Дата и час: Пон Май 19, 2025 9:37 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Първия проблем - клапан? 
Автор Съобщение
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST Първия проблем - клапан?
Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.
Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.
Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".
След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. :cry:
Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)

п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Пон Ное 27, 2006 11:02 am
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST Re: Първия проблем - клапан?
BO написа:
Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.
Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.
Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".
След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. :cry:
Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)

п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?



Този клапан задържа налягането в готовност за палене!
Има вероятност да е от него, но това се констатира много лесно на тестер/ скенер/ , понеже се вижда налягането в цифров вид и може да се проследи колко вдига и дали го задържа!
Така, че преди да предприемеш каквото и да е нека някой да се задълбочи в проблема и да е категоричен, така, че ако се окаже , че не е от клапана да може да се върне - такъв е реда в Европата!

_________________
FIAT-SPORT


Сря Ное 29, 2006 11:05 am
Профил WWW
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Благодаря ти за отговора.
Вчера цял ден съм се ровил относно работата на този клапан и излезнаха само някой неща.
Не разбрах каква е връзката с непаленето, защото той отговаря за налягането в цялата система което пуска помпата (от 150 до 1300 бара) Не намерих логиката 1 час след като колата е загасена и да не пали, а във всички други случаи да пали (след 30 минути или след час и половина примерно). Ако не задържа налягане теоретично не би трабвало да има проблем - има си подкачваща помпа. (Все едно да не си запалиш колата след 2 месеца престой и да имаш проблем с това - или пък да откачиш инжекторите от релсата да правиш нещо и да изпуснеш налягането. Ако задържа пък идеално - пали си тогава без проблем. В този смисъл не намерих логиката в него.
А какво друго може да означава "ЕЛЕКТРО-МАГНИТЕН КЛАПАН" в тази кола? Гледах схемата и единствено май само това може да е.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Сря Ное 29, 2006 12:41 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Авг 19, 2006 8:44 pm
Мнения: 114
Местоположение: Шумен
UNREAD_POST re
ВО може да ти се струва невероятно, но и аз имах същият проблем и хвърлих около 100 лева за диагностики,тествания,проби и т.н.т.... Невероятно звучи но се оказа АКУМУЛАТОРА

От месец съм с BOSSH 62Ah,,600A стартов, и проблемите изчезнаха :?: :!:

_________________
Fiat Bravo 1.9 JTD


Сря Ное 29, 2006 2:24 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST Re: re
gmg_service написа:
ВО може да ти се струва невероятно, но и аз имах същият проблем и хвърлих около 100 лева за диагностики,тествания,проби и т.н.т.... Невероятно звучи но се оказа АКУМУЛАТОРА

От месец съм с BOSSH 62Ah,,600A стартов, и проблемите изчезнаха :?: :!:

Наистина ми звучи невероятно и незнам дали въобще съм склонен да вярвам - акумулатора ми върти като вятърна мелница при буря :?
Като си ходил на диагностика, каква грешка ти се записваше в ECU-то?

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Сря Ное 29, 2006 4:25 pm
Профил ICQ
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
И така да си вдигна отново темата.
Така както този проблем се повтаряше постоянно преди 3 дни колата вече и сутринта не искаше да запали.
Реших се макар и на не много евтина и най-вече сигурна стъпка - ще си купя клапана и ще го сменям. Цената е 250лв.
Във Вантотрейд ми искат 680лв :?
Дано всичкото главоболие да е от него и да улуча проблема, че тези пари не са си малки за експеримента ама нямам избор май.
3 пъти ходих на диагностика и само това показваше като проблем "ЕЛЕКТРО МАГНИТЕН КЛАПАН'>
С развитието на деня и поправката на колата пак ще кажа накрая дали съм успял с проблема или съм се "прецакал".

п.п. В сигурно 10 сервиза и майстори, никой не знае този клапан за какво е и дали проблема може да е от него.
Няма такава държава в която живеем (дори получих отговор че може да е от въздушния филтър :evil: )

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Пет Яну 05, 2007 10:41 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Без да разбирам много погледнах сервизното описание и единствения електромагнитен клапан в системата за подаване на гориво е FUEL PRESSURE REGULATOR. За това ли става дума ?


Пет Яну 05, 2007 12:37 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
ilkor написа:
Без да разбирам много погледнах сервизното описание и единствения електромагнитен клапан в системата за подаване на гориво е FUEL PRESSURE REGULATOR. За това ли става дума ?

Toчно за този става въпрос.
Това е клапана както му идва и от името, който регулира налягането в системата.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Пет Яну 05, 2007 1:01 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?
Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?
Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.
Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите


Пет Яну 05, 2007 1:23 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
gdd55 написа:
Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?
Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?
Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.
Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите

Ами до колкото виждам от подписа ти, може би и ти караш Алфа с JTD двигател. При този дизел няма ръчно подкачване на горивото, за това си има подкачваща помпа.
Относно работата на клапана, както казах никъде не можах да намеря обяснен точен принцип на действие. Иначе предполагам, че щом е електромагнитен или е отворен или затворен, като също предполагам, че може да му се пускат много къси импулси и той да работи много бързо (нещо като буталце), защото иначе как ще се мени това налягане в релсата също толкова бързо не ми идва на идея.
Другия ама по нестандартен принцип на работа според мен е с променлив ток, като според тока, който му се пуска отваря до определено положене, а не е в двете крайни положения (или отворен или затворен)
Този клапан се намира върху помпата и осигурява определено количество на нафта, която трябва да попадне в ГНП за да се увеличи и съответно налягането, което се прави от нея и се изпраща към релсата (инжекторите).

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Пет Яну 05, 2007 3:01 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
За работата на този клапан контролера следи косвено по налягането. Но за липса на налягане може и други неща да са виновни - не ми се споменава но може и помпата да е ...
Ако проблема в клапана е електрически той може да се диагностицира като се измери намотката му.


Пет Яну 05, 2007 3:37 pm
UNREAD_POST 
BO написа:
gdd55 написа:
Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?
Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?
Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.
Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите

Ами до колкото виждам от подписа ти, може би и ти караш Алфа с JTD двигател. При този дизел няма ръчно подкачване на горивото, за това си има подкачваща помпа.
Относно работата на клапана, както казах никъде не можах да намеря обяснен точен принцип на действие. Иначе предполагам, че щом е електромагнитен или е отворен или затворен, като също предполагам, че може да му се пускат много къси импулси и той да работи много бързо (нещо като буталце), защото иначе как ще се мени това налягане в релсата също толкова бързо не ми идва на идея.
Другия ама по нестандартен принцип на работа според мен е с променлив ток, като според тока, който му се пуска отваря до определено положене, а не е в двете крайни положения (или отворен или затворен)
Този клапан се намира върху помпата и осигурява определено количество на нафта, която трябва да попадне в ГНП за да се увеличи и съответно налягането, което се прави от нея и се изпраща към релсата (инжекторите).

Верни ли няма ръчна помпичка не знаех.От къде да знам като си карам само фиата :(


Пет Яну 05, 2007 3:41 pm
UNREAD_POST 
ilkor написа:
За работата на този клапан контролера следи косвено по налягането. Но за липса на налягане може и други неща да са виновни - не ми се споменава но може и помпата да е ...
Ако проблема в клапана е електрически той може да се диагностицира като се измери намотката му.


Но ако е помпата, тя нали е електрическа на JTD и би трябвало при диагностиката да е отчела грешка, но му е отчел клапана като грешка.


Пет Яну 05, 2007 4:16 pm
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
До тук усещам, че много пари си дал и никакво категорично мнение!

Тестването на този клапан не може да се оцени само по някаква отчетена грешка, при която никой не се е задълбочил, дали не е поне от лош контакт, прекъсване, окъсяване и т. н., ако изобщо причината се локализира около този клапан!
Не знам на какви скенери е направен теста, но скенерите които аз ползвам, а и повечето сериозни апаратури от този род, дават възможност да се проследи работата на този клапан в реални условия, като се наблюда налягането в системата директно в барове! А , иначе, грешка може да отчете само ако е прекъснат или окъсен или неговата верига!
Работата му е да задържа и поддържа строго определено налягане в различните режими на работа !
Аз ще ти кажа и още един експеримент, стига да има кой да го направи - в момент когато не иска да пали закачете скенер с който можете да отчитате налягането и вижте има ли налягане изобщо и смятам, че ще намерите отговора!

_________________
FIAT-SPORT


Пон Яну 29, 2007 10:23 pm
Профил WWW
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
И още нещо:
Вместо да даваш 250 или 680 лв. за клапан и да експериментираш, защо не си направиш сериозна диагностика на Екзаминера, в Ауто Италия например и всичко ще си дойде на мястото!

_________________
FIAT-SPORT


Пон Яну 29, 2007 10:37 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg