Дата и час: Нед Юни 22, 2025 12:31 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
генератора не зарежда 
Автор Съобщение
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение генератора не зарежда
въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пет Фев 16, 2007 6:40 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 6:42 pm
Мнения: 270
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Диоден блок

_________________
FIAT PUNTO JTD LANCIA CAPA 200020V


Пет Фев 16, 2007 8:11 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение 
tinalex написа:
Диоден блок


и на мен ми паднаха съмненията върху него, но не трябва ли да светне лампата за зареждането на таблото :roll:

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пет Фев 16, 2007 9:38 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 8:19 pm
Мнения: 97
Местоположение: Пазарджик
Мнение Re: генератора не зарежда
stef написа:
въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско


Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.
Повредите от описанието могат да бъдат следните:
1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)
Ако те са здрави то остава...
2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .
Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,
който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.
Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четките
редовни.
След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).
Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.
Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.
Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.
УСПЕХ.................


Пет Фев 16, 2007 10:20 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение Re: генератора не зарежда
rumen59 написа:
stef написа:
въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско


Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.
Повредите от описанието могат да бъдат следните:
1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)
Ако те са здрави то остава...
2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .
Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,
който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.
Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четките
редовни.


След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).
Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.
Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.
Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.
УСПЕХ.................



диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка

благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощ :mrgreen: пишете не ме жалете

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пет Фев 16, 2007 11:12 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 8:19 pm
Мнения: 97
Местоположение: Пазарджик
Мнение Re: генератора не зарежда
stef написа:
rumen59 написа:
stef написа:
въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско


Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.
Повредите от описанието могат да бъдат следните:
1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)
Ако те са здрави то остава...
2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .
Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,
който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.
Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четките
редовни.


След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).
Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.
Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.
Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.
УСПЕХ.................



диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка

благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощ :mrgreen:



За цвета на проводника не мога да ти гарантирам ,но със сигурност го има.
Износване от 1мм. е достатъчно ,за да не работи добре.
Не е необходимо да сменяш всички диоди,а само евентуално дефектния.
Ако не си сменял трудно ще се оправиш.


Пет Фев 16, 2007 11:21 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 6:42 pm
Мнения: 270
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Това,че колектора изглежда малко износен,не е гаранция че работи добре.Ламелите трябва да са равни и гладки и да прилепват плътно към тях четките.Най-вероятно е диод-ако не е капсулован блока,може да се смени и само той.Обаче едва ли.

_________________
FIAT PUNTO JTD LANCIA CAPA 200020V


Пет Фев 16, 2007 11:23 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение 
съмненията ми не са насочени към колектора защото с 2 различни реле регулатура дава еднакво зареждане а четките са различно износени съответно прилепват по различен начин към колектора но по тоците не ме бива много така че се съгласявам бързо със мненията на разбиращите :D

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пет Фев 16, 2007 11:56 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 6:42 pm
Мнения: 270
Местоположение: София 15 Младост
Мнение 
Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.

_________________
FIAT PUNTO JTD LANCIA CAPA 200020V


Съб Фев 17, 2007 12:09 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение 
tinalex написа:
Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.


лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Съб Фев 17, 2007 12:14 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
Мнение 
stef написа:
tinalex написа:
Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.


лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане


така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според вас

ПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колата

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Съб Фев 17, 2007 7:43 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm
Мнения: 1120
Местоположение: Бургас
Мнение 
0.49-е много-така написано-при обхват 10А,се подразбира в А=490mA,
Все пак да си абсолютно сигурен,провери пак,да не си объркал нещо,или примерно,да е останало нещо вкл. и да те лъже...
По книгите пише,че мах.на празен ход трябва да е 0.5-0.6хКапацитета наАкк/Ah/=тока на пр.ход в mA
30-40 mA max.е нормално
Ако ген.работи на стенд,а на колата напрежението пада или колебае,провери веригата на тънката жица-от там взема ток за възбуждането и контрол...

_________________
Изображение


Съб Фев 17, 2007 10:04 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 8:28 pm
Мнения: 8
Местоположение: Враца
Мнение 
stef написа:
така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според вас


Аз имах подобен проблем и се оказа хлабав кабел на стартера.

_________________
Най-добрият ти приятел е не този, който ти бърше сълзите, а този, който не ти дава повод да плачеш!
Изображение


Нед Фев 25, 2007 11:03 am
Профил WWW
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
Мнение 
stef написа:
stef написа:
tinalex написа:
Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.


лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане


така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според вас

ПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колата


значи този тънкия кабел е за лампата, тое седи точно под дебелия червен +, който излиза от алтернатора. кабелчето е малко, в сми тънко. ако то не е включено лампата няма да ти светне и на другия ден си без ток. провери него. да не те лъже мултицета с меренето? другото е хлабав ремък

_________________
Fiat Temprs'91 1,6 mono


Нед Фев 25, 2007 7:19 pm
Профил
Мнение 
От известно време и аз имах проблем със зареждането на дизеловото типо.Контролната лампа свети едва забележимо.Премерих напрежението-13,01v.Отидох при познат майстор и се започна
дъъъъълго клатене-четки,колектор,регулатор.Никакъв ефект.Преди малко прочетох за подобен проблем на spiders-разхлабена гайка на дебелия червен кабел на стартера.Проверих
моя и се оказа същото-гайката се върти свободно.Стегнах я и о,чудо-14,3v.
Колега spiders,имаш голяяяяма бира от мен за съвета. :beer:


Пет Мар 02, 2007 7:17 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg