 |
|
Дата и час: Нед Сеп 28, 2025 2:12 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Чии горива отговарят на стандарт ЕВРО 4?
Автор |
Съобщение |
doofiat
|
 Чии горива отговарят на стандарт ЕВРО 4?
Преди време стана въпрос за това чии горива отговарят на ЕВРО 4.
На сайта на Лукойл открих, че техните горива отговарят на ЕВРО 4
Цитат: Из http://www.lukoil.bg/Горивата произвеждани от „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД вече изцяло отговарят на изискванията на Европейски съюз, които ще влязат в сила от началото на 2007 г. От 1 ноември 2006 г. автомобилните бензини и дизеловото гориво произвеждани от дружеството за вътрешния пазар и за износ, покриват напълно изискванията на стандарта Евро-4. Текущото производство в „ЛУКОЙЛ Нефтохим”, както и всички запаси от горива в продуктопроводите и продуктовите бази на „ЛУКОЙЛ България” са в съответствие със стандарта Евро-4. С бензини и дизелово гориво отговарящи на Евро -4 са заредени и бензиностанциите от веригата „ЛУКОЙЛ” у нас. Така бургаският нефтозавод изпълни предсрочно правителствената разпоредба от 1 януари 2007 г. на територията на страната да се произвеждат и продават само горива, отговарящи на стандарта Евро-4. За постигане на изискванията на новия евростандарт „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД вложи значителни инвестиции в реконструкцията и модернизацията на редица технологични инсталации, както и в строежа на нови технологични обекти. „ЛУКОЙЛ Нефтохим” изпълнява дългосрочна програма за развитие, която предвижда и занапред качеството на произвежданата продукция да е в пълно съответствие с нарастващите изисквания на ЕС, а дружеството да се утвърди като лидер на пазара в Югоизточна Европа. През периода 2009-2011 г. ще бъдат изградени три големи инсталации, които ще осигурят производството на горива по стандарта Евро- 5. ОМВ Спринт и Алпин дизел също отговарят на ЕВРО 4, но за обикновения дизел и бензините нищо не пише дали отговарят или не Цитат: Из http://omv.bg/OMV Алпин Дизел е модерният зимен вариант на представения тази година на пазара първи дизел Евро 4 - OMV Sprint Diesel. OMV Алпин Дизел е с добавка Coldex, за да запалва колата дори при минус 25 градуса. Изискваната по българския държавен стандарт гранична температура на филтруемост за зимните дизели е минус 15 градуса , но ОМV отново гарантира сигурен старт при много по-ниски температури. OMV Алпин Дизел съответства на най-високите екологични стандарти и съдържа 7 пъти по-малко сяра от останалите дизели на пазара. Ниското съдържание на сяра намалява вредните емисии и запазва качествата на маслото. Така OMV Алпин Дизел предпазва двигателя и му дава възможност да работи на пълен капацитет при най-лоши зимни условия. Друго важно предимство на OMV Алпин Дизела е това, че спестява от разходите за гориво. Този мощен дизел намалява консумацията на гориво с близо 5%.
Последна промяна doofiat на Вто Яну 09, 2007 4:14 pm, променена общо 1 път
|
Вто Яну 09, 2007 4:06 pm |
|
 |
Nino
|
Спор няма, но докато отиде до бензиностанциите едва ли отговаря на ЕВРО 1.Яко кръщаване става по пътя! :roll:  За да заредиш гориво умряло от студ!
И после: 
|
Вто Яну 09, 2007 4:12 pm |
|
 |
doofiat
|
Шел въобще не пишат нищо за ЕВРО 4 (те сигурно не са и чували за него :mrgreen: ) и от това си правя извода, че горивата им не отговарят дори и Ви пауър не отговаря или поне не са записали.
Из http://www.shell.bg
Петрол също неотговаря според сайта си http://www.petrol.bg/?p=products на ЕВРО 4
Предполагам, че съвместния вариант Лукойл-Петрол бензиностанции също неотговарят
Последна промяна doofiat на Вто Яну 09, 2007 4:40 pm, променена общо 1 път
|
Вто Яну 09, 2007 4:21 pm |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
че нали Shell ги пазарят от Лук
значи отговарят
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Яну 09, 2007 4:27 pm |
|
 |
Nino
|
|
Вто Яну 09, 2007 4:36 pm |
|
 |
Stoyan_68
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 10:31 am Мнения: 465 Местоположение: София "Изток"
|
Nino написа: Спор няма, но докато отиде до бензиностанциите едва ли отговаря на ЕВРО 1.Яко кръщаване става по пътя! :roll:  За да заредиш гориво умряло от студ! И после: 
Да. Имам приятел, който работи в Лукойл транс (сега може да е с друго име). Това са автоцистерните за горива на Лукойл. За Софийския регион например, горивата се транспортират със ЖП цистерни до базата в Ихтиман, а оттам с камиони до бензиностанциите на Лукойл, Петрол, ОМВ, Шел и някои по-малки. Говоря за обикновен 92, 95 и дизел. Проблема е, че не е сигурно какво гориво е имало в цистерната предишния път. Да не говорим за мушиките при товаро-разтоварните дейности. Тъй че Евро 4 да ама до кранчето на рафинерията. ЕКО пък вкарват всичко от Гърция, ама и там какво става не е ясно.
_________________ Fiat Stilo 1.8 16V
|
Вто Яну 09, 2007 4:42 pm |
|
 |
Nino
|
Определено са им добри горивата на ЕКО.По-точни са ми впечетленията от бензиностанцията на Вакарел.Колкото пъти съм заредил не съм имал проблеми.И не виждам абсолютно никаква разлика с OMV-SPRINT /ALPIN/,май разликата я има само в главите ни и в рекламите им! :roll: :mrgreen:
|
Вто Яну 09, 2007 4:57 pm |
|
 |
sugarboy
Кара балканче
Регистриран на: Съб Дек 16, 2006 11:53 pm Мнения: 47 Местоположение: Велико Търново
|
Не знам кои имат и кои - не, ама два месеца и половина, откакто си взех Марейката 1,6 16V съм направил 4000 километра само с 95 обикновен от Шел и ми прави 6-6,5 разход, както си е по заводските данни. Веднъж имах неблагоразумието да заредя от Петрол, и то щото са под блока ми, и не можах чак да го засека колко бързо свърши. Става дума за Велико Търново, разбира се, другаде може да е друго положението...
_________________ Никога не можеш да се сетиш за нещо, което не знаеш...
|
Вто Яну 09, 2007 6:16 pm |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Shell V-Power Diesel - все ми се струва, че би трябвало поне това да е с Euro 4...
_________________ FIAT Marea
|
Вто Яну 09, 2007 7:16 pm |
|
 |
doofiat
|
perlsite написа: Shell V-Power Diesel - все ми се струва, че би трябвало поне това да е с Euro 4... Да, ама не. Няма никакво ЕВРО 4 и дори се съмнявам, че има някакви добавки. Въобще тая нафта на Шел е само рекламен трик и нищо друго. sugarboy написа: Не знам кои имат и кои - не, ама два месеца и половина, откакто си взех Марейката 1,6 16V съм направил 4000 километра само с 95 обикновен от Шел и ми прави 6-6,5 разход, както си е по заводските данни. Веднъж имах неблагоразумието да заредя от Петрол, и то щото са под блока ми, и не можах чак да го засека колко бързо свърши. Става дума за Велико Търново, разбира се, другаде може да е друго положението
Колега, за Петрол това е нормално. По-добре го заобикаляй 
|
Вто Яну 09, 2007 9:26 pm |
|
 |
The_Wicker_Man
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:32 am Мнения: 589 Местоположение: София 19 Люлин
|
До колкото си спомням преди няколко месеца четох някъде, че корпорацията ШЕЛ къса връзките си с ШЕЛ България. Оставя да ползват само марката ШЕЛ като ония плащат зверски такси за това. И аз знам че ШЕЛ БГ купуват бензина от ЛУК
_________________ www.bgkoleda.bg
www.mvr1866.bg
|
Вто Яну 09, 2007 11:11 pm |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
doofiat написа: perlsite написа: Shell V-Power Diesel - все ми се струва, че би трябвало поне това да е с Euro 4... Да, ама не. Няма никакво ЕВРО 4 и дори се съмнявам, че има някакви добавки. Въобще тая нафта на Шел е само рекламен трик и нищо друго. На базата на какво го казваш? Днес сипах около половин резервоар... и да ти кажа не усещам разлика спрямо Алпин (поне не е по-лошо с него). Ясно е, че вървежа на автомобила не значи ЕВРО Х... но на първо четене ми се струва добро гориво. Цитат: Какъв е екологичният ефект от Shell V-Power Diesel?
Горивото Shell V-Power Diesel е създадено в съответствие със съвременните екологични стандарти. Освен това, намалявайки отлаганията в двигателя, Shell V-Power Diesel най-вероятно ще намали вредните емисиите от автомобила Ви в сравнение с обикновения дизел.
Не знам какви са им разбиранията за "съвременни екологични стандарти"...
_________________ FIAT Marea
|
Сря Яну 10, 2007 1:10 am |
|
 |
Immortal
|
Има ли значение дали горивото отговаря на ЕВРО 4, ако на колицата ви е изтърбушен катализатора?!?!?
Аз все си мисля, че тези стандарти са за вредните емисии от ауспуха. Ако ще и ЕВРО 10 да сложите в резервоара, като няма необходимото качество на горивния процес (говоря за правилно смесване, момент на запалване, сила на искрата и други такива неща), и няма катализатор - изправен и отговарящ на съответния стандарт - кел файда от ЕВРО нам си кви горива?!? По-скоро начинът на организиране на горивния процес и конструкцията изобщо на двигателя имат много по-голямо значение...
|
Сря Яну 10, 2007 1:51 am |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Не е така. Едно гориво, което не е обработено по подходящ начин (например не е премахната сярата), ще доведе до много повече вредни емисии, без значение от наличието на катализатор при самото изгаряне.
От друга страна, евростандарта включва един куп граници и изисквания от температурата на възпламеняваме, през температурата на замръзване, та се стигне до количеството вода, сяра, "чужди" включвания и т.н. Колкото по-висок е стандарта, толкова тези граници са по-тесни (очаквани) и толкова респективно горивото е по-качествено.
При старите стандарти тези граници са много по-широки и едва ли не горивото може да бъде всякакъв бълбоч.
Много хора екологичния проблем го прескачат с усмивка и си казват - нека горивото да е възможно най-евтино, а пък майната му на екологията, НО когато попаднеш в задръстване (каквито са непрекъснато в София) и започнеш да се задушаваш, тровиш (а някой ден ще се стига и до припадане) ще се замислиш дали всъщност това не е от огромно значение не само за екологията като абстрактна дума но и за твоето здраве, и самият себе си.
_________________ FIAT Marea
|
Сря Яну 10, 2007 2:08 am |
|
 |
Immortal
|
Така де, аз малко грешно се изказах като че ли. Това което казваш е абсолютно вярно. Исках да кажа, че като сложа гориво, отговарящо на ЕВРО4 на моята стара кошница, която не е чувала какво е катализатор, няма почти никакъв смисъл от качественото гориво.
|
Сря Яну 10, 2007 2:29 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |