 |
|
Дата и час: Вто Май 20, 2025 1:29 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Какво да избера? Marea JTD 1.9 или JTD 2.4?
Автор |
Съобщение |
yerdna
Кара Симсонка
Регистриран на: Съб Апр 07, 2007 1:31 pm Мнения: 53 Местоположение: София 01 Средец
|
 Какво да избера? Marea JTD 1.9 или JTD 2.4?
Здравейте,
Искам да си взема дизелова Marea Weekend (т.е комби) с common rail двигател. Какво ще ме посъветвате, кой от двата мотора да взема - 4-цилиндровия 1.9 JTD със 105 коня или 5-цилиндровия 2.4 JTD със 130 коня? Ясно, че по-големият има по-добра динамика, но пък и харчи повече, а и ремонтът му е доста по-скъп, поне според това, което съм чувал...
|
Пет Юни 22, 2007 11:28 pm |
|
 |
ivogtr
Регистриран на: Чет Мар 01, 2007 11:34 pm Мнения: 2 Местоположение: Бургас
|
мен ме посъветваха да взема TDI вместо JTD .Единственият им аргумент
беше,че евентуална повреда при JTD била по-скъпа........
В крайна сметка купих marea weekend 1,9 TDI преди 4 месеца
и съм много доволен !!!
|
Пет Юни 29, 2007 11:38 pm |
|
 |
Ferrari
Фиат идол
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 10:31 pm Мнения: 5921 Местоположение: София 13 Надежда
|
Твърдо JTD а вече ти си прецени за разхода. Подръжката и на двата мотора ще е еднаква. Те не се и чупят. Изненади може да очакваш само от дебитомера и турбината.
_________________ Семейният бутик The Family Boutique
|
Съб Юни 30, 2007 12:13 am |
|
 |
yerdna
Кара Симсонка
Регистриран на: Съб Апр 07, 2007 1:31 pm Мнения: 53 Местоположение: София 01 Средец
|
Че ще е JTD - ясно. Мен лично по ме блазни големият 2.4 JTD със 130-те коня, ако и разходът да е по-висок, но офертите за такива са единици и изчезват почти веднага, докато за 1.9 JTD - оферти бол...
|
Нед Юли 15, 2007 9:19 pm |
|
 |
Димо Генчев
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Юли 02, 2007 3:50 pm Мнения: 6 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Колега, 2.4 130к.с. е невероятен "самолет"! То верно, че не съм карал всичките коли на света, ама такова вървене трудно се намира...Както си караш на втора и даваш газ докрай - тя пили гуми! НО....ако ти е здрав дебитомерът...не помня колко струва, ама като се разбъзика и не върви, харчи и т.н. Той естествено е Bosch...май. :evil:
Иначе, да знаеш, че този двигател е огромен кютук, тежи страшно много, не дай си боже да ти се наложи да го вадиш. Обслужва се трудно.
Май една дюза струва около 450лв, ама те не се повреждат.
Обаче, според мен си заслужава, голям кеф е 
_________________ Не слушай какво ти казват повечето хора, защото точно повечето хора са обикновено по-глупави...
Croma 1.9TD i.d. 154D1.000
|
Пон Юли 16, 2007 12:54 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Разликата в поддръжката е минимална, а във вървежа - огромна ;) Твърдо зад 2.4ЖТД. Единственото, което съм чувал е, че са с по-скъпо окачване, но не било някаква фрапираща цифра, де
_________________ _______
146 JTD
|
Вто Юли 17, 2007 3:52 pm |
|
 |
pipenchev
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Фев 01, 2005 3:41 pm Мнения: 15 Местоположение: София
|
Твърдо за 2.4JTD - голям звяр е....и обикновено е с доста повече екстри от 1.9JTD, пр: подгряващи седалки, подгр. огледала, умивалници под високо налягане за фаровете, хладилно барче в подлакътника и др. Моята като я взех 1 месец дори не знаех, че има и CD-чейнджър под задната седалка 
_________________ Fiat Marea Weekend HLX 2.4JTD 1999
|
Пет Юли 20, 2007 11:34 am |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Димо Генчев написа: ...Май една дюза струва около 450лв, ама те не се повреждат. ...
Тука няма дюзи, колега ;) Цялата рейка, на която е кръстен двигателят (common rail) струва толкова, а на нея са накичени т. нар. 'дюзи', които не са баш дюзи на практика.
Като още едно слабо място на тези двигатели мога да добавя и горивната помпа високо нялагане, която струва повече от турбината даже, но дефектирали помпи се срещат изключително рядко. Аз съм чувал само за 3 такива случая. В единия са я сменили с 2-ра употреба за 700-800 лв (ако не се лъжа), в другия - за над 1000 при подмяна с рециклирана, а третия си я кара така  Симптомите са гаснене на двигателя по време на движение при по-рязко подаване на газ.
Нека пак да повторя, че подобен проблем се среща изключително рядко. Не е някаква епидемия, дето мори ЖТД-тата масово
ПОддръжката на двигателя (по-скоро вероятните ремонтите по него, които може да се наложат) е по-скъпа при 2.4 най-вече по отношение цената на турбината - 1000 лв при 1.9 срещу 1500-1800+ за 2.4 варианта. Всичко друго е на същите пари, само дето при 1.9 са 4 бройките, а при 2.4 са 5 
_________________ _______
146 JTD
|
Сря Юли 25, 2007 8:55 am |
|
 |
Димо Генчев
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Юли 02, 2007 3:50 pm Мнения: 6 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Ами, не знам сигурно си помислил, че имам предвид дюза за обикновен дизел, която впръсква гориво вследствие на повишеното налягане, подадено от ГНП :?
Защото Common rail е нищо друго, същото като бензинов инжекцион, ама дизел. Разликата е, че в рампата налягането е огромно по една проста причина - за да впръснеш в необходимия момент горивото за няколко хилядни от секундата е необходимо да преодолееш налягането в горивната камера, и то доста, с цел по-добро смесване на гориво и въздух. Та дюзите в този случай е логично да са несравнимо по-сложни, т.е. управляват много високо налягане. Между другото, именно разработването на достатъчно надеждни дюзи е забавило толкова появата на common rail.
В последно време даже не се впръсква еднократно, а на няколко порции(Multijet например), все със същата цел - по-добро смесообразуване, което е в основата на прословутата икономичност. Понеже нищо не е идеално, стремежът е да се повиши КПД, а един от начините е именно по-пълното изгаряне, което се постига с това по-добро смесване. За да стане това е необходимо нафтата да се подаде непосредствено в горивната камера(Direct injection). Тогава вследствие на високото налягане се постига това прословуто смесване и оттам по-пълно изгаряне. Проблемът е по-твърдата работа - всеки може да се заслуша как "къркори" дизел с директно впръскване(особено Фолксваген). Всъщност, всички съвременни двигатели са така
Накратко, това е. И между другото, първият двигател в света с директно впръскване е 154.С6000, 1.9TD i.d., монтиран на Крома през 1988г. Там се използва обикновена ГНП, но понеже е нужно по-високо налягане дюзите отварят не както обикновено на 150-170bar, а на 250-270bar(то, затова един разпръсквач е 78лв.) Той се явява нещо като половин Common rail, ако може така да се каже, защото използва директното впръскване, но я няма общата рампа с високото налягане. Между другото този двигател има и първата турбина с променлива геометрия на лопатките 
_________________ Не слушай какво ти казват повечето хора, защото точно повечето хора са обикновено по-глупави...
Croma 1.9TD i.d. 154D1.000
|
Сря Юли 25, 2007 1:56 pm |
|
 |
LORDAJAX
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Фев 09, 2007 2:33 pm Мнения: 17 Местоположение: БГ засега
|
ivogtr написа: мен ме посъветваха да взема TDI вместо JTD .Единственият им аргумент беше,че евентуална повреда при JTD била по-скъпа........ В крайна сметка купих marea weekend 1,9 TDI преди 4 месеца и съм много доволен !!!
Леле колко мъка имало по тоя свят господи...
_________________ One Shot! One Head! One Dead! [MT]
В България нещата винаги са по две обаче!
