 |
|
Дата и час: Вто Май 20, 2025 2:31 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Много пуши-черен пушек Брава 1.9 ТД
Автор |
Съобщение |
BVLGARI
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Окт 04, 2006 2:10 pm Мнения: 11 Местоположение: Варна 05 Аспарухово
|
 Много пуши-черен пушек Брава 1.9 ТД
Здравейте Колеги,бях пуснал тема за загуба на масло през турбината и това да е една от причините да пуши.Може ли това да е неправилно изгаряне на горивото,и как да разбера от къде е проблема?Ако можете дайте мнение.
_________________ 1.9TD - 75 182A8.000
|
Пет Май 18, 2007 11:31 am |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Ти май не разбра, че колата ти не харчи масло (най вероянто)!
Черен пушек е от не добро изгаряне на нафтата, не от горене на масло.
Това може да се дължи на много неща.
Значи за този двигател е нормално да изпушва когато пали и когато го натиснеш много (до ламарината).
Ако си караш със 100км/ч примерно не трябва да пуши, това гледай.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Съб Май 19, 2007 4:21 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
Aми след като харчи масло, значи може и турбината да не надува както трябва заради големи хлабини в оста и заминали лопатки, пак няма да стига взъдух и ще пуши черно
_________________ _______
146 JTD
|
Нед Май 20, 2007 12:08 am |
|
 |
simps
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 2:23 pm Мнения: 145 Местоположение: София 07 Слатина
|
като става въпрос за повреда по турбината, отдавна съм се замислил да мина на една диагностика. някой има ли идея за сервиз в София, където да разбират и в какъв ценови диапазон е това "удоволствие"?
_________________ Bravo SX TD100, 1997
|
Пон Май 21, 2007 9:23 am |
|
 |
BVLGARI
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Окт 04, 2006 2:10 pm Мнения: 11 Местоположение: Варна 05 Аспарухово
|
simps написа: като става въпрос за повреда по турбината, отдавна съм се замислил да мина на една диагностика. някой има ли идея за сервиз в София, където да разбират и в какъв ценови диапазон е това "удоволствие"?
Тук във Варна има в ТУ-Варна,специализиран сервиз за турбини.Виж във вашия клон на ТУ-София,или поне ще те орентират.А за цена около 10-на лева е тук диагностиката на турбината,какво налякане държи,има ли пробив,и т.н.
_________________ 1.9TD - 75 182A8.000
|
Пон Май 21, 2007 10:24 am |
|
 |
tinalex
Кара кола
Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 6:42 pm Мнения: 270 Местоположение: София 15 Младост
|
trustworthy написа: Aми след като харчи масло, значи може и турбината да не надува както трябва заради големи хлабини в оста и заминали лопатки, пак няма да стига взъдух и ще пуши черно Ако има хлабини,първо ще си заминат маслените сегменти и ще започне да дими синьо и да мирише на печено масло.След това ще започне да вие юнашки и накрая да стърже в корпуса.Тия неща ако са се случили,колегата все ще е усетил нещо.Почнете от по-вероятната причина и карайте нататък.Въздуховоди,клапан за рециркулация,дюзи,помпа,управление на горивото.Турбината е стабилен агрегат с много характерно поведение при повреда.Едва ли е тя.
_________________ FIAT PUNTO JTD LANCIA CAPA 200020V
|
Сря Май 23, 2007 12:14 am |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
tinalex написа: ...Ако има хлабини,първо ще си заминат маслените сегменти и ще започне да дими синьо и да мирише на печено масло...
Е каква е връзката между хлабините в оста на турбината с маслените сегменти на буталото :roll:
_________________ _______
146 JTD
|
Сря Май 23, 2007 12:05 pm |
|
 |
tinalex
Кара кола
Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 6:42 pm Мнения: 270 Местоположение: София 15 Младост
|
Говоря за тези на турбината.Турбината има маслено картерче,в което плува оста на ротора.От двете страни има маслени сегменти или семеринки.Тази откъм изгорелите газове обикновено си заминава първа,защото и е жега.Като пусне достатъчно масло в колектора,отзад пуши синьо-много е впечатляващо.Другата семерина-откъм въздуха като пусне се омазва всичко живо по въздуховодите и почва да си гори масло.Някой се беше оплакал за една Октавия че не може да я угаси при един пробив на турбината.Сещаш се защо,нали?
_________________ FIAT PUNTO JTD LANCIA CAPA 200020V
|
Чет Май 24, 2007 10:11 am |
|
 |
BVLGARI
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Окт 04, 2006 2:10 pm Мнения: 11 Местоположение: Варна 05 Аспарухово
|
 По въпроса за пушека
Вчера ходих в ТУ-Варна,и направих пълна диагностика на турбината-налягане,състояние на лопатките на работното колело,пробив на масло.Положението е турбината е в ИДЕАЛНО СЪСТОЯНИЕ (държи постоянно налягане 1 и повече атмосфери,със бели ръкавици я опипа цялата отвътре и ръкавиците си останаха бели,лопатките на са износени.Износването се получавало от неправелно поставяне на въздушния филтър,влизали песчинки и по тръбопровода отивали към турбината.Значи извода е ,че пушенето не е от турбината,трябва да търся проблема другаде.
Или треба реглаж на помпа дюзи,или ремонт на двигателя-сегменти и всички други елементи свързани със загубата на масло и пушека.
_________________ 1.9TD - 75 182A8.000
|
Чет Май 24, 2007 12:43 pm |
|
 |
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
При мене го имаше същия проблем но се оказа че единия от маркучите след турбината и преди кулера
се беше спукал и като почне да надува турбото налягането излизаше през цепнатия маркуч
а в същия момен подаването на нафта си остава същото и не достига въздух в двигателя
и оттам идва и съответния проблем с якото пушене на колата (чернилката отзаде) направо не се виждаше
дали има коли зад мене
_________________ Bravo JTD
|
Чет Май 24, 2007 5:43 pm |
|
 |
alex4o
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 9:36 pm Мнения: 9 Местоположение: София 20 Връбница
|
Не че отбирам чак толкова,но ако имаш катализатор,пробвай да го избушиш.При мен имаше резултат!!!Пушенето намаля,но все пак си е печка!
|
Вто Окт 16, 2007 6:23 pm |
|
 |
nik_g
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Фев 24, 2006 12:01 am Мнения: 11 Местоположение: София
|
Колеги, като сте заговорили за турбината да споделя и аз нещо.Карам Marea TD100 , колата си върви но нещо в ускорението е малко мудна.От време на време тръгва като самолет,прави невероятно ускорение и после сякащ нещо изключва и пак я кара по старому.Започвам да се съмнявам за турбината.Забелязах че когато я изворсирам на място пушекът синее.Иначе пък не се чува като работи, поне не отчетливо, а когато я загася,тогава се чува как изсвирва, е не много силно но я чувам.Омасляване на турбопътищата не съм забелязал.Дали има проблем в турбината,част от симптомите които сте описали за това говорят,но пък да върви от време на време яко...!?
_________________ Fiat Marea TD100 '97
|
Съб Окт 20, 2007 10:01 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |