 |
|
Дата и час: Пет Юли 11, 2025 11:54 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Въпрос по MAP-инга на ECU Magneti marelli IAW
Автор |
Съобщение |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Значи аз промених предварението при мощностен режим на работа на двигателя когато е загрял. При студен мотор предварението е по друга графика кято не съм я променял и ня знам в коя част на епрома е. Колата винаги я паля на газ. Почти не я карам на бензин. За това на двата датчика за температурата на течноста и на засмуквания въздух съм сложил съпротивления със стойности които са равни на истинските датчици при загрял мотор. За това когато е с нормално включени датчици пали нормално на бензин студена и топла. Със съпротивленията: когато е топла пали нормално на бензин, а като е студена на бензин не съм я пробвал, защото знам какъв ще е ефекта - просто няма да запали.
А на газ с тези промени по предварението и с тези съпротивления пали нормално студена и топла и дърпа осезателно по добре. Разхода падна с 0,5-0,8 литра. Мултиплексор не съм правил, карам с препрограмирания епром, стария си го пазя за "официален" 
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Нед Юли 03, 2005 9:19 pm |
|
 |
2000 Turbo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm Мнения: 61 Местоположение: София
|
Браво, имаш поздравления от мен за постигнатия успех. Ти ме амбицира да направя тази твоя идея и при мен, като така ще спестя кинти за jetspark. Не знам само как да определя с колко градуса точно правя изместване като използвам програмката за remap от сайта на hfalex.
|
Пон Юли 04, 2005 9:39 pm |
|
 |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Аз използвам VISGIFT от сайта на http://www.allcarracing.com/. Има я свободно там. Работи се лесно с нея, по сложното е да намериш къде точно в епрома ти е картата на предварението. Програмата има хелп, с малко играчка ще се оправиш ако си се занимавал с подобни работи. Градусите ги увеличаваш постепенно от 5 при ниските обороти до 10 при 6000. Дори може и повече, защото сравнявах оригинални руски "прошивки" на лада за газ и бемзин, при газ бяха увеличили с 15 градуса предварението при високите обороти, но аз го направих на 10 за всеки случай, все пак не е лада. Дето се вика всичко съм го правил на око. В програмата има опция увеличаване или намаляне с еди-колко си градуса дадена точка, като преди това си избрал ECU-to с което работиш при стартиране на програмата. Използвай и сайта на HFALEX за ориентация ако си с магнети марели. Успех.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Вто Юли 05, 2005 12:25 am |
|
 |
2000 Turbo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm Мнения: 61 Местоположение: София
|
Благодаря за инфото. VISGIFT-а съм го ползвал и преди, просто мислих, че ползваш програмката от сайта на HFALEX. Преди време от неговия сайт взех адресите за промяна на налягане на турбото при различни обороти и направих "леки" промени :lol: . Ефекта беше поразяващ. (става въпрос за Dedra 2000 Turbo). Но да се върна към газта - софта съм го драснал на EEPROM за да мога да правя промени по него (относно аванса) и смятам по-нататък да направя ламбда контрол от ECU-то. Гледах някъде схема, която използва един от сигналите на инжекторите (адресите ги има на сайта на hfalex) за управление на ел.магн. клапан за газта. Вярно управлнието става като ШИМ, а не плавно като от стъпков мотор, но като се има предвид скоростта за "щракане" на клапана, може да се приеме за нормално. Кво ти е мнението по въпроса.
|
Вто Юли 05, 2005 10:58 am |
|
 |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Това за ламбда контрола е интересно. Ще разгледам сайтовете за които казваш. Ако наистина се използва сигнала от някоя дюза най вероятно ще става въпрос за шим. От давна търся някоя такава схема, но не знаех че там има такава информация. Въпросът е в регулиращия клапан. Не съм гледал по магазините дали има такова нещо. Виждал съм на реното на един колега монтирано в холандия АГУ с такъв клапан беше със стъпков електромотор. Но да ти кажа двигателя му беше 1.8 или 1.7 (R19) а харчеше колкото темпрата (13-14/100), хем е по леко. И за това съм се чудел дали си заслужава този ламбда контрол. Но си заслужава да се опита само заради идеята. Само клапана е проблем.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Вто Юли 05, 2005 12:01 pm |
|
 |
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
колеги а аз може ли да попитам как се оправяте с чек сумата на ЕКУ-то или при по старите модели не свети лампата за инжекциона
а също така ще е интересно как точно се разпознават коя карта за какво, когато няма жокери като страницата на алекс
блаодаря предварително
_________________ Rent a car Bulgaria
|
Вто Юли 05, 2005 2:37 pm |
|
 |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
При по старите модели не е от значение контролната сума. При мен даже липства контролна лампа за инжекциона. А за разпознаването, ако нямаш жокер е трудно. Както писах по горе, сравнявал съм при ладата (бош) как стои въпроса, на външен вид двуизмерната графика за предварението изглежда подобно като при фиата, предполагам че и при другите модели ецу е подобно, но как да бъде сигурен човек дали е точно този участък от паметта, не знам, ще трябва да се рови из нета.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Вто Юли 05, 2005 2:46 pm |
|
 |
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
добре де а никой ли не е ползвал WinOLS
защото там дават че автоматично разпознавала кое са карти и кое е програмен код
дори при демо версият работи тази функция но въпроса е колко може да и се довери човек
защото ако ги разпознава правилно след това бъзикането с другите редактори е лесно
Жоро ако не те затруднява можеш ли да си я инсталираш и да провериш дали правилно разпознава таблиците
_________________ Rent a car Bulgaria
|
Вто Юли 05, 2005 3:09 pm |
|
 |
Ferrari
|
hf hpe написа: добре де а никой ли не е ползвал WinOLS защото там дават че автоматично разпознавала кое са карти и кое е програмен код дори при демо версият работи тази функция но въпроса е колко може да и се довери човек защото ако ги разпознава правилно след това бъзикането с другите редактори е лесно Жоро ако не те затруднява можеш ли да си я инсталираш и да провериш дали правилно разпознава таблиците
Дори и просто деасемблиране на кода би подсказало кое е програмен код и кое са данни, но само толкова. Аз все повече се навивам да си сглобя един Megasquirt контролер. Поне там имам всичко необходимо за ръчкане и тунинг. Има сорсовете както на програмата за самото ЕКУ така и на софтуера за тунинг и диагностика.
|
Вто Юли 05, 2005 3:15 pm |
|
 |
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
Мите за лаици като мен не толкова лесно
защото ползвах деасемблатор на 8051 и той иска да му окажеш какво чете код или данни, няма опция да са комбинирани
а в еепрома имаме точно такава комбинация
_________________ Rent a car Bulgaria
|
Вто Юли 05, 2005 3:18 pm |
|
 |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Mи аз го нямам този winosl, ако ми кажете от къде да го дръпна или да ми го пратите на g_rankov@mail.bg ще видя дали работи коректно.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Вто Юли 05, 2005 4:21 pm |
|
 |
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
_________________ Rent a car Bulgaria
|
Вто Юли 05, 2005 4:35 pm |
|
 |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
Това добре ... но лекарство за демо версията?
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Вто Юли 05, 2005 4:48 pm |
|
 |
hf hpe
Кара кола
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 10:47 pm Мнения: 202 Местоположение: София
|
колегата Никорор имаше някъде някаква версия която не била точно демо
иначе според мен най-трудните неща при бъзикането на еепрома са да се знаят таблиците от кой до кой адрес са и после да се оправи чек сумата за ЕКУ-тата които имат лампа за инжекциона
така че ВинОЛС-а ако разпознава правилно картите после модифицирането им може да стане и с най-обикновен редактор
_________________ Rent a car Bulgaria
|
Вто Юли 05, 2005 5:19 pm |
|
 |
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Нещо не мога да се оправя с тоя осл. Прегледах всичките менюта, никаде няма spark advance mapping например или нещо такова. Някой да помогне.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Вто Юли 05, 2005 5:23 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |