 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 1:01 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
bebito^^^
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm Мнения: 279 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
 NOS? що е то?
За състезателни цели, азотният оксид най-често се съхранява в алуминиеви цилиндрични бутилки с различен размер. Той е затворен под високо налягане в течна агрегатна форма. След преминаването му от цилиндъра във въздухопровода на автомобила агрегатното му състояние се променя от течно в газообразно. Това е така, тъй като азотният оксид преминава от среда с много високо налягане във среда на вакуум във въздушния колектор. Тази трансформация е известна като т.нар. “азотно кипене”. Водата завира при 100 Co. Ако обаче се съхранява под високо налягане, като например в охладителната система на автомобила, тя ще остане в течна форма дори след точката на завиране. Въпреки, че не е препоръчително, ако при тези условия се отвие капачката на радиатора, налягането ще се понижи и водата ще се разшири и заври моментално. Същото е и с азотния оксид. Докато се съхранява под високо налягане, той запазва течната си форма. След понижаване на налягането течността се разширява и завира и той преминава в газ. За този процес е необходима енергия, която се получава от топлината, погълната от заобикалящият въздух/газ във въздухопровода. Крайният резултат представлява зареждане на въздухопровода със студен въздух с висока плътност, обогатен на кислород – идеалната рецепта за произвеждане на повече мощност. Тъй като нужното допълнително гориво се подава по начин, който го излага на пълната сила на разширяващият се азотен оксид, то се атомизира напълно. Това спомага за по-добро изгаряне в горивната камера, а от там като пряк резултат се повишава полезната мощност. Азотният оксид (N2O) се състои от 2 атома азот и 1 атом кислород. Топлината, отделена при изгарянето, разкъсва химичната връзка между тези атоми. Без топлина трите частици не могат да се разделят, а в такъв случай кислородният атом става безсилен, т.е. не може да изиграе своята роля в процеса на изгаряне. Затова, въпреки, че азотният оксид е по-наситен на кислород от въздуха, вдишването му от човек може да доведе до задушаване (асфиксия). Тялото не може да произведе топлината, нужна за разделяне връзката между азота и кислорода.
При газовете важно значение има терминът “мол”. Под това понятие се разбира количеството субстанция, която съдържа броя молекули и атоми на Авогадро. Въпреки, че този брой е постоянен (6.02 х 1023), теглото на мола може да варира в зависимост от теглото на атома от въпросната молекула. И тъй като двигателят “изисква” обем, а не маса, теглото може да се остави на страна. Един мол от каквато и да е субстанция заема 22.4 литра при стандартно налягане и температура. Фактът, че при еднакви условия всички газове имат един и същи моларен обем, си остава. Тогава, ако един цилиндър може да привлече 2 мола въздух на едно всмукване от въздухопровода, то той може и да консумира същия обем Нитро. Според обема, въздухът съдържа само 21% кислород в сравнение с Нитрото, което съдържа 50%. На всеки 2 мола азотен оксид (N2О) пропуснати в цилиндър, се пропускат 2 мола азот (N2) и 1 мол кислород (02). Това се вижда от следното равенство:
2N2O==> 2N2 + 102
В това се крие и предимството на азотния оксид. Тъй като всеки мол има един и същи обем, ясно е, че 2 мола Нитро в двигателния цилиндър стават 3 мола в процеса на изгаряне. В следствие се повишава налягането при горене и се повишава потенциала на двигателя за произвеждане на мощност.
изватка !!!поздрави от мене
_________________ uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
  
|
Нед Яну 13, 2008 7:11 pm |
|
 |
Trojaneca
|
Колежке, много добра тема, с такива теми съм сигурен, че ще живне тунинг раздела 
|
Нед Яну 13, 2008 8:25 pm |
|
 |
Atanas1
Кара Симсонка
Регистриран на: Вто Дек 25, 2007 4:40 pm Мнения: 51
|
Колежке пусни извадка от темата за неправилното използване на нитрото и резултатите ,спомням си че имаше богат снимков материал сьс изгорени бутала и липсващи клапани 
|
Нед Яну 13, 2008 8:59 pm |
|
 |
bebito^^^
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm Мнения: 279 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
не знам кой нормален ще тръгне сам да си инсталира уредбата!!освен ако не е достатачно запознат..
Азота си е опасен за двигателя и като се монтира правилно,но това секи го знае..но не мисля да разколебая и малкото осмелили се да правят истенски тунинг с такива публикации..затова мисля да попитам приятеля ми за повече инфо!!
Има 2 типа НОС , сух и мокър . При сухия НОС-а се впръсква близо до въздушния филтър , малко след него , и не се впръсква гориво . Горивото си се подава през инжекцията , като за целта или се сменя цялото ЕКУ (Електронен блок за управление) , или се добавя един , който запаметява нормалната работа на двигателя , и при натискания магически бутон изцяло променя сигналите . При нормална работа си е просто като един мултиплексор - буфер . Както се досещате сухата система не може да се ползва с карбуратор .
При мократа освен НОС се подава и гориво , като обикновено това става много близо до главата , през дюзи във входящия колектор . Така един бутон управлява и НОС и бензин , не че няма електроника , но е значително по-проста . Този тип система може да се ползва и с карбуратор и с инжекция . При него е по-трудна настройката , но обикновено е по-евтин . Затова пък и не е толкова ефективен , но това е вече отклонение .
При дизела е значително по-трудно инсталирането на НОС . Лично аз не съм чувал за дизелов двигател с НОС , сигурно има , но няма голям смисъл да е дизелов .
Проблемите са много , основно от рязкото повишаване на мощността . Затова се ползва различни контролери . Много бързо ти заминават всички части по двигателя , чупят се клапани , бутала , лагери ... в някои случаи и самия блок заминава . Сигорно има хора с личен опит , те могат да кажат повече .
Цената на една система е много различна . Мокрите са по около 1000 лева минимум , до ... , а сухите започват от 2000 - 2500 . Там най-скъпо излиза ЕКУ-то . Повечето фирми които правят такива имат и управление на НОС системата , като може да се активира като настъпиш педала рязко , бес допълнителен бутон . !!!което е найдоброто!!
В България май има само 1 място където слагат такива - при Ники Златков .
п.п. fluid_88 успех на форума.
_________________ uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
  
|
Нед Яну 13, 2008 11:27 pm |
|
 |
Trojaneca
|
А нещо за direct port nitrous system имаш ли като информация?
|
Нед Яну 13, 2008 11:42 pm |
|
 |
bebito^^^
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm Мнения: 279 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
абе намира се нещо!  струва към 1100$ и е с отделни дюзи който имат вход и за вълшебната съставка хихи...
но по това което съм чувала.най добра е сухата система

_________________ uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
  
|
Пон Яну 14, 2008 12:11 am |
|
 |
vodafon
Кара кола
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 10:28 pm Мнения: 257 Местоположение: Плевен
|
Trojaneca написа: Колежке, много добра тема, с такива теми съм сигурен, че ще живне тунинг раздела 
ти такова ли мощноста на твойто фиатче -нали ти се щеше нещо ,те пак жени да ни опраят 
_________________ coupe- the best
|
Вто Яну 15, 2008 12:32 am |
|
 |
m1t3t0
|
колежката bebito^^^ не е за подценяване. Доста се е ровила по тази тема. Така че не се съмнявам че е дала толкова инфо ;) 
|
Вто Яну 15, 2008 2:08 am |
|
 |
Trojaneca
|
vodafon написа: ти такова ли мощноста на твойто фиатче -нали ти се щеше нещо ,те пак жени да ни опраят 
Out of cash съм, колега  Чакам по-добри дни, че ми се ще да подкарам по-бързо HGT 
|
Вто Яну 15, 2008 2:11 am |
|
 |
bebito^^^
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm Мнения: 279 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
vodafon написа: Trojaneca написа: Колежке, много добра тема, с такива теми съм сигурен, че ще живне тунинг раздела  ти такова ли мощноста на твойто фиатче -нали ти се щеше нещо ,те пак жени да ни опраят  .
нека да дискутираме темата и да говорим за нея!!за другото имаме Л.С.
не съм си дигнала мошноста,в темата за проеката съм казала,че напролет ще става нещо..
почнах да пиша друга тема,ама я изтрих преди да я публикувам..утре ще я напиша пак,надявам се и тя да ви хареса 
_________________ uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
  
|
Вто Яну 15, 2008 2:16 am |
|
 |
vodafon
Кара кола
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 10:28 pm Мнения: 257 Местоположение: Плевен
|
сори ама тема без спам е утопия :-) в интерес на истината е много яка темичката ама не се сдържах
а между другото мисля че като се монтира системата се препоръчва и подмяна на клапани валове и други подобни движещи се части и механизми имащи пряк допир до внезапната сила от NOS-иначе както споменавате става лютеничка
_________________ coupe- the best
|
Вто Яну 15, 2008 9:52 pm |
|
 |
Trojaneca
|
Май поне буталата трябваше да са други, за да се издържи на натоварването. Колкото до Direct port nitrous system-a...аз като гледам, тогава имаме и други инжектори
ПП: Този ъпгрейд в NFS Underground 2 го дават като последния ъпгрейд, който може да се прави по нитрос системата 
|
Вто Яну 15, 2008 10:21 pm |
|
 |
bebito^^^
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm Мнения: 279 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
и в двата случая се износва двигателя.но и в двата случая,натоварването е различно 
_________________ uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
  
|
Сря Яну 16, 2008 12:00 am |
|
 |
Fiorello
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Дек 26, 2008 11:57 pm Мнения: 139 Местоположение: София
|
 FIAT MAREA NOS
_________________ FIAT MAREA ELX 1.6 16V 103 hp - Sedan FIAT STILO 1.9 JTD 115hp /вече 153 hp/ - 2003-3 Porte http://www.youtube.com/watch?v=TAwm5IFE1aQ http://remap.me/index_bg.html - По-добрият чип тунинг.
|
Вто Фев 10, 2009 11:05 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |