 |
|
Дата и час: Пет Юли 11, 2025 1:11 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Датчик за външна температура и Error Cli съобщение
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
 Датчик за външна температура и Error Cli съобщение
Здравейте,
От скоро съм собственик на Фиат Браво ТД100 '99 климатроник. Форума го разглеждам от доста време, но чак сега получик потвърждение на регистрацията ми (тъпия спам филтър беше запратил е-мейла в девета глуха). Имах доста въпроси, но с експериментиране и прочит на доста теми стигнах до решение на повечето проблеми. Това което остана като проблем и много ме дразни е съобщението "error cli" на дигиталното дисплейче. Разбрах че причината е датчика за външната температура и намерих тема къда да го открия и как да го проверя. Забавно беше когато не го открих в огледалото. Колата е преживяла удар от дясно и явно майсторите (не знам италиански или български) са сложили обикновено огледало. Въпроса ми е до колко този датчик влияе на работата на климатроника и какво е решението (освен ново огледало+датчик). Имам и още два въпроса (за сега) и ще ги поставя в тази тема. Първия е: това което имам климатроник ли е или автоматичен климатик и каква е разликата м/у двете понятия (ако има такава). Последния ми въпрос е свързан с разхода. 6.5 по магистралата 110-130 не много равномерно каране 4 човека и 9 градско (софия) сравнително спокойно (като за човек който скоро си е взел нова кола). Карам с омв спринт. Благодаря предварително за отговорите.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Ное 25, 2007 5:52 pm |
|
 |
JORDI
Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 9:25 am Мнения: 2 Местоположение: Горна Оряховица
|
 Датчик за Температурата
И аз имам същия проблем с датчика който липсва в дясното огледало!И да разширя въпроса има ли кабел за връзка с този датчик и къде се намира ако е сменено огледалото? :roll: И ако се смени и се сложи ново огледало с датчик възможно ли е да си върши тази функция? 8-) И аз благодаря предварително на отзовалите се за отговор! 
_________________ Fiat Bravo 1.9 JTD- 2001g.
|
Нед Ное 25, 2007 9:31 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
има букса с около 6 извода която се намира зад пластмасовия триъгълник, който се намира където е настройката на огледалото (ако си с механични). тази букса предполагам е за управление на огледалата, подгряване и въпросния датчик
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Ное 25, 2007 9:56 pm |
|
 |
sok1
|
Датчикът за външната температура влияе на работата на климатроника. Разхода ти е много добър. Ето и нещо за климатик и климатроник (не помня от къде бях копнал тази статия - нямам линк за препратка):
Електрониката на климатроника следи непрекъснато разликата между външната и вътрешната (в салона) температура. Водача задава с цифра желаната температурата в салона. Електрониката "взема решение" за изстудяване или затопляне на постъпващия въздух в салона и колко силно да работи вентилатора, който вкарва този въздух. Обикновено се задава желана температура 22 градуса през лятото и 25 градуса през зимата. Пример за лято: Навън е 30 градуса, колата е била паркирана на открито. Тогава температурата в салона става около 40 - 60 градуса. Отварят се за кратко всички врати, за да се "проветри" салона и така да падне температурата. После се пуска климатроника. Вентилатора започва да духа с максимална скорост. После се затварят вратите, но всички стъкла се спускат по 5-6 см, за да се даде възможност на вентилатора да издуха навън топлия въздух. След малко се затварят стъклата догоре. Точно по това се познават "белите хора" - техните коли през лятото са винаги със затворени стъкла. След малко температурата в салона започва да доближава зададените 22 градуса. Електрониката започва да намалява скоростта на вентилатора, защото в противен случай температурата в салона ще продължи бързо да намалява и има опасност от настиване на пътниците. Крайната цел е постигната - температурата в салона е около 22 градуса. В същото време водача спира за качване или слизане на пътници. През отворената за малко врата влиза горещ въздух. Електрониката веднага отчита, че температурата в салона се е повишила и "заповядва" на вентилатора да върти по-бързо. След малко температурата в салона наближава 22 градуса и вентилатора намалява своята скорост. При климатика водача трябва непрекъснато да задава подходяща скорост на вентилатора. Споменатото настиване може да стане само за 15 минути. Температурата на въздуха вътре във въздуховода е около 6 градуса. Конструкторите първо са измислили климатика. После са измислили автоматичния климатик. При автоматичния климатик желаната температура се задава с потенциометър, на който копчето или скалата му са разграфени в градуси. После идва ред на климатроника. При климатроника пулта има дигитален дисплей. Със стрелки се корегира зададената желана температура. После идва ред на дву-зоновия климатроник. При него салона мислено е разделен на две зони, за които отделно се задават желани температури. Например 23 градуса за водача и 21 градуса за предна дясна седалка. Друг конструкторски вариант е например 21 градуса за предните седалки и 23 градуса за задната седалка. В ръководството за експлоатация на автомобила има указания за ползване на климатик и климатроник. Тези указанията са поне на 95 % еднакви за всички коли от едно и също поколение и един и същи клас.
|
Нед Ное 25, 2007 10:04 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Останах с малко смесени чувства от статията. Твърдението че климатроника е с дигитален дисплей не ми звучи много коректно като разграничаване м/у двете понятия. Друг въпрос вече са разликите, че климатроника променя скороста на вентилатора и разпределението за въздушния поток. Оставам с впечатлението, че моето '99 Браво е по-скоро с автоматичен климатик, въпреки че вентилатора има auto режим. От тук следва въпроса поддържа ли зададената температура въпросния "потенциометър с разграфени градуси" (усилва/намалява силата на вентилатора/температурата на въздуха)? И другия ми въпрос е какво е поведението на системата с изключен климатик и какво става значението на градусите на "врътката" в този случай?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Ное 25, 2007 10:21 pm |
|
 |
Rokambol
|
Nero_ написа: Останах с малко смесени чувства от статията. Твърдението че климатроника е с дигитален дисплей не ми звучи много коректно като разграничаване м/у двете понятия. Друг въпрос вече са разликите, че климатроника променя скороста на вентилатора и разпределението за въздушния поток. Оставам с впечатлението, че моето '99 Браво е по-скоро с автоматичен климатик, въпреки че вентилатора има auto режим. От тук следва въпроса поддържа ли зададената температура въпросния "потенциометър с разграфени градуси" (усилва/намалява силата на вентилатора/температурата на въздуха)? И другия ми въпрос е какво е поведението на системата с изключен климатик и какво става значението на градусите на "врътката" в този случай?
Климатроник е понятие, въведено от немските автомобилостроители. Автоматичен климатик е при нашите автомобили. Разликата е преди всичко във вида на управление - аналогов или цифров+дисплей специално за това. В режим 'auto" става точно това - корекция на оборотите на вентилатора, в зависимост от зададените параметри и температурната разлика. Когато климатика е изключен, компресора му не работи, системата функционира като стандартно парно - разликата е, че отново при режим "auto", оборотите на вентилатора са регулируеми автоматично, + положението на клапата за студен/топъл въздух, с цел поддържане на зададената температура. Когато стане по-топло от установената стойност се пуска външен въздух за да намали нарастването и.
|
Пон Ное 26, 2007 7:38 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Благодаря колега Rokambol. Вече съм напълно наясно с поведението и устройството на климатика ми. Сега дано и някой да може да ми помогне с датчика за външната температура.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 8:42 pm |
|
 |
Rokambol
|
Може би трябва да си купиш такъв (нямам представа дали се продава като рез. част) или да вземеш от моргите цяло огледало.
|
Пон Ное 26, 2007 9:33 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
продава се (около 60лв мисля). Въпроса е ,че го няма отвора в който се поставя и съответно окабеляване. Ако има някой да ми изясни как се отваря огледалото и кои изводи на буксата във вратата са за датчика, мисля че може и да се получи нещо "направи си сам".
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 9:37 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
а ориентировачна цена на огледало и места където евентуално мога да открия такова
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 9:38 pm |
|
 |
Rokambol
|
Правилно ли те разбрах - датчика се продава, но на твоето огледало няма отвор? Освен това, въпросното огледало трябва да има инсталация за подграване (работи ли), както и захранване на моторчето, а то също работи ли? Остават две или три жици за въпросния датчик. Хубаво е, преди да купуваш каквото ида е, да се увериш, че инсталацията не е изкормена. Може да се наложи да свалиш огледалото и да провериш инсталацията. Колкото до отвора, мисля че няма да е проблем да се направи такъв и да се закрепи новия датчик в него. Струва ми се, че цената е малко висока. За тези пари би трябвало да си купиш цяло огледало с интегриран датчик в него.
|
Пон Ное 26, 2007 9:44 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Да, на огледалото няма отвор. Огладалата ми са механични без подгряване. Но във вратата (зад триъгълната пластмаса където е лоста за настройка на огледалото) има оставено окабеляване откъм купето, но няма никакви кабели откъм огледалото. Някакви насоки как се сваля огледалото и още по-важното как се разглобява корпуса му?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 9:57 pm |
|
 |
Rokambol
|
Намерих само за демонтажа на цялото огледало. За разпарчосването му няма нищо :(
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Пон Ное 26, 2007 10:26 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Все пак е начало. Надявам се да се включи някой колега който има информация за "разпарчосването" и някой който има информацията за кабелите на буксата
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Ное 26, 2007 10:30 pm |
|
 |
sok1
|
Отдолу на огледалото, до термодатчика, има 2 или 3 винта. От там се почва.
|
Пон Ное 26, 2007 11:13 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |