Дата и час: Чет Юни 19, 2025 9:38 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
............. 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 
Ей вие още малко ще ме изпратите да ви донеса две кофи компресия май.Дали няма нищо общо степента на сгъстяване със компресията.


Съб Мар 10, 2007 4:33 pm
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm
Мнения: 495
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Tornado написа:
Ей вие още малко ще ме изпратите да ви донеса две кофи компресия май.Дали няма нищо общо степента на сгъстяване със компресията.

Има общо, но не е едно и също :wink:

_________________
FIAT Punto 99' 1.7 TD Изображение
FIAT Punto 02' 1.9 JTD


Съб Мар 10, 2007 7:14 pm
Профил
UNREAD_POST 
КОМПРЕСИЯ: Или още такт на сгъстяване.

През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, карнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.

Компресията- това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 Мпа (1 кг/кв.см.).

Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то моге да се предположи, че този цилиндър е закоксувал и сегментите са загубили еластичността си или са за смяна, нагорели са клапани или гарнитурата на главата.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:

По определение: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.


Съб Мар 10, 2007 8:45 pm
UNREAD_POST 
Степен на сгъстяване
Това е съотношението между два обема. Примерно обема над буталото в долна мъртва точка и обема над буталово в горна мъртва точка. Примерно ако сгъстим 1000 см3 в 100 см3 това е сгъстяване 1:10. Това е нещо което завода производител е публикувал за всеки двигател и няма нужда да се мери.

Компресия
Ако сгъстим един газ 1:10 ще се получи компресия от 10 атмосфери. Ако обаче всмукателния клапан не се затвори в долна мъртва точка а малко по-късно, ще се окаже че при компресирането част от газа е "излезнал" и ще получим по-ниска компресия въпреки, че сгъстяването си е същото. Ако пък поради някаква причина в началния обем е влезнал вече компресиран газ (примерно турбина), ще се окаже че сме постигнали повече от 10 атмосфери защото газа вече е бил леко компресиран (тоест вкарано е повече газ още в самото начало).
С увеличаване на степента на сгъстяване се увеличава мощността. А това, което мериш с компресомера е т.н. "компресия". Тази цифра се получава като умножиш степента на сгъстяване по коефициент зависещ от надморската височина. За София - около 1.25, но и това е малко относително. Имай обаче едно на ум за увеличаването на "компресията"... това е свързано с редица други проблеми, които трябва да се разрешат преди да си направиш двигателя със степен на сгъстяване 11:1...


Съб Мар 10, 2007 8:57 pm

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:49 pm
Мнения: 1
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST Авансатор
Да попитам, някой пробвал ли е да изолира кабелчето на авансатора със силикон и по този начин да се предотврати капенето на нафта? При мен проблема е че тече не постоянно, а на моменти. Токава колата пуши, прекъсва и си губи оборотите.


Чет Мар 22, 2007 10:54 pm
Профил
UNREAD_POST Re: Авансатор
krasi todorov написа:
Да попитам, някой пробвал ли е да изолира кабелчето на авансатора със силикон и по този начин да се предотврати капенето на нафта? При мен проблема е че тече не постоянно, а на моменти. Токава колата пуши, прекъсва и си губи оборотите.

Със силикон малко трудно... по-скоро с течен метал. Не съм запознат с усторйството на тоз клапан (баш клапан си е май) но ми се струва, че щом нафтата е навлезнала в отделението на бубината-оправяне няма!


Чет Мар 22, 2007 11:03 pm
UNREAD_POST 
Определено нещата отиват към 200 лв. Нямам оправия колега. И аз си мислех със силикон да го оправя, но едва ли ще стане. Ако искаш опитай.


Пет Мар 23, 2007 10:29 am
UNREAD_POST 
Не само ние сме този проблем.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%ED#40486


Съб Мар 24, 2007 10:53 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg