 |
|
Дата и час: Вто Май 20, 2025 1:55 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
ivboje
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Мар 07, 2005 7:18 pm Мнения: 20
|
 Ако има изгорели свещи
по някакъв начин може ли да се разбере от индикатора за предстартовото подгряване? Чувал съм за някакво мигане ама не ми е ясно? Или за да съм сигурен трябва да се свалят?
|
Пон Яну 15, 2007 2:19 pm |
|
 |
milchani
Регистриран на: Пет Яну 12, 2007 4:00 pm Мнения: 4 Местоположение: София 01 Средец
|
когато дадеш на контакт и нали изчакваш да ти огасне индикатора и след това въртиш и палиш ....точно след като запалиш ако имаш изгоряла свещ индикатора започва да ти примигва за около 20-30 секунди...поне при мен така се получи и след като я смених всичко си дойде на място
_________________ FIAT BRAVO
TD100HP
06.99
|
Пон Яну 15, 2007 2:27 pm |
|
 |
ivboje
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Мар 07, 2005 7:18 pm Мнения: 20
|
а, дали някой може да ми каже има ли изключения - изгорели свещи а лампичката не мига - на някой случвало ли му се е? Въпроса ми е във връзка с една мареа ТД100, която трудно пали. При +10 и при -5 градуса все тая, ако грея докато изгасне лампата, тупур-тупур, не хващат всички цилиндри и не пали всеки път. Ако подгрея докато щракне релето е по-добре ама не е от половин оборот, както би трябвало. Имах такива симптоми с друг дизел преди време, та се чудя дали си струва да свалям свещи....
|
Сря Яну 17, 2007 2:12 pm |
|
 |
doofiat
|
ivboje написа: а, дали някой може да ми каже има ли изключения - изгорели свещи а лампичката не мига - на някой случвало ли му се е? Въпроса ми е във връзка с една мареа ТД100, която трудно пали. При +10 и при -5 градуса все тая, ако грея докато изгасне лампата, тупур-тупур, не хващат всички цилиндри и не пали всеки път. Ако подгрея докато щракне релето е по-добре ама не е от половин оборот, както би трябвало. Имах такива симптоми с друг дизел преди време, та се чудя дали си струва да свалям свещи....
Взима ти въздух от някъде
|
Сря Яну 17, 2007 2:51 pm |
|
 |
ivboje
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Мар 07, 2005 7:18 pm Мнения: 20
|
съмнявам се да "дърпа" въздух, тази помпа вдига оборотите като засмуче въздух - неизбежно е при рязко подаване на газ, да не се прояви тази особеност. Другото което е против горната теза е, че колкото повече време грея - толкова по-добре пали. Сещам се за три вероятни причини:
1.да връща нафта в резервоара(най-вероятно не е така, защото след припомпване с крушата щеше да има положителен ефект);
2. да е мнооого издухан двигателя или да има голяма разлика в цилиндрите(струва ми се че не е така, защото мотора работи тихо и равномерно дърпа добре и не духа от щеката и от други места);
3. да има изгоряла(и) свещ, както казах имал съм такъв случай и е учудващо как при само една изгоряла свещ се променя способността за студен старт.
между другото, някой пробвал ли е да пали без подгряване при t по-ниски от +5градуса? и ако го е правил как пали след колко сек. въртене
пуснах темата, за да споделят опит колеги чиито свещи са горели
P.S. имам някакви познания по дизеловата горивна апаратура, нямам възможност да експериментирам, затова искам да разбера какъв опит имат другите, интересувам се най-вече от сходни ситуации и начина за решаването им
|
Чет Яну 18, 2007 12:02 am |
|
 |
Sve
Кара балканче
Регистриран на: Сря Ное 23, 2005 12:18 pm Мнения: 44 Местоположение: София 05 Сердика
|
Хайде и аз ще споделя набързо подобни премеждия. Преди известно време имах същите симптоми: палеше с много сериозно прекъсване в началото, все едно работи на 3 цилиндъра. Постепенно тези "прекъсвания" се разреждаха докато изчезнат напълно. За около 10 - 15 секунди започваше да си работи равномерно. Тогава излезе, че проблема е в тапата на последната дюза. Явно системата е взимала въздух от там. След като я смених нещата се оправиха.
Сега обаче проблема отново се появи. Този път проверката установи, че няма места от които взима въздух (или поне не открих такива). Сега на мушката са свещите. Подобно на горния пост ми прави впечатление, че след неколкократно подгряване пали по-добре. Тази събота ще ги замеря и ако се наложи ще ги сменя.
Спира ме само, че при мен го няма това мигане на лампата, което показва че има изгоряла свещ.
P.S. Ако някой има опит със смяната на свещи нека сподели. Принципно ме притеснява само как ще измъкна свещта която е до помпата.
_________________ FIAT Marea 1.9TD/75
|
Чет Яну 18, 2007 12:44 am |
|
 |
ivboje
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Мар 07, 2005 7:18 pm Мнения: 20
|
Sve, моля те пиши за резултата!
|
Чет Яну 18, 2007 1:25 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Миналата година имах изгоряла свещ, при което звука на двигателя беше все едно работи на 3 цилиндъра, а и колата се държеше доста "куцо".
Една свещ може да се повреди основно по два начина: да прекъсне (т.е. спира да нагрява) или пък да даде на късо (консумация на ток над максималното позволено).
В книжките пише, че при консумация на свещите над 250А незабавно се прекратява подгряването (подаването на ток към свещите) - очевидно студен старт за всички цилиндри, което значително влошава запалването и първоначалната работа на двигателя. При проблем със свещите и прекъснато подгряване количеството гориво се увеличава (компенсира студеноте запалване), но това далеч не значи качествена работа. Когато свещите не работят, очевидно и post-heating (т.е. подгряване в продължение до около 200 секунди след запалването) също не се извършва... двигателя ще работи отново в тежки условия в първите минути.
Мога само да гадая, но предполагам, че когато свещ "х" само се прекъсне (изгори), то подгряването продължава да се извършва в останалите цилиндри и по тази причина само един от тях се държи "странно".
Що се отнася до начина на алармиране за изгоряла свещ, то при мен беше също 20-на секунди премигване на лампичката за свещите (започва да мига 4-5 секунди след като първоначалния тест при контакт приключи).
Една причина да имате изгоряла свещ и лампичката да не мига.. е просто такава да няма или да е изгоряла (при мен, когато свалях таблото се оказа, че на две места има цокли, но няма лампички, както и че 2 други бяха изгоряли)! Разбира се в такъв случай при контакт и първоначална само-диагностика изобщо няма да свети лампата на свещите... (би трябвало да светне първоначално, независимо дали са изправни свещите или не за секунда-две).
Пишете след това какво е станало и какъв се е оказал проблема?!
_________________ FIAT Marea
|
Чет Яну 18, 2007 4:06 am |
|
 |
sweetyan
Регистриран на: Нед Авг 19, 2007 9:36 pm Мнения: 1 Местоположение: Костинброд
|
А при такива симптоми каква е диагнозата: като дам на контакт лампата на свещите не свети. След като минат 20ина секунди и чувам, че релето изключва тя светва. Като запаля колата (което става след второто подгряване обикновено) не свети за около 1 минута и после пак светва без да изгасне изобщо!
Не издържам вече!
Обиколих толкова сервизи и никой нищо конкретно не ми каза! В 1 сервиз в Дружба ми казаха че не знаят какво й е ама ако не си я оправя скоро ще спре да гасне изобщо!
Моля ви се помогнете ми :(
Последната ми надежда е да ходя при Бобо :(
Колата ми е фиат Браво 1.9 ТД
П.С. Съжалявам да несвързаните обяснения ама все пак съм момиче... 
|
Пон Сеп 03, 2007 7:32 pm |
|
 |
tsanibaytchev
Регистриран на: Сря Юни 06, 2007 12:47 am Мнения: 2 Местоположение: Добрич
|
И аз имам голям проблем. След като купих колата (Брава 1.9JTD) на следващия ден започна да мига лампата за свещите след като запаля. мига около 20сек. отидох на майстор и се оказа, че 3 свещи са изгорели. Сменихме ги на 2рия ден пак започна да мига лампата. Отидох при същия майстор и ги проверихме на ново. Оказа се, че 2 свещи са изгорели. за два дни 2 свещи! Какъв е проблема.? Защо яде така свещи тази кола? На компютър я закачихме, пише"Прекалено високо напрежение" Това какво значи. Майстора се чуди. Как може да се избегне? Някой знае ли? Лошото е, че идва зима.
Дано някой да сподели същия проблем.
|
Сря Сеп 05, 2007 2:43 pm |
|
 |
Sve
Кара балканче
Регистриран на: Сря Ное 23, 2005 12:18 pm Мнения: 44 Местоположение: София 05 Сердика
|
Аз най-после открих моя проблем с лампичките. Поведението беше много странно. Давам контакт, лампата за свещите светва и после както си му е реда изгасва, паля, лампата светва отново заедно с code лампата и след известно време изгасват. По тази причина смених свещи, но проблема остава. След като миналата седмица колата ме остави в полунощ на магистралата се захванах да проверя цялата ел. инсталация. И познайте какво - маса. Една скапана маса ми е създавала грижи толкова време. Конкретно говоря за тази която се намира ниско долу над алтернатора. По някаква причина винта се беше развил и не правеше добър контакт. Сега колата си пали без проблем и нищо не мига по таблото.
P.S. Пътната помощ е доста скъпо удоволствие  .
_________________ FIAT Marea 1.9TD/75
|
Пон Сеп 10, 2007 10:21 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |