Автор |
Съобщение |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
 Схема реле за първоначално пускане на б.п.
Търся схема за свързване на реле за първоначално няколко секундно подаване на ток на бензиновата помпа при контакт. При въртене помпата си работи, но искам при контакт да избъзи за 2-3 сек и да вдигне налягането.
Темпра 1.6 пълна инж. 90 к.с.
Последна промяна КИМИ на Пон Дек 10, 2007 10:56 pm, променена общо 1 път
|
Пет Дек 07, 2007 11:29 pm |
|
 |
sok1
|
 Re: Схема реле за първоначално пускане на б.п.
Kimi_Raikonen написа: Търся схема за свързване на реле за първоначално няколко секундно подаване на ток на бензиновата помпа при контакт. При въртене помпата си работи, но искам при контакт да избъзи за 2-3 сек и да вдигне налягането. Темпра 1.6 пълна инж.
Не тръгва ли веднага да върти? При мен още с подаване на контакт помпата завърта и вдига налягане
|
Пет Дек 07, 2007 11:32 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Не тръгва веднага, а след края на първото въртене жужи още 2-3 сек., но при пръв контакт- НЕТ!
Искам да сложа някакво реле преди бушончето на помпата и да цъка 3-4 с. при контакт.
|
Съб Дек 08, 2007 9:12 am |
|
 |
kiler_4o
Член на клуба
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm Мнения: 690 Местоположение: Бургас, Меден Рудник
|
Kimi_Raikonen написа: Не тръгва веднага, а след края на първото въртене жужи още 2-3 сек., но при пръв контакт- НЕТ! Искам да сложа някакво реле преди бушончето на помпата и да цъка 3-4 с. при контакт.
няма ли да ти свърши работа нещо от този род ? Това е най-простото, за което се сещам - http://www.dobrikit.dir.bg/page2c.htm#relezavr
Иначе има хиляди по-сложни варианти но според мен не си струват ... Това като го вържеш успоредно с кабелите дето сега отиват към бензиновата помпа би трябвало да ти свърши идеална работа ... настройваш го да кажем на 3 секунди и готово 
_________________ Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD
|
Пон Дек 10, 2007 10:29 pm |
|
 |
sok1
|
Сигурно аз не съм в час, но не разбрах всъщност кога точно завърта твоята бензинова помпа. Значи даваш на контакт - не върти, стартираш - не върти, след края на стартирането - тогава завърта. Така ли?
|
Пон Дек 10, 2007 10:35 pm |
|
 |
kiler_4o
Член на клуба
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm Мнения: 690 Местоположение: Бургас, Меден Рудник
|
sok1 написа: Сигурно аз не съм в час, но не разбрах всъщност кога точно завърта твоята бензинова помпа. Значи даваш на контакт - не върти, стартираш - не върти, след края на стартирането - тогава завърта. Така ли?
аз го разбрах така : Дава контакт - не върти, завърта стартера, помпата също тръгва ... спира стартера като пусне ключа и помпата продължава малко ...
_________________ Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD
|
Пон Дек 10, 2007 10:40 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
sok1 написа: Сигурно аз не съм в час, но не разбрах всъщност кога точно завърта твоята бензинова помпа. Значи даваш на контакт - не върти, стартираш - не върти, след края на стартирането - тогава завърта. Така ли?
-При контакт- не завърта,
-При стартер- върти,
-след края на стартирането и като не запали и върна ключа след 5-6 сек. въртене на стартер- върти още 3 секунди.
Искам да ми подкачи още при контакт- да създаде някакво налягане, за да запалва по- лесно- това е- не искам да слагам бутон- а ако има някакво реле за 3-4 сек да даде при първоначален контакт и после да не прави нищо повече и да се вози без пари. Знам къде е бушончето на б.п. и там ще го подключа.. 
|
Пон Дек 10, 2007 10:41 pm |
|
 |
kiler_4o
Член на клуба
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 8:44 pm Мнения: 690 Местоположение: Бургас, Меден Рудник
|
Kimi_Raikonen написа: sok1 написа: Сигурно аз не съм в час, но не разбрах всъщност кога точно завърта твоята бензинова помпа. Значи даваш на контакт - не върти, стартираш - не върти, след края на стартирането - тогава завърта. Така ли? -При контакт- не завърта, -При стартер- върти, -след края на стартирането и като не запали и върна ключа след 5-6 сек. въртене на стартер- върти още 3 секунди. Искам да ми подкачи още при контакт- да създаде някакво налягане, за да запалва по- лесно- това е- не искам да слагам бутон- а ако има някакво реле за 3-4 сек да даде при първоначален контакт и после да не прави нищо повече и да се вози без пари. Знам къде е бушончето на б.п. и там ще го подключа.. 
нещо от този род (или направо това) като това, дето пуснах по-горе не ти ли върши работа ?
_________________ Fiat Cinquecento 0,9i
Fiat Punto Mk.II `01 Go!
Lancia Zeta 2.1TD
|
Пон Дек 10, 2007 10:48 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Ще си купя такова реле.
Може бензиновата ми помпа да няма нужния дебит, а моя двигател е проектиран без първоначален "форсаж" на бенз. п-па или нещо електрическо бяга,
ама все тая- моята ще е- ще монтирам реленце за време.
Мерси, колеги! 
|
Пон Дек 10, 2007 10:55 pm |
|
 |
sok1
|
Явно помпата е направена да работи по същия начин, както клапана за газ при газовите уредби - работи само и единствено, когато двигателят върти. И това от съображения за сигурност. По тази логика ми идва на ум, че можеш да прекараш захранването на помпата през един превключвател газ-бензин. Даваш контакт - ключът пуска захранване към помпата за около 2 сек (времето може да се увеличи чрез промяна на съпротивление или кондензатор в ключа), но ако не регистрира импулс (дали + или -, зависи от модела на ключа) захранването се прекъсва. При стартиране (двигателяъ върти, т.е. има импулси) ключът пуска отново захранване към помпата. По този начин си мисля, че ще имаш захранване при първоначално даване на контакт, а и сигурността ще е на ниво.
|
Пон Дек 10, 2007 10:58 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Аз имам едно такова реленце за газовата- с четири крачета успоредно в една редица и ми казаха че нещо изчаква да доизгори бензина и тогава да мине на газ.
|
Пон Дек 10, 2007 11:05 pm |
|
 |
sok1
|
Kimi_Raikonen написа: Аз имам едно такова реленце за газовата- с четири крачета успоредно в една редица и ми казаха че нещо изчаква да доизгори бензина и тогава да мине на газ. Мисля, че трябва да има поне 5 крачета - плюс (+12В), минус, изход (+12В) за газ. клапан, изход (+12В) за бенз. клапан и вход (+ или - на импулси)
Другия вариант да си решиш проблема е като свържеш бенз. помпа директно към +12 В след контактен ключ. Но тогава сигурността намалява драстично.
|
Пон Дек 10, 2007 11:11 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Мога да я свържа и преди аварийния клапан под седалката.
Имам и още един въпрос- нали бенз. п- па не се изключва при работа и на газ а си работи постоянно, а се спира само тока към дюзите?
|
Пон Дек 10, 2007 11:15 pm |
|
 |
sok1
|
Kimi_Raikonen написа: Мога да я свържа и преди аварийния клапан под седалката. Ако имаш такъв пред пазен клапан, проблемът ти е решен - +12В през предпзния клапан на бензиновата помпа и си готов. Kimi_Raikonen написа: Имам и още един въпрос- нали бенз. п- па не се изключва при работа и на газ а си работи постоянно, а се спира само тока към дюзите?
Освен спирането на захранването на дюзите, някои слагат и обикновен ел. клапан, който също затваря при преминаване на газ.
|
Пон Дек 10, 2007 11:40 pm |
|
|