|
Сря Юли 25, 2007 2:24 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Димо Генчев написа: Ами, не знам сигурно си помислил, че имам предвид дюза за обикновен дизел, която впръсква гориво вследствие на повишеното налягане, подадено от ГНП :? Защото Common rail е нищо друго, същото като бензинов инжекцион, ама дизел. Разликата е, че в рампата налягането е огромно по една проста причина - за да впръснеш в необходимия момент горивото за няколко хилядни от секундата е необходимо да преодолееш налягането в горивната камера, и то доста, с цел по-добро смесване на гориво и въздух. Та дюзите в този случай е логично да са несравнимо по-сложни, т.е. управляват много високо налягане. Между другото, именно разработването на достатъчно надеждни дюзи е забавило толкова появата на common rail. В последно време даже не се впръсква еднократно, а на няколко порции(Multijet например), все със същата цел - по-добро смесообразуване, което е в основата на прословутата икономичност. Понеже нищо не е идеално, стремежът е да се повиши КПД, а един от начините е именно по-пълното изгаряне, което се постига с това по-добро смесване. За да стане това е необходимо нафтата да се подаде непосредствено в горивната камера(Direct injection). Тогава вследствие на високото налягане се постига това прословуто смесване и оттам по-пълно изгаряне. Проблемът е по-твърдата работа - всеки може да се заслуша как "къркори" дизел с директно впръскване(особено Фолксваген). Всъщност, всички съвременни двигатели са така
Аз несъм чувал за повредена дюза на ЖТД. Това, че се командва от компютъра опростява до голяма степен конструкцията, но високото налягане от друга страна наистина я усложнява. Дюзите на обикновените дизел също не са много прости предвид факта, че отварането им в правилния момент и доброто разпръкване зависят изцяло от нялагането на горивото
При последните мулти-джетове броят на впръскванията не само е повече от 1 (пилотното впръскване не го смятаме), но и той варира според режима и натоварването на двигателя от 1 до 5-6, ако не ме лъже паметта. Освен по-пълно изгаряне, другото, кеото се постига е и намаляването на детонациите при запалване на сместа и оттам по-мекия звук 
_________________ _______
146 JTD
|
Чет Юли 26, 2007 2:16 pm |
|
 |
Димо Генчев
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Юли 02, 2007 3:50 pm Мнения: 6 Местоположение: София 06 Подуяне
|
trustworthy, Много си чат, колега, удоволствие е да срещнеш такива като теб, които знаят какво казват
Много неща пропуснах, но явно за теб няма нужда, нищо не ти е убягнало
Даже малко ми е неудобно, че напоследък изоставих четенето, ама какво да правиш - житейски грижи
А що се отнася до дюзите - нали и аз това казвам, че не се повреждат
Между другото, одеве пак имах късмета да покарам Мареа-та 130к.с., всеки път не мога да повярвам какъв кеф е  По данни на собственика(а аз му вярвам като на себе си), който е карал мнооооого коли, почти не отстъпва на Ауди А4 2.5TDI 155к.с., абе направо си е същото. С уговорката, че Ауди-то е с вариатор, може малко да го бави :roll:
_________________ Не слушай какво ти казват повечето хора, защото точно повечето хора са обикновено по-глупави...
Croma 1.9TD i.d. 154D1.000
|
Пет Юли 27, 2007 12:03 am |
|
 |
VESKO_BG
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Съб Авг 11, 2007 7:09 pm Мнения: 37 Местоположение: Стара Загора
|
Здравейте ,
Искам да кажа моето мнение отностно Дизеловите Двигатели.
В момента карам служебна Ford Connect TDci- common rail двигател, да Ви кажа тези Мотори са просто невероятни, въпреки че е само 75к . колата е невероятно пъргава, върви с лекота,от една Седмица беше в сервиза в Люлин за ремонт /Щети от градушка/ през това време карам един оборотен Ford TD пак 75к.-какво да Ви кажа жива мъка е Дизела, набира с километри и ако има някой пред теб да ти убие скороста си загубен.
Така че фактите сами говорят ,Взимайте си Comman rail Мотор и ще се родите.
_________________ Готино е да си важен, но пo-важно е да си готин.!
|
Пон Авг 20, 2007 9:13 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Димо Генчев написа: trustworthy, Много си чат, колега, удоволствие е да срещнеш такива като теб, които знаят какво казват Много неща пропуснах, но явно за теб няма нужда, нищо не ти е убягнало  ...
Еми просто препредавам това, което съм чел/чувал аз, докато съм се ровел за информация за ЖТД-двигателите  Нали за това са форумите  Единственият въпрос, който ме мъчи и до сега е дали първите ЖТД-та имат пилотно впръскване или не :?:
_________________ _______
146 JTD
|
Вто Авг 21, 2007 10:18 am |
|
 |
Димо Генчев
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Юли 02, 2007 3:50 pm Мнения: 6 Местоположение: София 06 Подуяне
|
trustworthy написа: Димо Генчев написа: trustworthy, Много си чат, колега, удоволствие е да срещнеш такива като теб, които знаят какво казват Много неща пропуснах, но явно за теб няма нужда, нищо не ти е убягнало  ... Еми просто препредавам това, което съм чел/чувал аз, докато съм се ровел за информация за ЖТД-двигателите  Нали за това са форумите  Единственият въпрос, който ме мъчи и до сега е дали първите ЖТД-та имат пилотно впръскване или не :?:
:roll: :roll: Голям срам, но и аз не знам със сигурност. Все пак, струва ми се, че едва ли, защо иначе по-късно ще се анонсира изрично.
_________________ Не слушай какво ти казват повечето хора, защото точно повечето хора са обикновено по-глупави...
Croma 1.9TD i.d. 154D1.000
|
Сря Авг 22, 2007 12:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |