Дата и час: Нед Юли 13, 2025 11:20 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
За катастрофите с мотоциклет. 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm
Мнения: 130
Местоположение: София, жк Люлин
UNREAD_POST За катастрофите с мотоциклет.
Южнокалифорнийския Университет е изследвал подробно 900 катастрофи включващи мотоциклети и анализирал 3600 други мотоциклетни прозшествия. Ето и резултатите и нека благодарим на Др. Хари Хърт. Изследването е малко старо (1981) но мисля че можем да научим нещо полезно от него

1. Около три-четвърти от от катастрофите са включвали сблъсък с друго МПС, най често лека кола.
2. Около една четвърт са включвали само мотоциклета сблъсквайки се с пътя или неподвижен обект на него.
3. Неизправност на МПС е бола причината за по малко от 3% от катастрофите, най често е изгубен контрол поради спукана гума.
4. От катастрофите включващи само мотоциклета, грешка на водача е основна причина за две трети от тях, типични грешки са подхлъзване и падане причинени от рязко натискане на спирачките или изпускане на завой поради несъобразена скорост или недостатъчно накланяне.
5. Дефекти по настилката (дупки, ръбове и др.) са причина за 2%, животни за 1%.
6. В катастрофите между две и повече МПС-та, шофьорът на другото МПС е отнел предимството на мотоциклетиста и причинил катастрофата в около две трети от случаите.
7. Преобладаваща причина за всички катастрофи е че водача на другото МПС не е видял моториста преди катастрофата или не го е видял докато не е било твърде късно за да я избегне.
8. Умишлена агресивност срещу моториста е рядък случай (това май няма да важи в Бг, б.п.)
9. Най често срещаната ситуация е когато моториста се е движил направо, а автомобила е правел ляв завой пред него.
10. Кръстовищата са най честите места на катастрофата, когато други МПС-та са отнели предимството на мотоциклета и често пренебрегвайки сфетофари, знаци и др.
11. Метереологични условия не са били фактор в 98% от катастрофите.
12. Повечето мотоциклетни катастрофи са били по време на кратко пътуване с цел пазарене, забавление, отдих, и др. И злополуката е станала много близо до началната точка на пътуването.
13. Видимоста на мотоциклета или на другото МПС е била ограничена от отблясъци или други МПС-та в почти половината от инцидентите включващи няколко МПС-та.
14. Ниската видимост на мотоциклета е критичен фактор и катастрофите за значително намалени при включени светлини (през деня) и обличането на “крещящо” жълто, оранжево и червено яке.
15. Течове на горивната система и локви от гориво са присъствали на местопроизшествието в 62% от катастрофите. Риска за пожар е изключително голям. (а като знам че повечето хора си палят цигара за да се успокоят....б.п.)
16. Медиана на скоростта преди катастрофата е 47.7 км/ч, а медиана на скоростта по време на катастрофата е 34.4 км/ч. Катастрофи с скорост над 137.4 км/ч са били приблизително 1 на 1000. (За тези които не са учили статистика или научни методи искам да поясня че медиан е скоростта която разделя катастрофите на половина, а не усреднената скорост на всички катастрофи...б.п.)
17. В три четвърти от всички катастрофи, опасният обект е бил в +/-45 градуса от посока напред и периферното зрение на моториста не е било фактор.
18. Видимоста на моториста е най- критична в “ан-фас” и за мотоциклета и за моториста.
19. Технически дефекти по МПС-тата, свързани с инциденти са редки и най често за причинени от ниска или грешна поддръжка.
20. Мотористи на възраст между 16 и 24 са доста по-често в катастрофи, мотористи между 30-50 са доста по рядко.
21. Въпреки че мнозинството от карастрифирали мотористи са мъже (96%), жените мотористи са катастрофирали значително по често. (Това най вероятно е заради по големия брой митористи мъже по принцип...ето го и на английски щото точен превод не можах да измисля “ Although the majority of the accident-involved motorcycle riders are male (96%), the female motorcycles riders are significantly overrepresented in the accident data” б.п.)
22. Занаятчии, работници, ученици и студенти съставят по голямата част от катастрофиралите мотористи. Професионалисти и занаятчии присъстват в по-малка част от катастрофите, работници, студенти, ученици и безработни присъстват в по-голяма част от катастрофите.
23. Мотористи с предишни нарушения и катастрофи присъстват в по-голяма част от катастрофите (излиза че нищо не са научили б.п.)
24. Често мотористите които са претърпели катастрофи са били без никакво обучение, 92% са се научили да карат от приятел, роднина или са били самоуки. Формален курс или обучение по безопастност и управление на мотоциклет силно намалява шансовете за катастрофа и е свързан с по-малко травми при наличието на инцидент.
25. Повече от половината катастрофирали мотористи са имали по-малко от 5 месеца опит на мотоциклета на който са претърпяли катастрофата, и по малко от 3 години опит като мотористи изобщо. Мотористи с опит на кросови мотори са представени в значително по-малко от катастрофите.
26. Безгрижие или невнимание към управлението на мотора е чест фактор при катастрофите.
27. Почти при половината от фаталните катастрофи в кръвта на моториста е имало алкохол.
28. Мотористите в изследваните катастрофи са показали значителни проблеми при избягване на сблъсъка. Повечето от тях са блокирали задната гума, почти не са използвали предната спирачка и не са могли да намалят значително. Умението да завиват рязко с накланяне на мотора въобще е липсвало.
29. Типичната обстановка при катастрофите позволява по-малко от 2 секунди за реакция и избягване на инцидента.
30. Мотоциклети с пасажер не са били по-често в катастрофи.
31. Шофьорът на другото МПС не се различава от от средностатистическия за други ПТП, освен че възрасти между 20-29 и над 65 са представени в по-голяма част от катастрофите. В повечето случаи шофьорът не е бил запознат с мотоциклетите и мотоциклетизма.
32. Мотоциклети с голям обем на двигателя са участвали в по-малка част от катастрофите, но при тях сблъсъкът и травмите са били типично по-тежки (нямаше да е лошо а си кажат критериите за голям обем б.п.).
33. От данните не е могло да се определи нищо за цвета на мотора и вероятноста за катастрофа, но се очаква да бъде незначителен заради малката фронтова повърхност изложена на видимост при повечето катастрофи.
34. Мотоциклети снабдени си спойлери и предни стъкла са били по-малко представени в катастрофите, най вероятно заради по-голяма видимост и асоциация с по-опитни и обучени ездачи. (това определено е от преди ерата на пистарките б.п.)
35. Значителна част от катастрофиралите са били без книжка за мотор, без всякаква книжка или с отнета книжка.
36. Модели тип полу-чопър и кафе-скутер са били определено повече представени в катастрофите.
37. Вероятността за травма при катастрофа е изключително голяма: 98% от катастрофите включващи и друго МПС и 96% от катастрофите включвайки само мотоциклета са довели за нараняване или травма за моториста. В 45% от тях травмата е била повече от малка.
38. Половината от нараняванията на соматичните региони са били по глезен-ходило, долен крак-коляно и бедро-горен крак. (Сега разбирам защо Джоуви носи наколенки и прилича на хокеен вратар б.п.)
39. Краш барове не са ефективно средство за защита – наляването на травмите по глезен/ходило се балансира от увеличаване на нараняванията по коляно и бедро/горен крак.
40. Използването на тежки кожени ботуши, якета и ръкавици е ефективно пре предотвратяване или намаляне на охлузвания и ожулвания, които са чести но много рядко тежки травми. (Джоуви – няма спасение мой човек – наколенки на голо му е майката б.п.)
41. Контузии на трупа са претърпени от мотористите в най-малко 13% от катастрофите, типично в инцидентите включващи и друго МПС при фронтален сблъсък със скорост над средната.
42. Зериозността на нараняванията се увеличава със скоростта, употребата на алкохол и размера на мотоциклета (Разбиха мита че големите и тежки мотори са по безопасни при катастрофа б.п.)
43. 73% от катастрофиралите мотористи са нямали протекция на очите и е вероятно вятъра в очите да е допринесъл за късно забелязване на опасността.
44. Приблизително 50% от мотористите в трафик са използвали каски, но само 40% от катастрофиралите са имали каска на главата в момента на сблъсъка. ( Носете ги бе, и ги закопчавайте б.п.)
45. Доброволното използване на каска при катастрофиралите мотористи е било най-малко при нетренираните, необразовани и млади ездачи повреме на горещи дни и къси пътувания.
46. Най-смъртоносните наранявания са били по гърдите и главата.
47. Използването на каска е най-критичният, единичен фактор за предотвратяване на контузии по главата (тея май- се подиграват с нас б.п.)
48. Каката не е причинила заглушаване на звука, намаляне на полезрението, умора или отвличане на вниманието; нито една причина за катастрофа не е била свързана с каската (щото тия дето им пречи не я носят...б.п.)
49. (Тва се отнася за някакъв стандарт каска отпреди 100 години б.п.)
50. Мотористи и пасажери носещи каска са показали значително по-малко контузии по врата и главатта при всички видове контузии и при всизки степени на сериозност. (Тея се подиграват – казвам ви б.п.)
51. Увеличеното покритие на затворените каски увеличава защитата и намалява значително контузии по лицето.
52. Носенето на каска не е свързано с контузии по вратът; носещите каска са имали по малко контузии по брата от колкото неносещите каска. Амо четири малки контузии са били причинени от каска като във всеки от тези случаи каската е предотвратила далеч по-тежки наранявания
53. 60% от катастрофиралите мотористи не са носели каска по време на инцидента. От тази група 26% са споделили че не носят каска защото им е неудобна, 56% просто са нямали на представа че могат да катастрофират.
54. По-малко от 10% от катастрофиралите мотористи са имали някаква застраховка която да покрия медицинско обслужване или да възстанови имущество.

By Виртуални ездачи.


Сря Юли 27, 2005 3:56 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Май 05, 2005 8:54 am
Мнения: 266
Местоположение: Белене
UNREAD_POST 
Е, аз винаги съм се чудил на тези, които карат моторите си без каска и само по тениска и къси гащи. В тази група най-често преобладават водачите на скутери. Скутрите ги ненавиждам!
Винаги съм с каска на ИЖ-ето, и винаги облечен поне с кожен панталон...

_________________
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103hp
KAWASAKI ZL600B Eliminator 600cc 16v 61hp
-----------------------------------------------------
Хора, не газете животните с колите си по пътищата!


Сря Юли 27, 2005 4:23 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST Re: За катастрофите с мотоциклет.
kilar написа:
7. Преобладаваща причина за всички катастрофи е че водача на другото МПС не е видял моториста преди катастрофата или не го е видял докато не е било твърде късно за да я избегне.

Че как да го видиш, като той хвъчи поне със 100-120 градско.
Нямам нищо против мотористите и аз съм запален по моторите, но има доста от тях който не си дават сметка какво правят.


Сря Юли 27, 2005 5:31 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg