6 няма как да му дупчиш карбураторът
|
Съб Сеп 17, 2005 1:23 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Тва с дупченето става главно на Лада и Москвич
А и не е по-удачен вариант определено - просто преди няколко години нямаше производство на плочки и така ставаше по-евтин монтажа , иначе само за плочка трябваше да се ръси човек 200 кинта , че и нагоре... само италиански имаше...
Ехх... спомени 
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Съб Сеп 17, 2005 1:56 pm |
|
 |
KaiHansen
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Дек 28, 2004 11:57 pm Мнения: 18 Местоположение: Пловдив
|
Верно е че има карбуратори,които немогат да се дупчат ,но моя Вебер става!би било твърде малоумно ако незнаех че газта се всмуква чрез вакум.Все пак се наричат всмукателни тръби нали?Ако поста ви се вижда малоумен не го обсъждайте.Просто пробвайте за да видите разликата!
|
Съб Сеп 17, 2005 6:34 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Виж сега , че ще върви колата повече със щуцери ,ще върви , но със щуцерите е много трудно да се вкара в някаква линейност смесообразуването и харченето е значително по-голямо, но не и пропорционално на повишения вървеж.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Съб Сеп 17, 2005 8:28 pm |
|
 |
Yavor
|
Колега The Machine искам и аз да пипитам нещо.
Може ли къопава плочка да ми дава висок разход.
Колата е Типо 1,6 моно. Разхода ми е ужасен на градско - 14/100 (макара да си има може би причина - малки разстояния, студен мотор - ама чак пък толкова...), на дълъг път около 8,5-9
Имам чувството че на дълго ми беше под и около 8 като я сложих уредбата преди 3 год (Ловато, домъкната от Италия). Може ли с времето нещо да е станало така че да ми се е дигнал разхода.
Колата пали, върви, не мирише изобщо, нямам проблеми нито студена , нито топла с гасненето - абе няма за какво да се хвана освен разхода.
Точно затова си мисля че високия разход идва от плочка с калпави дифузьори - може ли да е така.
Забравих само да кажа че на колата редовно и се прави газ анализ, момчето в сервиза (от който съм много доволен но не са газаджии) казва че даже ми е леко обеднена, сякаш нарочно е настройвана за икономия (аз си я настройвам на принципа - врът-газ и на ухо и според вървежа).
Направо вече съм се отчаял...абе свикнах.
|
Пон Сеп 19, 2005 9:05 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |